AKTS - Desen
Desen (ICM491) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Desen | ICM491 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, desenin temel kavramlarını açıklamak ve oran-orantı, ışık-gölge, perspektif gibi desene dair temel olguları, çizim teknikleri ile pekiştirerek, görme becerisinin iki ve üç boyutlu düşünebilme yoluyla geliştirilmesini temel alır. Bu amaçla öğrencilerin sanatsal ve yaratıcı bilgi-becerilerini geliştirerek, mekânı anlama ve algılama becerilerinin de geliştirilmesi dersin hedeflerindendir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Desen teknikleri; çizgi estetiği, oran orantı ve yerleştirme; konstrüktif çizgilerle üçüncü boyut ve çizgisel tonlamalarla ışık gölge, hacim konuları aktarımı ile doğru, sağlam ve estetik desen çizebilme ve yaratabilme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Desenin tanımı, plastik sanatlardaki yeri ve önemi, desen sanat tarihi. | Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi. |
2 | Çizimde duruş, bakış, tutuş, gözlem ve çizim yüzeyinin denetimi. Nokta ve çizgi çalışmaları; Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi |
3 | Çizgi ve çizgilerin birbiriyle olan ilişkileri; Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi |
4 | Görsel doku çalışmaları; Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi |
5 | Desende teknikler ve desen çiziminin aşamaları. Basit prizmatik obje çizimleri; Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi; Ödev hazırlığı |
6 | Desende yerleştirme ve oran kavramı. Prizmatik obje çizimleri; Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi |
7 | Desende ışık-gölge ve tarama yöntemleri. Prizmatik obje çizimleri Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi; Ödev hazırlığı |
8 | Organik ve geometrik form analizleri. Dönüştürme-değişim ve soyutlama; Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi |
9 | Kopya çalışmaları (basit objeler); Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi; Ödev hazırlığı |
10 | Kopya çalışmaları (basit ve karmaşık objeler); Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi |
11 | Kopya çalışmaları (mekânlar ve figürler); Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi; Ödev hazırlığı |
12 | Anatomik oran çalışması; Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi |
13 | Desende boşluk-doluluk; Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi; Ödev hazırlığı |
14 | Desende perspektif, düzlem-derinlik algısına yönelik ön-arka ilişkisi; Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi |
15 | Desende perspektif. Obje-mekân çizimlerinde kompozisyon; Stüdyo çalışması | Stüdyo çalışması konusu üzerine örnek desen incelemesi |
16 | Final Teslimi | Final teslimine hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Avcı, İ. (2001). Önce desen sonra desen. Yorum Sanat ve Yayıncılık. |
---|---|
2. Çelik, H. (2007). Çizginin gücü. Engin Yayınları. | |
3. Etike, S. (2001). Desen. S.H.Ç.E.K. Basımevi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 14 | 50 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 20 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 100 |