AKTS - Kamusal Akıl Stüdyosu I
Kamusal Akıl Stüdyosu I (KAM141) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamusal Akıl Stüdyosu I | KAM141 | 1. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin uluslararası ilişkilerin ve uluslararası örgütlerin işleyişi hakkında temel bilgilere sahip olmalarını sağlamaktır. Dersi tamamlayan öğrenciler uluslararası ilişkilerdeki temel aktörler ve sistemin tarihsel gelişimi ile küreselleşme ve uluslararası ekonomik düzeni kavrayacaklardır. Ayrıca, dersin temel amaçlarından biri olan uluslararası örgütlerin işleyişi konularında bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kamu yönetimi; kamu kurumları; teşkilatlanma; bütçe; ölçek; insan kaynakları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar | |
2 | Uluslararası İlişkiler temel aktörler ve yaklaşımlar | E. Fuat Keyman, Betül Yüce Dural(ed.), Uluslararası İlişkilere Giriş, ss. 3-24 |
3 | Küreselleşme ve Bölgeselleşme | E. Fuat Keyman, Betül Yüce Dural(ed.), Uluslararası İlişkilere Giriş, ss. 31-55 |
4 | Uluslararası sisteme tarihsel bakış | E. Fuat Keyman, Betül Yüce Dural(ed.), Uluslararası İlişkilere Giriş, ss. 63-81 |
5 | 20. yüzyıl ve sonrasında uluslararası sistem | E. Fuat Keyman, Betül Yüce Dural(ed.), Uluslararası İlişkilere Giriş, ss. 89-106 |
6 | Uluslararası Ekonomik Düzen | E. Fuat Keyman, Betül Yüce Dural(ed.), Uluslararası İlişkilere Giriş, ss. 115-136 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Uluslararası Örgütler (Barış ve Güvenlik) | E. Fuat Keyman, Betül Yüce Dural(ed.), Uluslararası İlişkilere Giriş, ss. 145-160 |
9 | Uluslararası Bölgesel Örgütler | E. Fuat Keyman, Betül Yüce Dural(ed.), Uluslararası İlişkilere Giriş, ss. 167-184 |
10 | Uluslararası Hükümetler Dışı Örgütler | E. Fuat Keyman, Betül Yüce Dural(ed.), Uluslararası İlişkilere Giriş, ss.191-204 |
11 | Uluslararası Örgütler-Makale Soru-Cevap-Tartışma-1 | Makale Moodle'a yüklenecek |
12 | Uluslararası Örgütler-Makale Soru-Cevap-Tartışma-2 | Makale Moodle'a yüklenecek |
13 | Uluslararası Örgütler-Makale Soru-Cevap-Tartışma-3 | Makale Moodle'a yüklenecek |
14 | Uluslararası Örgütler-Makale Soru-Cevap-Tartışma-3 | Makale Moodle'a yüklenecek |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. E. Fuat Keyman, Betül Yüce Dural(ed.), Uluslararası İlişkilere Giriş, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 2019 |
---|---|
2. Ders Notları Moodle'a yüklenecektir. Öğrenciler sınavlarda bu ders notlarından sorumlu olacaklardır | |
Diğer Kaynaklar | 3. Evren Balta (ed.), Küresel Siyasete Giriş, İstanbul: İletişim, 2014. |
4. Andrew Heywood, Siyaset, (çev. Bekir Berat Özibek et. al.), Ankara: Adres Yayınları, 2013. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir. | X | ||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar. | |||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir. | |||||
7 | İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar. | X | ||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |