AKTS - Türkiye-AB İlişkileri
Türkiye-AB İlişkileri (KAM433) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye-AB İlişkileri | KAM433 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Derste, Avrupa Birliği’nin kuruluş felsefesi, tarihçesi ve kurulmasındaki düşünsel altyapı, tarihçesi ve genişlemeleri ile ilgili bir altyapı bilgisi verilecektir. Bu bilgiler ışığında Türkiye’nin AB ile ilşkilerinin gelişimi üzerine odaklanılacaktır. İlk başvurudan günümüze kadar olan süreç, Türkiye’nin ve AB’nin düştüğü siyasal, ekonomik, yapısal ve sosyal darboğazlar üzerinden incelenecektir. Buradan hareketle Avrupalılaşma etkisi üzerinde durulacak ve Avrupalılaşma’nın Türkiye’de iç politika dinamiklerini nasıl etkilediği tartışılacaktır. Türkiye’de AB algısı ve AB’nin Türkiye’nin üyeliğine bakışı ele alınacaktır. Ders Türkiye-AB ilişkilerinin gelişimi, etkileri ve geleceği hakkındaki senaryolarla ilgili donanım sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Türkiye'nin AB'ye üyelik süreci; müzakere başlıkları; Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel gelişimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
2 | AB'nin Kuruluş Felsefesi | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
3 | AB'nin Tarihçesi | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
4 | Türkiye'nin AB Üyeliğine Başvurması | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
5 | Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihçesi | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
6 | Türkiye-AB İlişkilerinin Dönemleri ve Önemli Belgeler | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
7 | Gümrük Birliği | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
8 | Vize | |
9 | Türkiye'nin Adaylığı ve Müzakerelerin Başlaması | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
10 | Türkiye Hakkında Komisyon Raporları | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
11 | Türkiye Hakkında Komisyon Raporları | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
12 | Euroscepticism: Türkiye Toplumunda AB Algısı ve Egemenliğin Devri Olgusu | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
13 | Türkiye'nin Uyum Süreci ve İç Politika Meseleleri | Rıdvan Karluk. 2013. Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
14 | Avrupalılaşma Etkisi | Belgin Akçay ve İlke Göçmen (ed.s). 2014. Avrupa Birliği. Seçkin Yayıncılık: İstanbul. |
15 | Türkiye-AB İlişkilerinin Bugünü ve Geleceği | Belgin Akçay ve İlke Göçmen (ed.s). 2014. Avrupa Birliği. Seçkin Yayıncılık: İstanbul. |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Akçay, Belgin ve Sinem Akgül Açıkmeşe (eds). 2017. Türkiye-AB İlişkileri. Seçkin Yayıncılık: Ankara. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Karluk, Rıdvan. (2013). Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak. Beta Basım: İstanbul. |
3. Akçay, Belgin ve İlke Göçmen (eds). (2014). Avrupa Birliği. Seçkin Yayıncılık: İstanbul. | |
4. Bilici, Nurettin. (2013). Avrupa Birliği ve Türkiye. Seçkin Yayıncılık: Ankara. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 16 | 75 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir. | |||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar. | X | ||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir. | |||||
7 | İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar. | |||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir. | X | ||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |