AKTS - Temel Hak Savunuculuğu Kliniği
Temel Hak Savunuculuğu Kliniği (LAW481) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Hak Savunuculuğu Kliniği | LAW481 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrenciler insan hakları savunuculuğu yapan ve stratejik davalamada deneyim sahibi avukatlarla birlikte önce belirlenen hak ihlali ile ilgili çalışma yapacak, daha sonra dersin sorumluları tarafından seçilen ve dezavantajlı gruplara yönelik başvuru(lar) üzerinde çalışarak hak savunuculuğu stratejileri oluşturacaklardır. Böylece dezavantajlı grupların adalete erişimini kolaylaştırıcı stratejiler geliştireceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Her dönem konunun uzmanı avukatlar aracılığıyla kişisel verileri gizlenmiş bir veya birden fazla başvurunun seçilmesi; bu başvurunun konusuyla ilgili literatürün ve mahkeme kararlarının araştırılması; başka ülke örneklerinin incelenmesi; başvuruyla ilgili stratejiler oluşturularak hak savunuculuğunun hukuken yapılabilir aşamaya getirilmesi; oluşturulan stratejilerin ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşılması; öğrenci dergisinde basılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel insan hakları ve hak savunuculuğunun önemi. | |
2 | Stratejik davalama, toplum katılımını engellemeye yönelik açılmış dava (SLAPP) ve hak savunuculuğunda yöntem (kampanya davalama, lobicilik gibi). | |
3 | Genel olarak uluslararası ve ulusal insan hakları mekanizmalarının incelenmesi. | İlgili mevzuatın taranması ve okunması. |
4 | Örnek stratejik davalama süreçlerinin incelenmesi. | Öğrencilere dağıtılan konuların araştırılması. |
5 | Başvuru konusunun belirlenmesi ve bazı örnek başvuru ve kararların incelenmesi. | Öğrencilere dağıtılan konuların araştırılması. |
6 | Seçilen başvuruya ilişkin uluslararası mevzuatın incelenmesi ve varsa ilgili AİHM kararlarının bulunması . | Öğrencilere dağıtılan konuların araştırılması. |
7 | Seçilen başvuruya ilişkin ulusal mevzuatın ve ulusal insan haklarını koruma mekanizmalarının incelenmesi. | Öğrencilere dağıtılan konuların araştırılması. |
8 | Stratejiler için süreç haritası oluşturulması. | Öğrencilere dağıtılan konulara ilişkin hukuki süreci tespit etmesi. |
9 | Stratejik davalama taslağının hazırlanması. | Taslak üzerinde çalışmak. |
10 | Stratejik davalama taslağının hazırlanması. | Taslak üzerinde çalışmak. |
11 | Stratejik davalama taslağının hazırlanması. | Taslak üzerinde çalışmak. |
12 | Stratejik davalama taslağının hazırlanması. | Taslak üzerinde çalışmak. |
13 | Stratejik davalama taslağının hazırlanması. | Taslak üzerinde çalışmak. |
14 | Hak savunuculuğu yapan kurum ve kuruluşlarla stratejilerin paylaşılması ve dersin sorumlusu avukat aracılığıyla stratejinin olgunlaştırılması. | Taslak üzerinde çalışmak. |
15 | Strateji taslaklarının öğrenci dergisinde basılabilecek hale getirilmesi. | |
16 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kaynaklar seçilen konuya bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 50 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 18 | 1 | 18 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 80 |