AKTS - İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi
İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi (ISL329) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi | ISL329 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2.5 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dijitalleşen işletmelerde yapay zekâ teknolojilerinin alt alanlarından robotik, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, doğal dil işleme ve makine öğrenmesi konularında farkındalığı artırarak işletme işlevlerini yeni teknolojilerle yetkin yönetme konusunda yeni bilgi beceri ve anlayış geliştirme amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dijitalleşen işletmelerde yapay zekâ teknolojilerinin alt alanlarından robotik, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, doğal dil işleme ve makine. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ağ Toplumu ve Dijital Organizasyonlara Giriş-1 | Ağ toplumu ve dijital organizasyonlar hakkında temel kavramların okuması yapılmalı. |
2 | Ağ Toplumu ve Dijital Organizasyonlara Giriş-2 | Dijital organizasyonlar üzerine bir video izlenmeli. |
3 | Dijital İşletmeler ve Yönetimde Yeni Yaklaşımlar-1 | Dijital işletme modelleri hakkında makale okuması yapılmalı. |
4 | Dijital İşletmeler ve Yönetimde Yeni Yaklaşımlar-2 | Dijital yönetim stratejileri üzerine okumalar yapılmalı. |
5 | Yapay Zekâ Teknolojilerine Giriş-1 | Yapay zekânın temelleri üzerine makaleler okunup kısa bir yazı hazırlanmalı. |
6 | Yapay Zekâ Teknolojileri ve Uygulama alanları-1 | Yapay zekânın uygulama alanları araştırılıp, kısa bir rapor yazılmalı. |
7 | Yapay Zekâ Teknolojileri ve Uygulama alanları-2 | İleri düzey yapay zekâ uygulamaları üzerine okumalar yapılmalı. |
8 | Ara Sınav | İşlenen konuların tekrarı yapılmalı. |
9 | Robotik ve İşletme Yönetimi | Robotik teknolojiler üzerine makale okuması yapılmalı |
10 | Robotik ve İşletme Yönetimi uygulamaları | Robotik uygulamalar üzerine 1 vaka incelenmesi yapılması |
11 | İşletme Yönetiminde Yapay sinir ağları Uygulamalar | Yapay sinir ağları üzerine okumalar yapılmalı. |
12 | İşletme Yönetiminde Makine öğrenmesi Uygulamalar | Makine öğrenmesi nedir, temel kavramlar araştırılmalı. |
13 | Yapay zekâ alanında Güvenlik, Etik ve Sosyal Konular | Yapay zekâ güvenliği ve etik konularında son çıkan haberler araştırılsın. |
14 | Proje Sunumları | Proje sunumları için hazırlık yapılmalı. |
15 | Proje Sunumları | Proje sunumları için hazırlık yapılmalı. |
16 | Final Sınavı | İşlenen konuların tekrarı yapılmalı. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nils J. Nilsson, Yapay Zekâ-Geçmişi ve Geleceği, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2018. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 16 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 8 | 24 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 27 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir. | |||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar. | |||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir. | |||||
7 | İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar. | |||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 8 | 1 | 8 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Projeler | 1 | 8 | 8 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |