AKTS - Mobilya Tarihi
Mobilya Tarihi (ICM371) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilya Tarihi | ICM371 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tarih öncesi dönemden modern çağa küresel mobilya tarihinin aktarılmasını amaçlar. Bu bağlamda farklı mobilya tasarımlarının ortaya çıkışını ve dönüşümünü inceler. Ayrıca tarihsel süreçte mobilya tasarımlarını etkileyen olayların farkında varır ve önemli tasarımcıların ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Mobilya tarihi ilişkili bağlamlar,akımlar ve tarih aralıkları üzerinden aktarılır.Öğrencilerin 20.yüzyıl tasarımcıları üzerinden yaptıkları sunumları ile dönem stilleri,malzeme çeşitleri ve yapım teknikleri,tasarımcının dili ve mobilya tarihindeki yerini ifade etme becerilerinin gelişmesini içerir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | MÖ 4000 – MS 1600 | Gelecek derse hazırlık |
3 | 1600 – 1700 & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
4 | 1700 – 1760 & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
5 | 1760 – 1800 & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
6 | 1800 – 1840 & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
7 | 1840 – 1900 & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
8 | 1880 – 1920 & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
9 | 1880 – 1915 & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
10 | 1919 – 1940 & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
11 | 1925 – 1945 & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
12 | 1945 – 1970 & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
13 | 1970 sonrası & öğrenci sunumları | Gelecek derse hazırlık |
14 | Gezi | Ön Değerlendirmeye hazırlık |
15 | Sergi Ön Değerlendirme | Ön Değerlendirmeye hazırlık |
16 | Sergi | Sergiye hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Blakemore, R. G. (2006). History of interior design & furniture : from ancient Egypt to nineteenth-century Europe. Hoboken, N.J. : J. Wiley & Sons, c2006. |
---|---|
2. Hinchman, M. (2009). History of furniture : a global view. New York : Fairchild Books, 2009. | |
3. Mang, K. (1979). History of modern furniture. New York : H.N. Abrams, 1979, c1978 | |
4. Miller, J. (2005). Furniture : world styles from classical to contemporary. London : Dorling Kindersley, 2005. | |
5. Smith, E. (1985). Furniture: A Concise History (World of Art). Thames and Hudson |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 100 |