AKTS - Çağdaş Sanat Akımları
Çağdaş Sanat Akımları (ICM477) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sanat Akımları | ICM477 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin sanat ve tasarım dünyasındaki dönüşümü, bu dönüşümün altındaki fikirleri ve çağdaş sanat alanına olan etkilerini anlayabilmelerini sağlamaktır. Günümüzdeki tasarım dünyasını şekillendiren sanat akımlarının analiz edilmesi ve anlaşılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Derste, 19.yy?ın ikinci yarısından başlayarak Avrupa ve Amerika?da görülen sanat ve tasarım dünyasındaki dönüşüm aktarılır. Bu doğrultuda, İzlenimcilik Akımından itibaren şekillenen tüm sanat akımları ve bu akımların çağdaş sanata etkileri tartışılır. Klasik sanatın günümüzde çağdaş sanat halini alma süreci, dünya tarihi, toplumsal kültür, sosyoloji ve felsefe konuları üzerinden aktarılır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, işleyiş sürecinin açıklanması | - |
2 | Eğitim Gezisi; Ödev 1 | Completing the homework |
3 | 19.yy sanat akımlarının aktarılması İzlenimcilik, Yeni-İzlenimcilik, Noktacılık, Divizyonizm; Ödev 2 | Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi; Ödevin tamamlanması |
4 | Simgecilik, Art Nouveau | Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi |
5 | 20. yy sanat akımlarının aktarılması Geç-İzlenimci Resim, Yırtıcılık, Dışavurumculuk; Ödev 3 | Ödevin tamamlanması |
6 | Kübizm, Gelecekçilik, Süprematizm; Araştırma gruplarının oluşturulması ve sunum konularının paylaşılması | Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi |
7 | Araştırma sunumları | Araştırma sunumları için hazırlık |
8 | Modernizm ve Post Modernizm; I. Dünya Savaşı Sonrası: Yapısalcılık, De Stijl, Bauhaus Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi | Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi |
9 | Dadaizm, Yeni Nesnellik, Gerçeküstücülük | Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi |
10 | II. Dünya Savaşı Sonrası: Soyut Dışavurumculuk, Yeni Gerçekçilik ve Eylem Sanatı Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi | Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi |
11 | Ara Sınav | Ara Sınav için hazırlık |
12 | Çağdaş Sanat; Pop Sanatı, Fotogerçekçilik, Hipergerçekçilik, Minimalizm, Kavramsal Sanat | Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi |
13 | Fluxus, Genç Britanyalı Sanatçılar | Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi |
14 | Performans Sanatı, Sokak Sanatı; Ödev 4 | Ödevin tamamlanması |
15 | 21.yy Sanatları; Dijital Sanatlar | Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı için hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Gombrich, E. H. (1976). Sanatın öyküsü, başlangıcından günümüze sanat tarihi. (Çev. Ö. Erduran & E. Erduran). Remzi Kitabevi. |
---|---|
2. Hollingsworth, M. (2009). Dünya sanat tarihi. (Çev. R. Küçükerdoğan & B. Ergüder). İnkılâp Kitabevi. | |
3. Kocur, Z. & Leung, S. (2005). Theory in contemporary art since 1985. Blackwell Publication. | |
4. Krausse, A. C. (2005). Rönesans’tan günümüze resim sanatının öyküsü. (Çev. D. Zaptcıoğlu). Literatür. | |
5. Little, S. (2013). …izmler, sanatı anlamak. YEM Yayın. | |
6. Melvin, J. (2015). …izmler, mimarlığı anlamak. YEM Yayın. | |
7. Stallabrass, J. (2006). Contemporary art: A very short introduction. Oxford University Press. | |
8. Tansuğ, S. (2012). Çağdaş Türk sanatı. Remzi Kitabevi. | |
9. Tunalı, İ. (1983). Felsefenin ışığında modern resim. Remzi Kitabevi. | |
10. Turani, A. (2014). Çağdaş sanat felsefesi. Remzi Kitabevi. | |
11. Turani, A. (2019). Sanat terimleri sözlüğü. Remzi Kitabevi. | |
12. Turani, A. (2023). Dünya sanat tarihi. Remzi Kitabevi. | |
13. Wilson, M. (c2013). How to read contemporary art: Experiencing the art of the 21st century. Abrams Publication. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 2 | 18 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |