AKTS - Çok Fonksiyonlu Modüler Mekânlar
Çok Fonksiyonlu Modüler Mekânlar (ICM358) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çok Fonksiyonlu Modüler Mekânlar | ICM358 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, modüler çözümlerin mekânsal pratiklerini ve sistemsel çözümlerini öğretmeyi temel alır. Bu amaçla öğrencilerin, el, zihin ve çizim becerilerini kullanarak, modülerliğin sunduğu esnek ve dönüştürülebilir mekânsal çözümler üretmeleri için uygulamaya yönelik çalışmalar yapmasını sağlar. Modüler sistemlerin tanıtılması ve bu sistemler aracılığı ile oluşan şematik kodlamaların mekân çözümlerinde kullanılma becerisinin geliştirilmesi dersin önemli hedeflerindendir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Değişen dünya düzeninin mekânsal etkilerini odak noktası alarak,mekânsal nitelikleri ve kullanıcı profillerinin incelenmesi ve neticesinde farklı mekân ölçeklerinde ve tiplerinde (konutlar,açık-kapalı kamusal alanlar vb.) ortaya çıkabilecek yeni gereksinimlerin çok fonksiyonluluk ve modüler bilinç ile tasarlanmasına yönelik çalışmalardan oluşur. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
2 | Çok Fonksiyonluluk hakkında okuma, araştırma ve değerlendirme | Konu Anlatımı/Ödev Sunumu |
3 | Esnek Tasarımlar ve Modülerlik hakkında okuma, araştırma ve değerlendirme | Konu Anlatımı/Ödev Sunumu |
4 | 1. Aşama: Projenin Belirlenmesi, tartışma, değerlendirme | Proje önerileri/örnekleri |
5 | 1. Aşama: Belirlenen projenin analizi ve temel kararlar | İstenilen ödevin tamamlanması |
6 | Ara Jüri I | Ara Juri I için hazırlık |
7 | 2. Aşama: Belirlenen projenin 1/50 yerleşim planı, kesit/görünüşleri | İstenilen ödevin tamamlanması |
8 | 2. Aşama: Belirlenen projenin 1/50 yerleşim planı, kesit/görünüş, perspektifleri | İstenilen ödevin tamamlanması |
9 | 2. Aşama: Belirlenen projenin 1/50 yerleşim planı, kesit/görünüş ve perspektifleri | İstenilen ödevin tamamlanması |
10 | Ara Juri II | Ara Juri II için hazırlık |
11 | 3. Aşama: Belirlenen projenin 1/20 seçilmiş alan yerleşim planı, kesit/görünüş/perspektifleri | İstenilen ödevin tamamlanması |
12 | 3. Aşama: Belirlenen projenin 1/20 seçilmiş alan yerleşim planı, kesit/görünüş/perspektifleri | İstenilen ödevin tamamlanması |
13 | 3. Aşama: Belirlenen projenin 1/20 seçilmiş alan yerleşim planı, kesit/görünüş/perspektifleri | İstenilen ödevin tamamlanması |
14 | 4. Aşama: Belirlenen projenin 1/10 sabit mobilya üst, ön, arka, yan görünüşler/kesitler, perspektifler ve detaylar | İstenilen ödevin tamamlanması |
15 | Final Projesi Serbest Kritikleri | Final Jürisi için hazırlık |
16 | Final Jüri | Final Jürisi için hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Baudrillad, J. (2010). Tüketim toplumu. Ayrıntı Yayınları. |
---|---|
2. De Certeau, M., Mayol, P., & Luce, G. (2009). Gündelik hayatın keşfi-II (Çev. Ç. Eroğlu & E. Ataçay). Dost Yayınevi. | |
3. Francis D. K. C. (2016). Mimarlık biçim, mekân ve düzen. YEM Yayınları. | |
4. Habraken, N. J. (2008). Design for flexibility. Building Research & Information, 36(3), 290-296. | |
5. Lefebvre, H. (1991). Mekânın üretimi. Blackwell. | |
6. Miller, T. D., & Elgard, P. (1998). Defining modules, modularity and modularization. Proceedings of the 13th IPS Research Seminar, Fuglsoe içinde, Aalborg Universiy Fuglsoe. | |
7. Modular Building Institute, (2010). Improving construction efficiency & productivity with modular construction (ss.4-16). USA. | |
8. Norberg-Schulz, C. (1965). Intentions in architecture. MIT Press. | |
9. Norberg-Schulz, C. (1971). Existence space and architecture. Praeger Publishers Inc. | |
10. Schneider, T., & Till, J. ( 2007). Flexible housing. Architectural Press. | |
11. Ulrich, K., & Tung, K. (1991). Fundamentals of product modularity. A. Sharon (Ed.), Issues in design/manufacture integration içinde (ss.73-79). ASME. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 10 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 2 | 5 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 26 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |