AKTS - Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri II
Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri II (KAM210) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri II | KAM210 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı sosyal bilimlerde niceliksel (quantitative) araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtarak uygulayabilmelerini sağlamaktır. Böylece, öğrenciler tutarlı ve ampirik verilere dayalı bir araştırma yapma konusunda bilgilenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Niceliksel yöntemler; SPSS; istatistiki testler; saha çalışması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma. Dersi tanıtma ve öğrencilerden beklentileri açıklama. | |
2 | İstatistik nedir? Araştırmadaki rolü nedir? | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 3-41. |
3 | Tek Değişkenli Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (I) – Frekans Dağılımları | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 51-91. Excel ile örnek anlatım ve çözümler |
4 | Tek Değişkenli Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (II) – Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 92-127. PSPP ya da Excel uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
5 | Tek Değişkenli Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (III) – Normal Dağılım | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 128-154. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler 1. Ödev. |
6 | Ortak Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (I) – Korelasyon Katsayısı | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 157-192. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
7 | Hipotez Testi ve İstatistiksel Çıkarımlar | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 223-355. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
8 | Gruplar-Arası İstatistiksel Testler – t-Testleri | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 359-400. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
9 | Gruplar-Arası İstatistik Testler – Tek Yönlü Varyans Analizi | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 401-452. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
10 | Ara Sınav | |
11 | Basit ve Çoklu Regresyon Analizi I | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 578-600. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
12 | Basit ve Çoklu Regresyon Analizi II | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 578-600. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler 2. Ödev. |
13 | Kategorik Veri Analizi: Çapraz Tablo ve Ki-Kare Testi | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 601-634. • PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
14 | Ders tekrarı | Geçmiş konuların tekrarı ve soruların cevaplanması.Final sınavı ile ilgili bilgilendirme. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, Ankara: Pegem Akademi, 2016. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir. | |||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar. | |||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması. | X | ||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir. | |||||
7 | İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar. | |||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 126 |