AKTS - Bilgisayarla İleri Sunum I
Bilgisayarla İleri Sunum I (ICM461) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarla İleri Sunum I | ICM461 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, öğrencilere mimari tasarımların sayısal ortamda üç boyutlu modellenmesi yeterliliğini kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sunum amaçlı olarak, iç mekân tasarımlarının, yapısal unsurları ve sabit mobilyaları ile birlikte üç boyutlu modellerinin hazırlanması süreçleri anlatılır ve uygulatılır. Uygulamalar yaptırılırken soru cevap tekniği ile arayüz ve modelleme araçlarının analitik kullanım yolları kavratılır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve sektördeki ihtiyaçlar ile sektörde kullanılan yazılımlar ile 3ds Max yazılımı hakkında bilgilendirme | Ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Yazılımın ve arayüzün genel özellikleri ile incelenmesi, başlangıç ayarlarının yapılması | Yazılımların edinilmesi ve kurulumu |
3 | Hazır obje içeriklerinin oluşturulması, 4 ekran sisteminin tanıtılması, temel ekran kontrolleri | Arayüzün incelenmesi |
4 | Hazır objelerin parametreleri ile oluşturma ve değiştirme panellerinin kullanımı | Hazır objelerin incelenmesi |
5 | Taşıma, döndürme, ölçekleme araçları ve kopya objeler ile bağımsız-bağımlı kopya üretimi | Hazır obje parametrelerinin deneyimlenmesi |
6 | Kullanıcı koordinat sistemleri ile transformların ilişkisi, transform gizmo kullanımı ve gruplama araçları | Hazır obje üretme, düzenleme ve konumlandırma denemeleri |
7 | Sekmeler ve sayısal değer girişleri ile ölçülü nesnelerin kesin konum, açı ve ölçek ile üretilmesi | Parçalardan bütüne, hazır obje ile modelleme deneyimlenmesi |
8 | Değiştirici kavramı, fiziksel değiştiriciler, obje topolojisi ve segment kavramının temel uygulamalar ile tanıtılması | Hazır objelerin yeteneklerinin incelenmesi ve ihtiyaç analizi |
9 | Değiştirici kullanımları ile gerçeğe yakınlaştırmış modelleme uygulamaları | Fiziksel değiştiricilerin parametrelerinin incelenmesi |
10 | Bileşik obje araçlarının basit kullanımlarla tanıtılması | Bileşik obje unsurlarının üretimi, konularının tekrar edilmesi |
11 | Bileşik obje tekniğini sekmeler ve ölçü girişleri ile kullanarak bir mekânın yapısal modellemesi | Bileşik obje araçlarının incelenmesi |
12 | Ara Sınav | Genel tekrar ve bileşik obje araçlarının deneyimlenmesi |
13 | Parametrik çizgiler, parametreleri ve değiştirçilerin kullanımı ile çizgilerden üç boyutlu objeler üretmek | Proje incelemeleri ile çizgilere ihtiyacın araştırılması |
14 | Düzenlenebilir çizgilerden detaylı model üretimi ve alt obje seviyelerindeki düzenleme parametrelerinin anlatımı | Parametrik çizgilerin parametreleri ile incelemesi |
15 | Projenin içe aktarılması. Çizgi araçları ile üç boyuta taşınması, temel poligonal modelleme araçları ile yapısal ayrıntılarının oluşturulması | Projelerin içe aktarmaya uygun hale getirilmesi |
16 | Final Sınavı | Tüm konu ve örneklerin incelenmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Autodesk. (2023, Aralık 9). 3ds Max learning center. https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2024/ENU/ |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |