Seminer II (LAW356) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Seminer II LAW356 Alan Seçmeli 2 0 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Sever
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin temel amacı, öğrencilerin belli bir konuda araştırma yapma ve hem mesleki, hem de akademik yazım tekniklerine uygun biçimde yazmak konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bu kapsamda öğrencilerin araştırma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Araştırma yöntemlerini deneyimler
  • • Bir metin hazırlarken içindekiler, kaynakça, metnin giriş ve sonucunu yazmak ve atıf, dipnot kurallarını örneklendirebilir
  • • Hukuk özelinde, metin içinde normlara ve mahkeme kararlarına nasıl yer verileceğinin, nasıl tarama yapılacağını anlatabilir
  • • Hukuk alanında bir makale yazmak için gerekli temel yeterliliklere sahip olmak ve hukuka özgü veritabanlarını kullanabilmek
  • • Temel yazma teknikleri hakkında karşılaştırma yapabilir
Dersin İçeriği Araştırma ve yazım kuralları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yazım teknikleri ve kuralları ile dersin amacı ve yürütülüşüne ilişkin açıklama
2 Araştırma yapmaya başlarken dikkat edilmesi gerekenler, yazıl kaynaklar, internet kaynakları ve veritabanları
3 Yazım teknikleri: Kısaltmalar, kaynakça, alıntı, intihal, dipnot
4 Hukuka özgü kullanımlar, mevzuat ve mahkeme kararı metin içinde nasıl kullanılır?
5 Konu seçerken dikkat edilmesi gerekenler ve başlıklandırma Öğrencilerin ön-araştırma yaparak çalışma konusunu seçmesi
6 Makale taslağı hazırlama: İçindekiler ve öğrencilerin hazırladıkları üzerinden uygulama Seçilen konuda bir içindekiler taslağı oluşturulması
7 Kaynak taraması ve kaynakça taslağı: öğrencilerin hazırladıkları üzerinden uygulama Öğrencilerin kaynak araştırmaları sonucunda kaynakça taslağını oluşturması
8 Makalenin kapsamının ve sınırlarının belirlenmesi: Giriş hazırlamak ve öğrencilerin hazırladıkları üzerinden uygulama Öğrencilerin konunun kapsamını ve sınırlarını saptayarak giriş bölümünü hazırlaması
9 Altbaşlıkların oluşturulması ve ana metnin yazılmaya başlanması: Öğrencilerin hazırladıkları üzerinden uygulama Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi
10 Hazırlanan metinler üzerinden öğrenci sunumları (çalışma ve sunumun değerlendirilmesi) 1 Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi
11 Hazırlanan metinler üzerinden öğrenci sunumları 2 Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi
12 Hazırlanan metinler üzerinden öğrenci sunumları 3 Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi
13 Hazırlanan metinler üzerinden öğrenci sunumları 4 Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi
14 Hazırlanan metinler üzerinden öğrenci sunumları 4 Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi
15 Makalenin teslimi ve genel değerlendirme
16 Makalenin teslimi ve genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara, 2013.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 20
Laboratuar - -
Uygulama 1 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 70
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. X
2 Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. X
3 Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. X
4 Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. X
5 Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. X
6 Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. X
7 Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. X
8 Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. X
9 Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi X
10 Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. X
11 Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. X
12 Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. X
13 Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. X
14 Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. X
15 Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 4 3 12
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 1 5
Sunum/Seminer Hazırlama 2 3 6
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 1 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 76