AKTS - Türk Anayasa Hukuku
Türk Anayasa Hukuku (LAW108) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Anayasa Hukuku | LAW108 | 2. Dönem | 4 | 0 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, Türk anayasa hukukunu kavramsal ve kurumsal olarak tanıtmak ve bilgi edindirmektir. Özellikle Türkiye’de anayasal tarih ve anayasal organlar ve bunların işleyişlerine ilişkin kuralların öğretilmesi bu dersin amacını oluşturur. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 1982 Anayasası?nın temel ilkeleri ve devlet, yasama ve yürütme organları arasındaki ilişkiler ve hükümet sistemi, insan hakları, yargı organı, Anayasa Mahkemesi, Türkiye Cumhuriyeti?nin anayasal düzeni, Türkiye?de anayasal tarih. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’de Anayasal Gelişmeler | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
2 | 1982 Anayasası’nın özellikleri | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
3 | Devletin temel unsurları | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
4 | Devletin fonksiyonları | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
5 | Seperations of the powers | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
6 | Yasama fonksiyonu | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
7 | Ara sınav | |
8 | Yürütme fonksiyonu | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
9 | Yasama Organı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
10 | Yürütme organı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
11 | Cumhurbaşkanı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
12 | Bakanlar Kurulu | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
13 | Yargı organı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
14 | Anayasa yargısı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
15 | Anayasa yargısında denetim şekilleri | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin yay. Bursa 2017. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Ergun Özbudun:Türk Anayasa Hukuku, yetkin yayınları,2017 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 150 |