AKTS - Sanat, Mimarlık ve Etik
Sanat, Mimarlık ve Etik (ICM373) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat, Mimarlık ve Etik | ICM373 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Modernite kavramı ile birlikte ortaya çıkan, sanat ve tasarım üretimlerini etkileyen kavramların aktarılması amaçlanır. Tarihsel süreçte öne çıkan farklı kavramlar bağlamında sanat, tasarım ve iç mekân tasarımı üretimleri incelenerek ortaya çıkan sorunsallar irdelenir. Etik kavramı ve etik ile ilişkilenen alt kavramlar ele alınarak öğrencilerin farkındalık kazanması hedeflenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ders kapsamında modernite kavramı ve modern dönemde ortaya çıkan kavramlar ele alınır.Tasarım ve sanat üretimleri tarihsel süreçte öne çıkan farklı kavramlar ışığında incelenir.Etik kavramı ve etik ile ilişkilenen sorunsallar tartışılır.Öğrencilerin örnek incelemesi yaparak sanat,tasarım ve iç mekân tasarımı üretimlerini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlamaları beklenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Sanat, Tasarım ve Modernite kavramı | Kaynak kitaplardan okuma |
3 | Sanat ve Tasarımda Temsiliyet kavramı | Kaynak kitaplardan okuma |
4 | Sanat ve Tasarımda Avant-garde kavramı | Kaynak kitaplardan okuma |
5 | Sanat ve Tasarımda Öznellik ve Nesnellik kavramları | Kaynak kitaplardan okuma |
6 | Sanat ve Tasarımda Etik kavramı | Kaynak kitaplardan okuma |
7 | Sanat ve Tasarımda Modernist İdeolojinin Eleştirisi, Karmaşıklık ve Çelişki kavramları | Kaynak kitaplardan okuma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınava hazırlık |
9 | Popüler Kültürde Sanat ve Tasarım | Kaynak kitaplardan okuma |
10 | Sanat ve Tasarımda Taklit, Temellük, Alıntı, Örnekleme ve Çalıntı kavramları | Kaynak kitaplardan okuma |
11 | Sanat ve Tasarımda Vernaküler kavramı, sunum konularının verilmesi | Kaynak kitaplardan okuma |
12 | Sanat ve Tasarımda Kitsch kavramı | Kaynak kitaplardan okuma |
13 | Örnek analizleri/Sunumlar | Kaynak kitaplardan okuma, örnek incelemeleri |
14 | Örnek analizleri/Sunumlar | Kaynak kitaplardan okuma, örnek incelemeleri |
15 | Örnek analizleri/Sunumlar | Kaynak kitaplardan okuma, örnek incelemeleri |
16 | Final Sınavı | Final Sınavına hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lash, S. (1999). Another modernity: A different rationality. Blackwell Publishers. |
---|---|
2. Lefebvre, H. (1995). Introduction to modernity. Verso. | |
3. Masiero, R. (2006). Mimaride estetik. Dost Kitabevi. | |
4. Sheppard, R. (2000). Modernism-dada-postmodernism. Northwestern University Press. | |
5. Touraine, A. (1995). Critique of modernity. Blackwell Publishers. | |
6. Ural, Ş. (2004). Etik, estetik. YEM Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 13 | 13 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 100 |