AKTS - Çocuk Hakları ve Çocuk Ombudsmanlığı
Çocuk Hakları ve Çocuk Ombudsmanlığı (LAW440) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Hakları ve Çocuk Ombudsmanlığı | LAW440 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Çocuk Hakları Sözleşmesi’nde yer alan çocuk haklarının etkin korunmasında önemli bir başvuru mekanizması olan Kamu Denetçiliği Kurumu Çocuk Birimi’nin işlevi, usulleri ve kararları ile çocuğun yüksek yararı kavramı ışığında Çocuk hakları Sözleşmesi’nde yer alan hakların öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çocuk Hakları Sözleşmesinde yer alan haklar ve KDK Çocuk Biriminin çocuk haklarının korunmasındaki işlevi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme (ÇHS) Kapsamında Çocuk Hakları | |
2 | BM Çocuk Hakları Sözleşmesindeki Yönlendirici Şemsiye Haklar | BM Çocuk hakları Sözleşmesi |
3 | Hak İhlali Kavramı, Çocuk Hakları İhlallerine Karşı Başvuru Yolları ve Çocuk Hakları İhlallerinde Ulusal İnsan Hakları Kurumlarının Rolü | Paris İlkeleri, Venedik İlkeleri |
4 | Ombudsmanlık tarihçesi, Kamu Denetçiliği Kurumu Kuruluşu, Görev ve Yetkileri | KDK Kanunu |
5 | KDK’na Başvuru Usulü ve KDK Karar türleri | KDK Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği |
6 | KDK’nın Çocuk Hakları Alanındaki Görev ve Yetkileri | KDK Çocuk Hakları Stratejisi |
7 | Arasınav | |
8 | KDK Çocuk Birimi ve Çocuk Hakları Alanındaki Faaliyetleri | KDK Çocuk web sitesinde yer alan belgeler |
9 | KDK Çocuk Başvuruları ve İnceleme Süreci | KDK Çocuk web sitesinde yer alan belgeler |
10 | Çocuk Ombudsmanlığı ve Ülke Karşılaştırmaları | KDK Çocuk web sitesinde yer alan belgeler |
11 | Çocuğun Katılım Hakkı ve Çocuğun Yüksek Yararı İlkesi | Çocuk Hakları Komitesi 14 no.lu Genel Yorum |
12 | KDK ve Çocuk Hakları Kararları (Çocuğun Eğitim Hakkı, Çocuğun Şiddet, İhmal ve İstismardan Korunma Hakkı) | Ombudsman Institution and Children's Rights Decisions (Child's Right to Education, Child's Right to Protection from Violence, Neglect and Abuse) |
13 | KDK ve Çocuk Hakları Kararları (Korunmaya İhtiyacı Olan Çocuğun Korunma, Bakım ve Yardım Hakkı) | KDK Karar Bilgi Bankasından alınan ve moodle üzerinden paylaşılan kararlar |
14 | KDK ve Çocuk Hakları Kararları (Engelli Çocuğun Korunma, Bakım ve Yardım Hakkı, Özgürlüğünden Yoksun Çocuğun Hakları) | KDK Karar Bilgi Bankasından alınan ve moodle üzerinden paylaşılan kararlar |
15 | Dezavantajlı Gruplarda Yer Alan Çocukların Haklarına Yönelik İhlallerle Mücadelede KDK’nın Önemi (Engelli Hakları Sözleşmesi, İstanbul Sözleşmesi vb) | KDK Karar Bilgi Bankasından alınan ve moodle üzerinden paylaşılan kararlar |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. KDK Yıllık Raporları https://www.kdk.gov.tr/YillikRapor |
---|---|
2. KDK Özel Raporları https://www.kdk.gov.tr/OzelRaporlar | |
3. KDK İyi Yönetim İlkeleri Rehberi https://www.kdk.gov.tr/IyiYonetimIlkeleriRehberi | |
4. Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) ve Çocuk Hakları Kararları, KDK Çocuk Hakları Stratejisi Yayınları, Çocuk Hakları ve Kamu Denetçiliği Kurumu Eğitimci El Kitabı, Çocuk ve Gençler İçin Rehber Sorularla Kamu Denetçiliği Kurumu |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 4 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 64 |