AKTS - Siyaset Bilimine Giriş I
Siyaset Bilimine Giriş I (KAM101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyaset Bilimine Giriş I | KAM101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, siyaset bilimi disiplininin temel kavram ve teorilerini, metodolojik yaklaşımlarını ve diğer disiplinlerle ilişkilerini giriş düzeyinde öğrencilere tanıtmaktadır. Bu kapsamda, siyaset, devlet, siyasal düşünce ve ideolojiler, demokrasi ve meşruiyet, milliyetçilik vb. kavram ve çalışma alanlarını incelemektedir. Bu ders ayrıca aktif öğrenme yöntemlerini benimseyerek öğrencilerin derse aktif katılımını artırmayı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Eleştirel düşünme, bir olgunun, bilginin, olayın ya da iddianın niteliğini belli kriterlere göre değerlendirmektir, yani bir anlamda kriterlere göre düşünmek olarak da tanımlanabilir. Eleştirel düşünenler önemli meseleleri ayırt edebilir, bilgiyi nasıl değerlendireceğini bilir, soyut fikirleri uygulamaya dökebilir, açık fikirli düşünür, başkalarıyla etkili bir iletişim kurmaya ve birlikte çalışmaya açıktır. Geçmiş tecrübelerinden faydalanarak geleceğini yapılandırabilir. Manipülasyona ve propagandaya karşı dirençli olur. Bu amaçlara yönelik olarak derste aktif katılım ve tartışmayı sağlayacak film izleme ve değerlendirme, oyun oynama, role bürünme gibi öğretim yöntemleri benimsenmiş ve aşağıda detaylı olarak anlatılmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İktidar; siyasal rejimler; ideolojiler; millet ve milliyetçilik; din ve siyaset; devlet ve iktisat. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | |
2 | Siyaset nedir? Siyaset bilimi nedir? | Andrew Heywood, Siyaset (Ankara: Felix Kitap, 2020), s. 24-59. |
3 | Siyasal ideolojiler: Liberalizm, Muhafazakarlık, Sosyalizm | Andrew Heywood, Siyaset (Ankara: Felix Kitap, 2020), s. 61-85. |
4 | Siyasal ideolojiler: Diğer ideolojik gelenekler | Andrew Heywood, Siyaset (Ankara: Felix Kitap, 2020), s. 86-99. |
5 | Tehlikeli Oyun (Die Welle, 2008) film gösterimi ve 1. ödev | Derste Tehlikeli Oyun adlı film izlenecek ve arkasından filmin konusunu, amacını, ortaya koyduğu sonuçları, siyaset, siyasi davranış, siyasi fikirler ve ideoloji gibi kavramlar açısından değerlendirdiğimiz bir sınıf tartışması yapılacaktır. Filmden ve sınıftaki tartışmadan hareketle öğrenciler Moodle’daki soruyu maks. 300 kelime ile anlatacakları 1. ödevi yapacaklardır. |
6 | Siyaset ve devlet | Oyun: Survive ve oyun sonrası tartışma ve sınıfta kısa ödev Andrew Heywood, Siyaset (Ankara: Felix Kitap, 2020), s. 101-133. |
7 | Siyaset ve devlet | Andrew Heywood, Siyaset (Ankara: Felix Kitap, 2020), s. 101-133. |
8 | Ara sınav | Sınav ders saatinde sınıfta yapılacaktır. Bir önceki hafta sınavla ilgili bilgilendirme yapılacaktır. İlk 7 haftanın konularını kapsayacaktır. |
9 | Milletler ve milliyetçilik | Andrew Heywood, Siyaset (Ankara: Felix Kitap, 2020), s. 175-201. |
10 | Milletler ve milliyetçilik | Andrew Heywood, Siyaset (Ankara: Felix Kitap, 2020), s. 175-201. |
11 | Persepolis (2007) film gösterimi ve 2. ödev | Derste Persepolis adlı film izlenecek ve arkasından filmin konusunu, amacını, ortaya koyduğu sonuçları, devrim, ulus devlet, millet ve ideoloji gibi kavramlar bağlamında değerlendirdiğimiz bir sınıf tartışması yapılacaktır. Filmden ve sınıftaki tartışmadan hareketle öğrenciler Moodle’daki soruyu maks. 300 kelime ile anlatacakları 2. ödevi yapacaklardır |
12 | Yönetimler, sistemler ve rejimler | Oyun: Demokrasi vs. Diktatörlük ve oyun sonrası tartışma ve sınıfta kısa ödev Andrew Heywood, Siyaset (Ankara: Felix Kitap, 2020), s. 396-423. |
13 | Demokrasi ve meşruiyet | Andrew Heywood, Siyaset (Ankara: Felix Kitap, 2020), s. 135-173. |
14 | Dersin kısa özeti, soru-cevap. | Dersin kısa bir özeti, sorunların cevaplanması, final sınavı hakkında bilgilendirme. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 2. Andrew Heywood. 2022. Siyaset. Ankara: Felix Kitap. Çeviren: Prof. Dr. Nasuh Uslu. 5. Edisyondan çeviri. 24. Baskı. |
---|---|
2. Yüksel Taşkın (Editör). 2017. Siyaset: Kavramlar, kurumlar, süreçler. İstanbul: İletişim Yayınları. 4. Baskı. [Bu kitabın dersin konu başlıklarıyla ilgili bölümleri yardımcı kaynak olarak kullanılmaktadır.] | |
Diğer Kaynaklar | 3. Podcast ve Youtube: Herkes için Siyaset Bilimi, Doç. Dr. Evren Çelik Wiltse, Siyaset biliminin temel kavramları, teorileri ve yaklaşımları üzerine giriş düzeyinde örneklerle zenginleştirilmiş 12 bölümlük kısa konu anlatımları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarının, teorilerinin ve yöntemlerinin öğrenilmesi ve bunların ulusal ve küresel siyasal gelişmelerin, neden-sonuç ilişkilerinin analizinde kullanılabilir. | X | ||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığının kavranmasını, bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumların ve aktörlerin tanınmasını ve kamu yönetiminde işleyişin bilinmesini sağlar. | X | ||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olunması ve böylece yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olunmasını sağlar. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerinin, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımının öğrenilmesi; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma-proje tasarlama ve yürütme deneyimlerinin kazanılması. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerinin geliştirilmesi, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerinin geliştirilmesidir. | |||||
7 | İletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı ifadenin, sunum tekniklerinin geliştirilmesi; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerinin ve usullerinin öğrenilmesini sağlar. | X | ||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olunması ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanılması, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmelerin ve olayların karşılaştırmalı olarak analiz edilebilmesidir. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihinin dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilinmesi, güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisinin kavranmasıdır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 202 |