AKTS - İdari Yargı
İdari Yargı (LAW308) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İdari Yargı | LAW308 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin idari yargının temel kurumları ve idarenin yargısal denetimi hakkında bilgi edinmesini sağlamak ve karşılarına bir idari uyuşmazlık/dava çıktığında mahkemedeki usul kurallarını bilmeleri. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İdarenin denetlenmesi ve yargısal denetim, idari yargı teşkilatı, idari davalar, dava açma süresi, görev ve yetki, idari davalarda diğer usul kuralları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Non-Judicial and Judicial Ways in the Review of Administration, Introduction to the course, Historical Development, different systems on administrative court structures in the world. | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 1-13. |
2 | İdari yargının tarihsel gelişimi, dünyada uygulanan sistemler | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 13-26. |
3 | Türkiye’de idari yargı örgütü, Danıştay ve ilk derece mahkemeleri | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s.33-63 |
4 | İdari yargının görev alanı, işlevi ve sınırları | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s.69-107 |
5 | İdari dava açabilmenin şartları | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s.108-200. |
6 | Dava açmanın maddi şartları, dava açma ehliyeti ve dava açma süresi | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 200-241. |
7 | İdari dava türleri: İptal ve tam yargı davası ve idarenin sorumluluğu | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 263-335. |
8 | Arasınav | |
9 | İdari yargının genel ilkeleri (resen tahkik, yazılılık vb.) | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 335-351. |
10 | Görevli ve yetkili mahkeme | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 351-361 |
11 | Davanın tarafları ve dosyaların tekemmül etmesi | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 362-426 |
12 | Dava açmanın sonuçları ve idari yargıda verilen kararların uygulanması | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 427- 461 |
13 | Davadan feragat ve kabul, HMK’ya atıf yapılan hükümler | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 462-491. |
14 | Olağan ve olağanüstü kanun yolları | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 491-533. |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Yılsonu sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Kitabevi, Ankara, 2008. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Turgut Tan- Şeref Gözübüyük, İdare Hukuku Cilt 2, Turhan Kitabevi, Ankara, 2008. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 5 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 125 |