AKTS - Yerel Yönetimler Maliyesi
Yerel Yönetimler Maliyesi (MLY324) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yerel Yönetimler Maliyesi | MLY324 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Yerel yönetimlerin (Mahalli idarelerin) mali yapısını, hizmet alanı belirleme yöntemlerini, hizmet ve gelir bölüşümüne dair merkezi idare ile mahalli idareler arasındaki ayırım kriterlerini anlatıp; çeşitli ülke uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yerel yönetim kavramı ile Türkiye?deki tezahürü, yerel yönetimlerin görevleri ve bunların finansman yöntemlerinin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mahalli idarelerin ortaya çıkışı, gelişimi Mahalli idarelerin varlığını açıklayan yaklaşımlar Mahalli idareler ve Kamusal hizmetler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
2 | Mahalli idarelerin optimum hizmet alanının belirlenmesi | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
3 | Mahalli idareler arasındaki hizmet bölüşümü ve bölüşüm kriterleri Mahalli idarelerin sundukları hizmetler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
4 | Merkezi idare ile mahalli idareler arasındaki gelir kaynaklarının paylaşımı Merkezi idare ile mahalli idareler arasında vergilendirme açısından gelir bölüşüm şekilleri | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
5 | Mahalli idareler gelir türleri | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
6 | Diğer ülkelerdeki mahalli idarelerin incelenmesi A-ABD’de mahalli idareler B-Fransa’da mahalli idareler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
7 | İsveç’te mahalli idareler, Federal Almanya’da mahalli idareler, İngiltere’de mahalli idareler, Uzak Doğuda mahalli idareler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
8 | Vize | |
9 | Belediye İdaresinin Mali Yapısı | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
10 | Büyükşehir Belediye İdaresinin Mali Yapısı (a.) | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
11 | Büyükşehir Belediye İdaresinin Mali Yapısı (b.) | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
12 | İl Özel İdaresinin Mali Yapısı (a.) | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
13 | İl Özel İdaresinin Mali Yapısı (b.) | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
14 | Köy İdaresinin Mali Yapısı | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
15 | Tekrar | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Özhan Çetinkaya (2023), Yerel Yönetimler Maliyesi, Ekin Basım Yay., Bursa. |
---|---|
2. Kamil Mutluer (2023), Teoride ve Pratikte Yerel Yönetimler, İstanbul Bilgi Üniversitesi |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir. | |||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar. | |||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir. | |||||
7 | İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar. | |||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 27 | 27 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |