AKTS - Gündelik Hayatta Hukuk Kliniği

Gündelik Hayatta Hukuk Kliniği (LAW495) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Gündelik Hayatta Hukuk Kliniği LAW495 Alan Seçmeli 1 2 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. A. Aslı Şimşek
  • Öğr. Gör. Damla Songur
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilerin o dönem seçilen konu hakkında araştırma yapmaları, sunum yapma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını ve daha sonra bu konuda liseler, kampüsler, sivil toplum örgütleri gibi çeşitli yerlerde aktif öğrenme yöntemlerini kullanarak farklı kitlelerin haklarına ilişkin bilgilenmelerinin sağlanması.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir konuda araştırma yapma,
  • sunum yapma,
  • değerlendirme raporu hazırlama ve hukukçu olmayan kişilere bir konudaki haklarını aktarabilme becerisi
Dersin İçeriği Bir veya birden fazla farklı konuda araştırma yapılması; öğrenme yöntemleri hakkında bilgi edinilmesi; bu bilgileri uygulamak için sunum yapılması; hukukçu olmayan kişilere (kampüsler, liseler, sivil toplum örgütleri vb.) haklarının ve haklarını korumak için başvurulabilecek mekanizmaların anlatılması ve soruların yanıtlanması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Anlatılacak konunun kapsamının ve sınırlarının belirlenmesi, kullanılacak yöntemler hakkında bilgilendirme Birleşmiş Milletler. (2020). United Nations Human Rights Office of the High Commissioner. United Nations Declaration on Human Rights Education and Training
2 Hak eğitimi verilecek yerlerin saptanması ve zamanlama planlaması, konuyla ilgili ders içi uygulamalar ve konunun öğrencilerce araştırılması Birleşmiş Milletler. (2020). United Nations Human Rights Office of the High Commissioner. United Nations Declaration on Human Rights Education and Training
3 Sunum teknikleri ve dezavantajlı grup ya da çocuklara özgü güçlükler, hukukçu olmayanlara haklarının anlatılmasında dikkat edilecekler Konuyla ilgili araştırma
4 Ders kapsamında yapılacak bilgilendirmede dikkat edilmesi gerekenler Konuyla ilgili araştırma
5 Aktif öğrenme yöntemleri (atölye çalışmaları)
6 Öğrencilerin ders içi sunumları Sunumların hazırlanması
7 Öğrencilerin ders içi sunumları Sunumların hazırlanması
8 Öğrencilerin sahada hak eğitimi vermeleri ve eşzamanlı olarak vermeyen öğrencilerin ders içi sunumları Sunumların hazırlanması
9 Öğrencilerin sahada hak eğitimi vermeleri ve eşzamanlı olarak vermeyen öğrencilerin ders içi sunumları Sunumların hazırlanması
10 Öğrencilerin sahada hak eğitimi vermeleri ve eşzamanlı olarak vermeyen öğrencilerin ders içi sunumları Sunumların hazırlanması
11 Öğrencilerin sahada hak eğitimi vermeleri ve eşzamanlı olarak vermeyen öğrencilerin ders içi sunumları Sunumların hazırlanması
12 Öğrencilerin sahada hak eğitimi vermeleri ve eşzamanlı olarak vermeyen öğrencilerin ders içi sunumları Sunumların hazırlanması
13 Öğrencilerin sahada hak eğitimi vermeleri Sunumların hazırlanması
14 Gidilen yerlerden dönen değerlendirme formlarının değerlendirilmesi Öz değerlendirme raporunun hazırlanması ve sunulması
15 Sunumlar hakkında öz-değerlendirme, yaşanan güçlükler ve faaliyet raporlarının sunulması Öz değerlendirme raporunun hazırlanması ve sunulması
16 Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kaynaklar seçilen konuya bağlı olarak değişkenlik gösterecektir.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 20
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması 1 40
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 80
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. X
2 Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. X
3 Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. X
4 Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. X
5 Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. X
6 Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. X
7 Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. X
8 Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. X
9 Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi X
10 Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. X
11 Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. X
12 Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. X
13 Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. X
14 Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. X
15 Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 10 4 40
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 6 2 12
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 100