AKTS - Temel İngilizce Konuşma Becerileri
Temel İngilizce Konuşma Becerileri (ENG393) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel İngilizce Konuşma Becerileri | ENG393 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | ENG393, özellikle dinleme ve konuşma alanlarında İngilizce dil yeterliklerini geliştirmek isteyen temel ve orta düzey kullanıcı seviyesindeki öğrenciler için tasarlanmış seçmeli bir derstir. Bu ders, öğrencileri seviyelerine uygun hem akademik hem de profesyonel ortamlarda kendilerini özgüvenli ifade için gerekli temel becerilerle donatmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu ders, öğrencilere çeşitli iletişimsel bağlamlarda etkili bir şekilde yer almak için var olan bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlayan etkinlikler sunar. Ders öğrencilere akademik ve profesyonel ortamlarda güvenle iletişim kurup başarılı olmaları hakkında çalışmalar sağlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Course Orientation | Course Memo |
2 | Konuşmalarda ana fikir ve detayları bulmak için dinleme yapma Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things | Ders Kitabı sayfa: 2-9 |
3 | Eleştirel düşünme, metin içinde kelimelerin hangi bağlamda kullanıldığını bulma Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things | Ders Kitabı sayfa: 10-17 |
4 | Notlardan konuşma yapma, bilgileri hatırlama çalışması Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things | Ders Kitabı sayfa: 18-21 |
5 | "Can" ve "can't" farklılığını ayırt etmek için hikaye dinleme Ünite 2: Come Rain or Shine | Ders Kitabı sayfa: 22-32 |
6 | Hava durumu ile ilgili dinleme yapma, hava ve mevsimler hakkında konuşma yapma Ünite 2: Come Rain or Shine | Ders Kitabı sayfa: 33-41 |
7 | Detayları bulmak için dinleme yapma, yemek alışverişi hakkında konuşma yapma Ünite 3: Diet? A Piece of Cake! | Ders Kitabı sayfa: 42-52 |
8 | Yönergeleri dinleme ve takip etme, restoranda sipariş verme ve alma Ünite 3: Diet? A Piece of Cake! | Ders Kitabı sayfa: 53-61 |
9 | Konuşmada ana fikir ve detayları bulmak için dinleme yapma, bir fikir haritası kullanarak not tutma Ünite 4: A Connected World | Ders Kitabı sayfa: 62-72 |
10 | Yön sormak ve yön tarifi vermek için dinleme yapma Ünite 4: A Connected World | Ders Kitabı sayfa: 73-81 |
11 | Sofra adabı ile ilgili konuşma, özür dileme, özre karşılık verme, kültürel normlar hakkında konuşma, kültürleri karşılaştırma Ünite 6: Multicultural Communities | Ders Kitabı sayfa: 102-121 |
12 | Ana fikir ve detaylar için dinleme yapma, WH grafik düzenleyici kullanma Ünite 8: Infotainment | Ders Kitabı sayfa: 142-152 |
13 | Görüş belirtme, bir hikaye veya olay örgüsü özetleme ve anlatma, bir film veya TV dizisi hakkında sunum yapma Ünite 8: Infotainment | Ders Kitabı sayfa: 153-161 |
14 | Sunumlar | Sunumlar |
15 | Genel Tekrar | Genel Tekrar |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. New Interactions Level 2, Mc Graw Hill,2020 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller/Supplementary Materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 3 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | |||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | |||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | |||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | |||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | |||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | |||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | |||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | |||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | |||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | |||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | |||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | |||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | |||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | |||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 3 | 1 | 3 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |