AKTS - Fotoğrafçılığa Giriş
Fotoğrafçılığa Giriş (ART201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğrafçılığa Giriş | ART201 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | - Fotoğrafın teknik ve kompozisyon bilgilerine vakıf olmak. - Mesleki ve sosyal yaşamda doğru ve amacına uygun fotoğraflar çekebilmek. - Fotoğraf alanında eser vermiş fotoğrafçıların çalışmalarını öğrenmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fotoğraf ve fotoğrafçının genel tanımı; fotoğrafı oluşturan temel unsurlar, fotoğrafın farklı kullanım alanları, fotoğraf makinesi türleri, parçaları (gövde, objektif) ve değişkenler arası (iso, diyafram, enstantane) bağlantılar; fotoğrafın temel öğesi ışık, renk ve ışığın farklı kullanımları; fotoğrafta temel kompozisyon kuralları; dünya fotoğraf |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriğine, sınavlara ilişkin bilgi verilecek, öğrencilerin dersle ilgili soruları cevaplanacak. | |
2 | Fotoğraf ve fotoğrafçının genel bir tanımı. Fotoğrafı oluşturan temel unsurlar. Fotoğrafın farklı kullanım alanlarının tanımlanması. | |
3 | Fotoğrafta etik ve telif hakkı. | |
4 | Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri. | |
5 | Fotoğraf makinesi türleri ve objektifler. | |
6 | Fotoğrafta çekiminde ISO, diyafram, örtücü gibi değişkenler arası bağlantılar. Algılayıcılar, bellek kartları, filtreler. | |
7 | Vize | |
8 | Fotoğrafta ışık ve pozlandırma. | |
9 | Fotoğrafta kompozisyon ve çeşitli konulara yaklaşım biçimleri. | Bir önceki konuyla ilgili deneme çekimlerinin yapılması. |
10 | Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri. | |
11 | Fotoğrafın icadından günümüze kadar dünya fotoğraf tarihinde eser veren fotoğrafçıların çalışmalarının sunumu. | Yazılı çalışmanın tamamlanması. |
12 | Fotoğrafın icadından günümüze kadar dünya fotoğraf tarihinde eser veren fotoğrafçıların çalışmalarının sunumu. | |
13 | Fotoğrafın Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti’nde gelişiminin fotoğrafçıların çalışmaları eşliğinde sunumu. | |
14 | Fotoğrafın Türkiye’de gelişiminin fotoğrafçıların çalışmaları eşliğinde sunumu. | Ulusal fotoğrafçıların araştırılması. |
15 | Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri veya genel değerlendirme. | |
16 | Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Akbaş, F., & İkizler, E. (2011). Fotoğraf Teknik Okumaları. İstanbul: Say Yayınları. |
---|---|
2. Carroll, H. (2015). İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
3. İkizler, E. (2007). Filmden Dijitale Fotoğraf. İstanbul: Say Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir. | |||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar. | |||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir. | |||||
7 | İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar. | |||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 2 | 6 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 100 |