AKTS - Mekan Analizi

Mekan Analizi (ICM475) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mekan Analizi ICM475 Alan Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı farklı mekan tiplerinin analizini yapmak için ihtiyaç duyacakları teorik temeli sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Boşlukla mekanı birbirinden ayırt eder.
  • Farklı mekan tiplerini ayrıştırır.
  • Bir mekanın farklı analiz biçimlerini inceler.
  • Bir mekanın sosyal ve kültürel yönünün önemini anlar.
  • Bir mekanın göstergebilim açısından analiz eder.
Dersin İçeriği Farklı alanlar ve kültürlerdeki mekanların biçimsel, sosyal ve kültürel açıdan çözümlemeleri; tasarımın üretildiği çağın toplumsal, kültürel ve ekonomik gelişmelerine tanıklık etmesinden yola çıkılarak nasıl üretildiği ve toplumsal tüketimini inceler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Hacim ve mekanın tanımı; mekanın nitelikleri ve türlerinin incelenmesi İlgili okumanın yapılması
3 Mekan analizi ve mimarlık bağlamında analiz türlerinin incelenmesi İlgili okumanın yapılması
4 Göstergebilim tanımı ve farklı bakış açılarının incelenmesi İlgili okumanın yapılması
5 Duyular ve göstergelerle ilişkisi İlgili okumanın yapılması
6 Mimari akımlarda kullanılan göstergeler İlgili okumanın yapılması
7 İçmimarlıkta kullanılan göstergeler İlgili okumanın yapılması
8 Ara Sınav Ara Sınava hazırlanma
9 İç mekanın sosyokültürel analizi İlgili okumanın yapılması
10 Farklı mekan tipleri ile konsept arasındaki ilişki İlgili okumanın yapılması
11 Farklı mekan tipleri ile tasarım arasındaki ilişki İlgili okumanın yapılması
12 İç mekan analiz örnekleri İlgili okumanın yapılması
13 Öğrencilerin bir iç mekanın analizini yerinde yapması ve bundan yola çıkarak hazırlayacakları bir sunum Saha araştırması yapılması ve sunum hazırlanması
14 Öğrencilerin bir iç mekanın analizini yerinde yapması ve bundan yola çıkarak hazırlayacakları bir sunum Saha araştırması yapılması ve sunum hazırlanması
15 Öğrencilerin bir iç mekanın analizini yerinde yapması ve bundan yola çıkarak hazırlayacakları bir sunum Saha araştırması yapılması ve sunum hazırlanması
16 Final Sınavı Final Sınavına hazırlanma

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Norberg-Schulz, C. (1986). Architecture: Meaning and place. Rizzoli International Publications.
2. Prak, N. L. (1968). The language of architecture: A contribution to architectural theory. Mouton&Co.
3. Preziosi, D. (1979) Architecture, language and meaning: The origins of the built world and its semiotic organization. Mouton De Gruyter.
4. Rasmussen, S. E. (2010). Yaşanan mimari. Remzi Kitabevi.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. X
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. X
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. X
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 2 26
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100