AKTS - Kamusal Akıl Stüdyosu II
Kamusal Akıl Stüdyosu II (KAM142) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamusal Akıl Stüdyosu II | KAM142 | 2. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | KAM 142 Kamusal Akıl Stüdyosu II zorunlu dersinin amacı, siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde öğrenim görmeye başlamış olan öğrencilerin eleştirel tutum elde edebilmesine yardımcı olmaktır. Bu kapsamda, Mill, de Tocqueville, Maalouf, Orwell, Platon, La Boétie gibi yazarların kısa metinleri incelenecek ve bu metinler üzerinden çeşitli tartışmalar yapılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Siyaset bilimi; siyasi partiler; siyasi finansman; parti programları; seçimler; siyasi kuvvetler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders İzlencesi |
2 | Düşünce ve Tartışma Özgürlüğü Üzerine | John Stuart Mill, Düşünce ve Tartışma Özgürlüğü Üzerine, (İstanbul: Can Yayınları, 2019). |
3 | Demokratik Rejimlerin Problemleri | Alexis de Tocqueville, Demokratik Zorbalık, (İstanbul: Can Yayınları, 2019). |
4 | Gönüllü Kulluk | Etienne de La Boétie, Gönüllü Kulluk Üzerine Söylev, (Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2018), s. 17-62. |
5 | Aydınlanma Nedir? | Immanuel Kant, “Aydınlanma Nedir?” |
6 | İnsanlar Arası Çatışmanın Kökenleri Üzerine | Sigmund Freud, Savaş ve Ölüm Üzerine, (İstanbul: Oda Yayınları, 2018). |
7 | Ara Sınav | İlk 6 haftanın konuları |
8 | Aylaklığa Övgü | Bertrand Russell, Aylaklığa Övgü, (İstanbul: Cem Yayınevi, 2018), s. 9-24. |
9 | Ölümcül Kimlikler | Amin Maalouf, Ölümcül Kimlikler, (İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2000). |
10 | Modernleşme Problemi | Fyodor Mihayloviç Dostoyevski, Yaz İzlenimleri Üzerine Kış Notları, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2015). |
11 | "Güç yozlaştırır, mutlak güç mutlaka yozlaştırır.” Lord Acton | George Orwell, Hayvan Çiftliği, (İstanbul: Can Yayınları, 2001). |
12 | Yurttaş Üzerine | Platon, Kriton ya da Görev Üstüne, (İstanbul: Can Yayınları, 2019). |
13 | Genel Tartışma | |
14 | Sonuç | Dersin gözden geçirilerek tamamlanması. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Immanuel Kant, “Aydınlanma Nedir?” |
---|---|
2. - John Stuart Mill, Düşünce ve Tartışma Özgürlüğü Üzerine, (İstanbul: Can Yayınları, 2019). | |
3. Alexis de Tocqueville, Demokratik Zorbalık, (İstanbul: Can Yayınları, 2019). | |
4. Etienne de La Boétie, Gönüllü Kulluk Üzerine Söylev, (Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2018). | |
5. Sigmund Freud, Savaş ve Ölüm Üzerine, (İstanbul: Oda Yayınları, 2018). | |
6. Bertrand Russell, Aylaklığa Övgü, (İstanbul: Cem Yayınevi, 2018). | |
7. Amin Maalouf, Ölümcül Kimlikler, (İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2000). | |
8. Fyodor Mihayloviç Dostoyevski, Yaz İzlenimleri Üzerine Kış Notları, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2015). | |
9. George Orwell, Hayvan Çiftliği, (İstanbul: Can Yayınları, 2001). | |
10. Platon, Kriton ya da Görev Üstüne, (İstanbul: Can Yayınları, 2019). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir. | X | ||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar. | |||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir. | X | ||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir. | |||||
7 | İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar. | |||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 26 | 26 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 |