AKTS - Politika Semineri I
Politika Semineri I (KAM412) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Politika Semineri I | KAM412 | 8. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders dünyadaki ve Türkiye’deki güncel politik tartışmaları bilgiye dayalı, analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyi ve güncel politik olaylara, gelişmelere ve meselelere farklı açılardan bakan yaklaşımları örneklendirebilmelerini amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Saha çalışmaları; içerik analizi; siyasi iletişim. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Giriş | Dünyada ve Türkiye’de Güncel Politik Tartışmaların İki Odak Noktası: “Demokrasi” Meselesi ve “Popülizm” Meselesi |
2 | Günümüz dünyasında demokrasiden kim ne anlıyor? | Davis, N.T., Goidel, K. & Zhao, Y. The Meanings of Democracy among Mass Publics. Soc Indic Res 153, 849–921 (2021). https://doi.org/10.1007/s11205-020-02517-2 1 (849-862 arası okunacak) |
3 | Günümüz dünyasında demokrasiden kim ne anlıyor? | Quaranta, M. “What makes up democracy? Meanings of democracy and their correlates among adolescents in 38 countries.” Acta Polit 55, 515–537 (2020). https://doi.org/10.1057/s41269-019-00129-4 Bu konuları işlerken Freedom House ve V-Dem Institute kuruluşlarının web sayfalarını inceleyeceğiz. Öğrencilerin derse gelmeden bu siteleri detaylıca incelemeleri gerekmektedir. |
4 | Demokrasi İnsana İyi Gelir mi? | John Gerring, Carl Henrik Knutsen, Matthew Maguire, Svend-Erik Skaaning, Jan Teorell & Michael Coppedge (2021) “Democracy and human development: issues of conceptualization and measurement,” Democratization, 28:2, 308-332, DOI: 10.1080/13510347.2020.1818721 Bu konuları işlerken Freedom House ve V-Dem Institute kuruluşlarının web sayfalarını inceleyeceğiz. Öğrencilerin derse gelmeden bu siteleri detaylıca incelemeleri gerekmektedir. |
5 | Pandemi ve Demokrasi | Sylvia Walby, “The COVID pandemic and social theory: Social democracy and public health in the crisis,” European Journal of Social Theory 2021, Vol. 24(1) 22–43 DOI: 10.1177/1368431020970127 |
6 | Pandemi ve Demokrasi | https://terrabayt.com/dusunce/agamben-bir-soru/ https://iletisim.com.tr/dergiler/toplum-ve-bilim/3/sayi-152-2020/10047/salginin-icadi-olur-mu-agamben-ve-buyuk-korlugu/11887 https://uni-versus.org/2020/05/23/agamben-koronavirus-ogrencilere-agit/?fbclid=IwAR3SbPeSMPjcNSfR682Q4yf1vP4eWuFh2wtWXPDikvng3UF0N-TniY6_gxA https://terrabayt.com/covid19/zizek-koronavirusu-kapitalizme-kill-bill-vari-bir-darbedir-komunizmin-yeniden-icat-edilmesine-yol-acabilir/ https://terrabayt.com/dusunce/zizek-koronavirusu-karar-vermeye-zorluyor-ya-kuresel-komunizm-ya-orman-kanunlari/ |
7 | Neoliberalizm ve Demokrasi | Wendy Brown (2018) Halkın Çözülüşü Neoliberalizmin Sinsi Devrimi (İstanbul: Metis). 1, 2, 4, 6. Bölümler . Wendy Brown (2021) Neoliberalizmin Harabelerinde, Batı’da Anti-demokratik Siyasetin Yükselişi (İstanbul: Metis), 1, 2, 3. Bölümler |
8 | Demokrasi, Demokratikleşme ve Türkiye | 8. Hafta: Ekrem Karakoç (2020) “Democratization Theories and Turkey,” in The Oxford Handbook of Turkish Politics (Ed.) Güneş Murat Tezcür. Oxford University Press, DOI:10.1093/oxfordhb/9780190064891.013.2 8 Kadir Has Üniversitesi TR Eğilimler 2019 Araştırması https://www.khas.edu.tr/sites/khas.edu.tr/files/inline-files/TE2019_TUR_BASIN_15.01.20%20WEB%20versiyon%20powerpoint_0.pdf |
9 | Demokrasi, Demokratikleşme ve Türkiye | 9. Hafta: Murat Somer, “Old and New Polarizations and Failed Democratizations in Turkey,” in The Oxford Handbook of Turkish Politics (Ed.) Güneş Murat Tezcür. Oxford University Press, DOI: 10.1093/oxfordhb/9780190064891.013.5 |
10 | POPÜLİZM | Müller, Jan-Werner (2016) Popülizm Nedir? (İstanbul: İletişim). https://www.bbvaopenmind.com/wp-content/uploads/2018/03/BBVA-OpenMind-Jan-Werner-Muller-The-Rise-and-Rise-of-Populism-1.pdf |
