AKTS - Yasama Kliniği
Yasama Kliniği (LAW491) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yasama Kliniği | LAW491 | Alan Seçmeli | 1 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin belli bir konudaki ulusal ve uluslararası mevzuatı inceleyerek gerektiğinde başka ülkelerdeki düzenlemeler, doktrindeki görüşler, mahkeme kararları, uygulamadaki kişilerin görüşlerine başvurarak ne gibi değişiklikler yapılması gerektiği konusundaki önerilerini yasa hazırlama tekniklerine uygun olacak şekilde hazırlamaları ve ilgili kurumlarla bu görüşün paylaşılması |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hukuk kliniği kapsamındaki derste her dönem bir veya birden fazla farklı konuda ilgili mevzuatın incelenmesi,konuyla ilgili literatürün ve mahkeme kararlarının araştırılması, uygulamadaki sorunların saptanması ve öğrencilerin bunlara yönelik çözüm önerisi geliştirerek bu önerileri yasa ve/veya düzenleyici işlem değişiklikleri biçimine getirmeleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yasa hazırlama ve norm koyma teknikleri (Ankara Barosu Yasa İzleme Enstitüsü ile işbirliğiyle) | Kanun Yapma Tekniği, Türkiye Barolar Birliği, Şubat 2016, Ankara |
2 | Yasa hazırlama ve norm koyma teknikleri | Kanun Yapma Tekniği, Türkiye Barolar Birliği, Şubat 2016, Ankara |
3 | Seçilen konuya ilişkin mevzuatın genel olarak incelenmesi | İlgili mevzuatın taranması ve okunması |
4 | Seçilen konuya ilişkin mevzuatın genel olarak incelenmesi | İlgili mevzuatın taranması ve okunması |
5 | İlgili mevzuata ilişkin sorunların değerlendirilmesi (kararlar, uluslararası hukukta durum, varsa ülke örnekleri) | Öğrencilere dağıtılan konuların araştırılması |
6 | İlgili mevzuata ilişkin sorunların değerlendirilmesi (kararlar, uluslararası hukukta durum, varsa ülke örnekleri) | Öğrencilere dağıtılan konuların araştırılması |
7 | İlgili mevzuata ilişkin sorunların değerlendirilmesi (Literatür incelemesi) | Dağıtılan konuda literatür taraması |
8 | Uygulamadaki sorunların saptanması ve çözüm önerilerinin tartışılması | Konuyla ilgili varsa sivil toplum örgütlerinin raporları, mahkeme kararları vb. materyalin araştırılması |
9 | Uygulamadaki sorunların saptanması ve çözüm önerilerinin tartışılması | |
10 | Değişiklik yapılabilecek konuların seçilmesi ve değerlendirilmesi | Taslakla ilgili çalışmak |
11 | Değişiklik önerisi genel gerekçesinin yazılması | Gerekçe taslağı hazırlamak |
12 | Değişiklik önerisi maddelerinin ve gerekçelerinin yazılması | Madde taslağı hazırlamak |
13 | Değişiklik önerisi maddelerinin ve gerekçelerinin yazılması | Madde taslağı hazırlamak |
14 | Değişiklik önerisi maddelerinin ve gerekçelerinin yazılması | Madde taslağı hazırlamak |
15 | Yasa/düzenleyici işlem değişiklik önerisinin ilgili kurumlarca paylaşılması (Milletvekilleri, ilgili bakanlıklar, kurumlar vb) ve sonuç metninin öğrenci dergisinde basılabilecek hale getirilmesi | Yasa/düzenleyici işlem değişiklik önerisinin ilgili kurumlarca paylaşılması |
16 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kaynaklar seçilen konuya bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 50 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 4 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 100 |