AKTS - Kurgusal Dava III
Kurgusal Dava III (LAW499) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurgusal Dava III | LAW499 | Alan Seçmeli | 1 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin uygulama hakkında bilgi sahibi olabilmeleri için derslerde öğrendikleri bilgilerin simülasyon yoluyla kullanılmasını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bir kurgusal dava ya da duyurusu yapılan bir kurgusal duruşmada olay üzerinden davanın türüne bağlı olarak sözlü veya sözlü ve yazılı olarak yargıç, avukat veya savcı rollerinin paylaşılarak davanın çeşitli süreçlerinin modellenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurgusal dava/duruşmanın kuralları ve aşamalarının açıklanması, kurgusal olayın/davanın açıklanması ve takımların oluşturulması | |
2 | Bir davaya hazırlanırken dikkat edilecekler ve yazım teknikleri hakkında bilgilendirme, örnekler üzerinden inceleme | |
3 | Davanın konusunun incelenmesi | |
4 | Olaydaki maddi hukuk ve usul hukukuna ilişkin sorunların sınıf ortamında konuşulması | Konuyla ilgili araştırma yapmak |
5 | Grup çalışması şeklinde davaya ilişkin hazırlıkların yapılması (doktrin ile mahkeme kararlarının incelenmesi vb) ve grup danışmanının dönüşleri üzerinden davayla ilgili materyallerin geliştirilmesi | Konuyla ilgili araştırma yapmak |
6 | Dilekçe veya karar taslağının hazırlanması (I), duruşma ise duruşmaya hazırlık | Taslakla ilgili çalışmak |
7 | Vize dönemi | |
8 | Dilekçe veya karar taslağının hazırlanması (II) | Taslakla ilgili çalışmak |
9 | Dilekçe veya karar taslağının hazırlanması (III) (Eğer karşılıklı dilekçe aşaması da varsa karşı tarafa dilekçenin gönderilmesi ve bu dilekçelere cevap yazılması) | Taslakla ilgili çalışmak |
10 | Dilekçe veya karar taslağının hazırlanması (III) (Eğer karşılıklı dilekçe aşaması da varsa karşı tarafa dilekçenin gönderilmesi ve bu dilekçelere cevap yazılması, eğer duruşma varsa duruşma hazırlıkları için grup içi uygulamalar) | Taslakla ilgili çalışmak |
11 | Dilekçe veya karar taslağının hazırlanması (IV) | Taslakla ilgili çalışmak |
12 | Dilekçe veya karar taslağının hazırlanması (V) | Taslakla ilgili çalışmak |
13 | Dilekçe veya karar taslağının hazırlanması (VI) | Taslakla ilgili çalışmak |
14 | Kurgusal duruşma yapılması | |
15 | Değerlendirme raporlarının hazırlanarak sunulması | |
16 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kaynaklar seçilen davanın konusuna bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 70 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 4 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 100 |