11 | POPÜLİZM | Mudde, Cas & Christobal R. Kaltwasser (2019) Popülizm, Kısa bir Giriş (Ankara: Nika Yayınevi). |
12 | POPÜLİZM | Mouffe, Chantal (2018) Sol Popülizm (çev. Aybars Yanık) İstanbul: İletişim |
13 | Türkiye ve Popülizm | Yüksel Taşkın (2020) Populism in Turkey: Historical and Contemporary Patterns ,” in The Oxford Handbook of Turkish Politics (Ed.) Güneş Murat Tezcür. Oxford University Press, DOI: 10.1093/oxfordhb/9780190064891.013.4 |
14 | Türkiye ve Popülizm | Ezgi Elçi (2019) The Rise of Populism in Turkey: A Content Analysis, Southeast European and Black Sea Studies, 19:3, 387-408, DOI: 10.1080/14683857.2019.1656875 |
15 | Genel değerlendirme ve kapanış |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Davis, N.T., Goidel, K. & Zhao, Y. The Meanings of Democracy among Mass Publics. Soc Indic Res 153, 849–921 (2021). https://doi.org/10.1007/s11205-020-02517-2 1 |
---|---|
2. Quaranta, M. “What makes up democracy? Meanings of democracy and their correlates among adolescents in 38 countries.” Acta Polit 55, 515–537 (2020). https://doi.org/10.1057/s41269-019-00129-4 2 | |
3. John Gerring, Carl Henrik Knutsen, Matthew Maguire, Svend-Erik Skaaning, Jan Teorell & Michael Coppedge (2021) “Democracy and human development: issues of conceptualization and measurement,” Democratization, 28:2, 308-332, | |
4. Sylvia Walby, “The COVID pandemic and social theory: Social democracy and public health in the crisis,” European Journal of Social Theory 2021, Vol. 24(1) 22–43 DOI: 10.1177/1368431020970127 4 | |
10. Wendy Brown (2018) Halkın Çözülüşü Neoliberalizmin Sinsi Devrimi (İstanbul: Metis) | |
11. Wendy Brown (2021) Neoliberalizmin Harabelerinde, Batı’da Anti-demokratik Siyasetin Yükselişi (İstanbul: Metis) | |
12. 8. Hafta: Ekrem Karakoç (2020) “Democratization Theories and Turkey,” in The Oxford Handbook of Turkish Politics (Ed.) Güneş Murat Tezcür. Oxford University Press, DOI:10.1093/oxfordhb/9780190064891.013.2 8 | |
14. : Müller, Jan-Werner (2016) Popülizm Nedir? (İstanbul: İletişim). 10 https://www.bbvaopenmind.com/wp-content/uploads/2018/03/BBVA-OpenMind-Jan-Werner-Muller-The-Rise-and-Rise-of-Populism-1.pdf | |
15. Mudde, Cas & Christobal R. Kaltwasser (2019) Popülizm, Kısa bir Giriş (Ankara: Nika Yayınevi). | |
16. Mouffe, Chantal (2018) Sol Popülizm (çev. Aybars Yanık) İstanbul: İletişim | |
17. 13. Yüksel Taşkın (2020) Populism in Turkey: Historical and Contemporary Patterns ,” in The Oxford Handbook of Turkish Politics (Ed.) Güneş Murat Tezcür. Oxford University Press, DOI: 10.1093/oxfordhb/9780190064891.013.4 | |
18. 14. Ezgi Elçi (2019) The Rise of Populism in Turkey: A Content Analysis, Southeast European and Black Sea Studies, 19:3, 387-408, DOI: 10.1080/14683857.2019.1656875 | |
Diğer Kaynaklar | 5. https://terrabayt.com/dusunce/agamben-bir-soru/ |
6. https://iletisim.com.tr/dergiler/toplum-ve-bilim/3/sayi-152-2020/10047/salginin-icadi-olur-mu-agamben-ve-buyuk-korlugu/11887 | |
7. https://uni-versus.org/2020/05/23/agamben-koronavirus-ogrencilere-agit/?fbclid=IwAR3SbPeSMPjcNSfR682Q4yf1vP4eWuFh2wtWXPDikvng3UF0N-TniY6_gxA | |
8. https://terrabayt.com/covid19/zizek-koronavirusu-kapitalizme-kill-bill-vari-bir-darbedir-komunizmin-yeniden-icat-edilmesine-yol-acabilir/ | |
9. https://terrabayt.com/dusunce/zizek-koronavirusu-karar-vermeye-zorluyor-ya-kuresel-komunizm-ya-orman-kanunlari/ | |
13. https://www.khas.edu.tr/sites/khas.edu.tr/files/inline-files/TE2019_TUR_BASIN_15.01.20%20WEB%20versiyon%20powerpoint_0.pdf |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 7 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 9 | 40 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir. | X | ||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar. | |||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir. | |||||
7 | İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar. | |||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 200 |