AKTS - Ombudsman Dostu Hukuk Kliniği
Ombudsman Dostu Hukuk Kliniği (LAW492) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ombudsman Dostu Hukuk Kliniği | LAW492 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kamu Denetçiliği Kurumu ile yapılan işbirliği protokolü çerçevesinde öğrenciler Kurumdaki uzmanlarla birlikte önce kurumla ilgili çalışma yapacak, daha sonra Kurum ile işbirliği içinde seçilen ve dezavantajlı gruplara yönelik başvuru(lar) üzerinde çalışarak Kuruma bu başvuru ya da başvurularla ilgili bir tavsiye kararı önerisi hazırlayacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ombudsmanlık Kurumuna yapılan ve kişisel verileri gizlenmiş bir veya birden fazla başvuru seçilerek bu başvurunun konusuyla ilgili literatürün ve mahkeme kararlarının araştırılması, başka ülke örneklerinin incelenmesi ve başvuruyla ilgili bir tavsiye kararı önerisi yazılarak kurumla paylaşılması ve bu karar örneğinini öğrenci dergisinde basılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyadaki ombudsman örnekleri ve KDK | EFE, H., & DEMİRCİ, M. (2013). Ombudsmanlık Kavramı ve Türkiye’de Kamu Denetçiliği Kurumundan Beklentiler. Sayıştay Dergisi(90), 49-72; Bahadır, Oktay (2010), “Ombudsmanlık Kurumunun İsveç, İngiltere ve Fransa ile Karşılaştırmalı İncelenmesi”, Türkiye Adalet Akademisi Dergisi (TAAD), Nisan 2010 Sayı 1, s. 363-384. |
2 | Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu ve Kurumun işleyişi | İlgili mevzuatın taranması ve okunması |
3 | Seçilen başvuruya ilişkin ulusal mevzuatın ve ulusal mahkeme kararlarının genel olarak incelenmesi | İlgili mevzuatın taranması ve okunması |
4 | Seçilen başvuruya ilişkin uluslararası mevzuatın incelenmesi ve varsa ilgili AİHM kararlarının bulunması | İlgili mevzuatın taranması ve okunması |
5 | Başvuruya ilişkin literatürün incelenmesi | Öğrencilere dağıtılan konuların araştırılması |
6 | Karar yazımı hakkında bilgilendirme ve bazı örnek kararların incelenmesi | Öğrencilere dağıtılan konuların araştırılması |
7 | Karar taslağının hazırlanması | Taslak üzerinde çalışmak |
8 | Karar taslağının hazırlanması | Taslak üzerinde çalışmak |
9 | Karar taslağının hazırlanması | Taslak üzerinde çalışmak |
10 | Karar taslağının hazırlanması | Taslak üzerinde çalışmak |
11 | Karar taslağının hazırlanması | Taslak üzerinde çalışmak |
12 | Taslağın Kurumla paylaşılarak üzerinde çalışılması | Taslağın Kurumla paylaşılarak üzerinde çalışılması |
13 | Taslağın Kurumla paylaşılarak üzerinde çalışılması | Taslağın Kurumla paylaşılarak üzerinde çalışılması |
14 | Taslağın Kurumla paylaşılarak üzerinde çalışılması | Taslağın Kurumla paylaşılarak üzerinde çalışılması |
15 | Önerinin öğrenci dergisinde basılabilecek hale getirilmesi | Önerinin öğrenci dergisinde basılabilecek hale getirilmesi |
16 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kaynaklar seçilen konuya bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 50 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 4 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 100 |