AKTS - Siyasi Düşünceler Tarihi I
Siyasi Düşünceler Tarihi I (KAM203) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyasi Düşünceler Tarihi I | KAM203 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Derste temel hak ve özgürlüklerin ihlal edilemezliği, devlet otoritesine itaat ve bu itaatin sınırları, birey ve topluluk arasındaki ilişkilerin ideal biçimi, sivil toplum, kamusal çıkar gibi modern siyasal dinamikler açısından belirleyici olguların düşünsel kökenleri ve tarihsel gelişimlerine yönelik bilgi verilmektedir. Bu sayede öğrencilerin modern siyasal olguların temelleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır. Buna ek olarak öğrencilerin güncel siyasal olgular ve meseleler hakkında, bilgi temelli, eleştirel ve analitik bir bakış açısı geliştirebilecek düzeye gelmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sofistler; Antik Yunan; Roma düşüncesi; Hristiyanlık düşüncesi; İslami siyasal düşünce. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Derse Giriş | |
2 | Antik Yunan’da Siyaset Üzerine Düşünmek | Sofistler, Sokrates, Kinikler, Perikles ve Demokrasi Kuramı, Plato, Aristo. (Ders Kitabı s. 19-150) |
3 | Antik Yunan’da Siyaset Üzerine Düşünmek | Sofistler, Sokrates, Kinikler, Perikles ve Demokrasi Kuramı, Plato, Aristo. (Ders Kitabı s. 19-150) |
4 | Antik Yunan’da Siyaset Üzerine Düşünmek | Sofistler, Sokrates, Kinikler, Perikles ve Demokrasi Kuramı, Plato, Aristo. (Ders Kitabı s. 19-150) |
5 | Hellenistik Dönemde Siyasal Düşünce | Epikür ve Stoa (Ders Kitabı s.153-164) |
6 | Roma’da Siyasal Düşünce | Cicero ve Seneca (Ders Kitabı s. 164-195) |
7 | Ortaçağ’da Siyasal Düşünce: Siyaset ve Din | St. Augustine, ve St. Thomas Aquinas. (Ders Kitabı s. 197-262) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Laik İktidarın Belirmesi ve Reforma Doğru | Dante, Padovalı Marsilius. (Ders Kitabı s.263-288) |
10 | Reform ya da “Doğru Din”e Uygun Devlet | Luther, Münzer, Calvin. (Ders Kitabı s. 289-318) |
11 | Moderniteye Geçiş: Machiavelli | (Ders Kitabı s. 319-344) |
12 | Devlet İktidarının Sorgulanması | Ütopyacılar + La Boétie (Ders Kitabı s. 359-400) |
13 | Egemen: Devlet | Hobbes (Ders Kitabı s. 401-455) |
14 | Genel Değerlendirme, Dersin kısa özeti, soru-cevap. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mehmet Ali Ağaoğulları (ed.), Sokrates’ten Jakobenlere Batı’da Siyasal Düşünceler (İstanbul: İletişim, 2013). |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. - Şenel, A. (2019) Siyasal Düşünceler Tarihi. Bilim ve Sanat Yayınları |
3. - Tunçay, M. (2021) Batı'da Siyasal Düşünceler Tarihi: Seçilmiş Yazılar, 1, 2. ve 3. Ciltler. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. | |
4. - Uslu, A. (2021) Siyasal Düşüncelerin Toplumsal Tarihi. Yordam Kitap. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir. | |||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar. | |||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar. | X | ||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir. | |||||
7 | İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar. | |||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 22 | 22 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |