AKTS - Çağdaş Sanat Akımları

Çağdaş Sanat Akımları (ICM477) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çağdaş Sanat Akımları ICM477 Alan Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Gökçe Aykaç
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilerin sanat ve tasarım dünyasındaki dönüşümü, bu dönüşümün altındaki fikirleri ve çağdaş sanat alanına olan etkilerini anlayabilmelerini sağlamaktır. Günümüzdeki tasarım dünyasını şekillendiren sanat akımlarının analiz edilmesi ve anlaşılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sanat akımlarının gelişimi sürecini anlarken, dünya tarihi, toplum ve kültür konularını hatırlar.
  • Sanatçı ve yapıtlarını tanır; sanat yapıtları üzerine yorum yapma becerisi geliştirir.
  • Tarihsel süreklilik içerisindeki farklı sanat akımlarını aralarındaki ilişkiler bağlamında karşılaştırır ve kritik eder.
  • Kazandığı bilgileri, tasarım fikirlerini oluşturmada ve olgunlaştırmada kullanır.
Dersin İçeriği Derste, 19.yy?ın ikinci yarısından başlayarak Avrupa ve Amerika?da görülen sanat ve tasarım dünyasındaki dönüşüm aktarılır. Bu doğrultuda, İzlenimcilik Akımından itibaren şekillenen tüm sanat akımları ve bu akımların çağdaş sanata etkileri tartışılır. Klasik sanatın günümüzde çağdaş sanat halini alma süreci, dünya tarihi, toplumsal kültür, sosyoloji ve felsefe konuları üzerinden aktarılır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, işleyiş sürecinin açıklanması -
2 Eğitim Gezisi; Ödev 1 Completing the homework
3 19.yy sanat akımlarının aktarılması İzlenimcilik, Yeni-İzlenimcilik, Noktacılık, Divizyonizm; Ödev 2 Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi; Ödevin tamamlanması
4 Simgecilik, Art Nouveau Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi
5 20. yy sanat akımlarının aktarılması Geç-İzlenimci Resim, Yırtıcılık, Dışavurumculuk; Ödev 3 Ödevin tamamlanması
6 Kübizm, Gelecekçilik, Süprematizm; Araştırma gruplarının oluşturulması ve sunum konularının paylaşılması Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi
7 Araştırma sunumları Araştırma sunumları için hazırlık
8 Modernizm ve Post Modernizm; I. Dünya Savaşı Sonrası: Yapısalcılık, De Stijl, Bauhaus Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi
9 Dadaizm, Yeni Nesnellik, Gerçeküstücülük Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi
10 II. Dünya Savaşı Sonrası: Soyut Dışavurumculuk, Yeni Gerçekçilik ve Eylem Sanatı Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi
11 Ara Sınav Ara Sınav için hazırlık
12 Çağdaş Sanat; Pop Sanatı, Fotogerçekçilik, Hipergerçekçilik, Minimalizm, Kavramsal Sanat Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi
13 Fluxus, Genç Britanyalı Sanatçılar Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi
14 Performans Sanatı, Sokak Sanatı; Ödev 4 Ödevin tamamlanması
15 21.yy Sanatları; Dijital Sanatlar Kaynaklar üzerinden konu ile ilgili bilgi edinilmesi
16 Final Sınavı Final Sınavı için hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Gombrich, E. H. (1976). Sanatın öyküsü, başlangıcından günümüze sanat tarihi. (Çev. Ö. Erduran & E. Erduran). Remzi Kitabevi.
2. Hollingsworth, M. (2009). Dünya sanat tarihi. (Çev. R. Küçükerdoğan & B. Ergüder). İnkılâp Kitabevi.
3. Kocur, Z. & Leung, S. (2005). Theory in contemporary art since 1985. Blackwell Publication.
4. Krausse, A. C. (2005). Rönesans’tan günümüze resim sanatının öyküsü. (Çev. D. Zaptcıoğlu). Literatür.
5. Little, S. (2013). …izmler, sanatı anlamak. YEM Yayın.
6. Melvin, J. (2015). …izmler, mimarlığı anlamak. YEM Yayın.
7. Stallabrass, J. (2006). Contemporary art: A very short introduction. Oxford University Press.
8. Tansuğ, S. (2012). Çağdaş Türk sanatı. Remzi Kitabevi.
9. Tunalı, İ. (1983). Felsefenin ışığında modern resim. Remzi Kitabevi.
10. Turani, A. (2014). Çağdaş sanat felsefesi. Remzi Kitabevi.
11. Turani, A. (2019). Sanat terimleri sözlüğü. Remzi Kitabevi.
12. Turani, A. (2023). Dünya sanat tarihi. Remzi Kitabevi.
13. Wilson, M. (c2013). How to read contemporary art: Experiencing the art of the 21st century. Abrams Publication.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum 1 5
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. X
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. X
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 9 2 18
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 3 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100