AKTS - Tasarım Konuşmaları

Tasarım Konuşmaları (ICM385) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Tasarım Konuşmaları ICM385 Alan Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı İçmimarlığın interdisipliner yapısı gereği farklı tasarım alanlarında uzman kişiler tarafından alanlara dair teorik, teknik ve pratik bilgilerin; profesyonel hayatta sahip olmaları gereken bilgi ve becerilerin aktarılarak, aktif katılımlı bir sohbet ortamının oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnterdisipliner çalışma yöntemini gerçekleştirebilecek bilgi birikimine sahip olur.
  • Profesyonel hayatta sahip olmaları gereken bilgi ve becerilerin farkındalığını kazanır.
  • Farklı tasarım alanları ile ilgili genel kültüre sahip olarak; çeşitli uzmanlık alanlarına sahip tasarımcı, firma ve markaları tanıma fırsatı edinir.
  • Meslek hayatına yön verecek profesyonel bilgi ve görgü hakkında fikir sahibi olup, eğitim hayatında edinilen teorik bilginin sektörde yerini sorgulayabilecek beceriye sahip olur.
  • Kişiler arası iletişim kurma becerisini geliştirerek araştırma yapıp rapor yazma ve sözlü sunum yapma becerisi kazanır.
Dersin İçeriği Mesleki eğitim hayatı boyunca edinilen teorik ve pratik bilgilerin,tasarım alanlarında farklı uzmanlıklara sahip meslek profesyonelleri ile tartışılarak,çeşitli teknik gezi ve çalıştaylar desteği ile pekiştirilmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı. Dersin Amacı ve Yöntemi Hakkında Bilgi Verilmesi Ders ve kaynaklar hakkında bilgi edinilmesi
2 Tasarım Nedir, Tasarımcı Kimdir? Tasarım ve tasarımcı kavramları üzerine araştırma yapılması
3 Tasarımcı -Öğrenci Buluşması İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması
4 Tasarımcı - Öğrenci Buluşması İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması
5 Tasarımcı - Öğrenci Buluşması İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması
6 İnterdisipliner Tasarım Çalıştayı Gerekli kaynakların araştırılması
7 Tasarımcı - Öğrenci Buluşması İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması
8 Tasarımcı - Öğrenci Buluşması İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması
9 Teknik Gezi İlgili alan-saha hakkında araştırma yapılması
10 Tartışma Tartışma konusu hazırlık yapılması
11 Tasarımcı - Öğrenci Buluşması İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması
12 Tasarımcı - Öğrenci Buluşması İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması
13 Tasarımcı - Öğrenci Buluşması İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması
14 Tasarımcı - Öğrenci Buluşması İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması
15 Tartışma ve Değerlendirme Dönem içerisinde tartışılan alan ve konuların tekrarı
16 Final Değerlendirme Final Değerlendirmeye hazırlık yapılması

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 8 20
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 12 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 1 3 3
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 8 2 16
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 23 23
Toplam İş Yükü 100