AKTS - Öğrenmede Etkili Stratejiler
Öğrenmede Etkili Stratejiler (HUM205) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenmede Etkili Stratejiler | HUM205 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | -Öğrencilere öğrenmenin etkili yöntemlerini öğretmek, -Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin neler olduğu hakkında bilgi vermek, -Öğrenmenin temel stratejilerini aktarmak, -Öğrenme türleri hakkında bilgi vermek, -Öğrenme stillerinin neler olduğunu, kişinin kendi öğrenme stilinin hangisi olduğunu psikometrik araçlarla tespit etmek ve buna göre çalışma sistemini yeniden düzenlemek, -Motivasyon tekniklerini, içsel ve dışsal motivasyonu ve kişinin kendisini nasıl motive edebileceğini öğretmek, -Etkili ders çalışmanın nasıl yapılacağını öğretmek, -Öğrenmeyi Etkileyen faktörlerden kaygıyı anlamak, -Sınav kaygısı ile başa çıkmanın etkili teknikleri konusunda bilgi vermek, -Sınavlarda nasıl daha başarılı olabileceklerini öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Öğrenmenin etkili yöntemleri, öğrenme stratejileri ve stilleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve başa çıkma yolları, motivasyon artırma, tekrar programı, zaman yönetimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme Kavramı Öğrenme Kuramlarına Genel Bakış a. Bilişsel Yaklaşım b. Davranışçı Yaklaşım c. Nöro-Fizyolojik Kuram | Eğitim Psikolojisi s. 229-232 Psychology s. 173 Eğitim Psikolojisi s. 249-252 Psychology s. 173-208 |
2 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler-I a. Zeka b. Yaş c. Olgunlaşma d. Güdülenme e. Biyolojik-Fizyolojik Durum | Eğitim Psikolojisi s. 234-244 |
3 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler-II a. Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı b. Önceki Öğrenilenlerin Aktarılması c. Öğrenme-öğretme yöntemleri d. Hazırbulunuşluk e. Zamanlama f. Dikkat | Eğitim Psikolojisi s. 238-245 |
4 | Öğrenme Stratejileri a. Aralıklı ya da Toplu Öğrenme b. Sonuçlar Hakkında Bilgi c. Okuma ya da Anlatma d. Bütün Halinde ya da Parçalara Bölerek Öğrenme e. Programlanmış Öğrenme | Psikolojiye Giriş s. 119-126 |
5 | Öğrenme Türleri a. Ezberleme b. Deneme-Yanılma c. Alışkanlık d. Koşullanma e. Problem Çözme | Öğrenmede Üstün Başarı, s.67-91 |
6 | Öğrenme Stilleri a. Kinestetik b. Görsel c. İşitsel Öğrenme Stilleri Testi | Öğrenmede Üstün Başarı, s.121-143 |
7 | Ara sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
8 | Hatırlama ve Unutma a. Kısa süreli Hafıza b. Uzun süreli Hafıza c. Hatırda tutulan Miktar d. Neden Unutuyoruz? | Psikolojiyi Anlamak, s. 246-274 Psikolojiye Giriş s. 133-142 Eğitim Psikolojisi s. 381-387 |
9 | Motivasyon Teknikleri a. İçsel ve Dışsal Motivasyon b. Kendimizi Nasıl Motive Edebiliriz? | Psychology s. 451-465 Eğitim Psikolojisi s. 500-522 |
10 | Etkili Ders Çalışma I a. Başarıya Giden Yol olarak Planlama Süreci b. Dinlemek ve Not Tutmanın Önemi c. Çalışmaya Başlamak ve Çalışmayı Sürdürmek | Eğitim Psikolojisi s. 459-471 Öğrenmede Üstün Başarı, s.153-161 |
11 | Etkili Ders Çalışma II a. Zaman Yönetimi b. Çalışma ve Tekrar Programı | Öğrenmede Üstün Başarı, s.163-169 |
12 | Etkili Ders Çalışma III a. Etkin Dinleme b. Daha Hızlı ve Etkili Okuma c. Sınavlara Hazırlık | Öğrenmede Üstün Başarı, s.170-178 |
13 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörlerden Kaygı a. Ne Düzeyde Kaygı Yaşıyorum? b. Sınav Kaygısı Testi | Öğrenmede Üstün Başarı, s.179-182 |
14 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörlerden Kaygı ile Başa Çıkma Teknikleri a. Sınav Kaygısı ile Başa Çıkma Teknikleri Nelerdir? b. Bu tekniklerin uygulamalı çalışmaları | Öğrenmede Üstün Başarı, s.183-191 |
15 | Sınavlarda Başarılı Olmak Konusunda İpuçları | Öğrenmede Üstün Başarı, s.192-194 |
16 | Genel Sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Eğitim Psikolojisi, Alim Kaya, Pegem Akademi, Ankara, 2017 |
---|---|
2. Eğitim Psikolojisi-Gelişim-Öğrenme-Öğretim, Binnur Yeşilyaprak, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2006 | |
3. Psychology, J. S. Halonen, J.W.Santrock, Mc Graw Hill, USA, 1996 | |
4. Psikolojiyi Anlamak, C. G. Morris, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2002 | |
Diğer Kaynaklar | 5. Öğrenmede Üstün Başarı, Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2016 |
6. Psikolojiye Giriş, C. Morgan, Meteksan Yayınları, Ankara, 1986 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |