AKTS - İspanyolca III

İspanyolca III (SPAN301) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İspanyolca III SPAN301 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
SPAN202
Dersin Dili İspanyolca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, SPAN201 ve SPAN202 derslerinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A2* (Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ülkeler ve şehirlerle ilgili okuyup konuşabilir (kıyaslama yapma, fikir beyan etme, vb.), Yönergeleri okuyup takip edebilir,
  • Turizm ve otel hizmetleri ile ilgili konuşabilir, (öneride bulunup fikir isteyebilir,) Sevdikleri ve sevmedikleri şeyleri, günlük rutinleri ifade edebilir ve yemek siparişi verebilir, Planları ve günlük rutin işleri hakkında konuşabilir,
  • Dinleme metinlerinin ana fikrini bulabilir, Dinledikleri konuşmalar ile ilgili soruları cevaplayabilir,
  • Diyalogları tamamlayıp, sorularına cevap verebilir, Mektup, elektronik posta ve not yazabilir.
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; meslekler, hobiler, ülkeler gibi temalar ve soru sorma ve bilgi verme, teklif ve kabul etme gibi fonksiyonlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon
2 Alışkanlıklar, süre ve güçlükler hakkında konuşmak Geniş zamanda düzensiz fiiller (ser, estar, ir, tener, decir, poder, querer, pedir, conocer) Unite 1 15-19
3 "costar” ve “sentirse” fiillerinin kullanımı Pratik ve iletişim: “Benim dilbilimsel (lingüística) biyografim”, “Bana nasıl öğrendiğini anlat” Video çalışması: “Yabancı bir ülkeye yaşamak için gitmek” Unite 1 20-23
4 Bir biyografi yazmak Geçmişteki olaylar hakkında konuşmak Geçmiş zamanda (pretérito indefinido) düzenli fiiler( visitar, nacer, escribir, pasar, conocer, vivir) Geçmiş zaman ifadeleri Ünite 2 24-29
5 Kazanımlar, biyografiler ve sinema Geçmiş zaman düzensiz fiiller (ser, estar, tener, haber, poder, hacer, saber) Ünite 2 24-29
6 Bir hikâye, tarih mitleri Pratik ve iletişim: “Yaşamımdaki Yerler”, “Sandro’nun Biyografisi” Video çalışması: “Nahui Olin: Şair, Ressam, Yazar ve İlham Perisi” Ünite 2 34-37
7 Kişilerin fiziksel ve karakteristik özellikleri Beşeri ilişkiler ve kişiler arasındaki benzerlikler “Ser, tener, llevar, parecerse” fiilleri Ünite 3 38- 43
8 ARA SINAV
9 Arkadaşlarım İşaret sıfatları ve belirli tanım edatlarının farklı kullanımları “llevarse ve caer” fiilerinin kullanımı Ünite 3 38-43
10 Popüler kişiler hakkında konuşmak Pratik ve iletişim: Bir kişi profili yazmak, eş bulmak Video çalışması: “Müneccim Krallar Günü (El Día de los Reyes Magos)” Ünite 3 48-51
11 Zevkler ve tercihler hakkında konuşmak Evin kısımları Yer edatları, iyelik zamirleri, kıyaslamalar Ünite 4, 52-59
12 Konut tipleri ve ev eşyaları Pratik ve iletişim: benim favori yerim ve möblelerim, özel bir ev Video çalışması: “Madrid’de 50 m² de Yaşamak” Ünite 4, 60-65
13 Sosyal iletişim; selamlama, vedalaşma, rica, izin, özür Şimdiki Zaman “estar + gerundio” Ünite 5 66-71
14 “Prestar, dar, pedir, pasar, traer, poner y tener” fiillerinin kullanımı Şimdiki zamanda düzenli ve düzensiz fiiller Pratik ve iletişim: “İş Arıyorum”, “Bir Uçakta”, “Onu Nasıl Söylersin” Video Çalışması: Bir kısa metraj “Flechazos” Ünite 5 72-75 Ünite 5 76-79
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Aula Internacional Plus 2, Curso de Español. Difusión, Barcelona, 2020.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir.
2 Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar.
3 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar.
4 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması.
5 Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir.
6 Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir.
7 İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar.
8 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir.
9 Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100