AKTS - Bilgisayarla İleri Sunum I

Bilgisayarla İleri Sunum I (ICM461) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bilgisayarla İleri Sunum I ICM461 Alan Seçmeli 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ders, öğrencilere mimari tasarımların sayısal ortamda üç boyutlu modellenmesi yeterliliğini kazandırmayı amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Mimari tasarımlarını üç boyutlu sayısal ortama model olarak aktarır.
  • Modelleme yazılımının arayüzüne hâkimiyet kurar, etkin ve hızlı kullanır.
  • Sekmeleri, değer girişlerini kullanır, ölçülü, ölçekli modelleme yapar.
  • Temel çizgi ve hazır obje içeriklerini modellemede kullanır.
  • Değiştiriciler, bileşik obje araçları ve düzenleyiciler ile modelleri ihtiyaca göre düzenler.
Dersin İçeriği Sunum amaçlı olarak, iç mekân tasarımlarının, yapısal unsurları ve sabit mobilyaları ile birlikte üç boyutlu modellerinin hazırlanması süreçleri anlatılır ve uygulatılır. Uygulamalar yaptırılırken soru cevap tekniği ile arayüz ve modelleme araçlarının analitik kullanım yolları kavratılır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriği ve sektördeki ihtiyaçlar ile sektörde kullanılan yazılımlar ile 3ds Max yazılımı hakkında bilgilendirme Ders içeriğinin incelenmesi
2 Yazılımın ve arayüzün genel özellikleri ile incelenmesi, başlangıç ayarlarının yapılması Yazılımların edinilmesi ve kurulumu
3 Hazır obje içeriklerinin oluşturulması, 4 ekran sisteminin tanıtılması, temel ekran kontrolleri Arayüzün incelenmesi
4 Hazır objelerin parametreleri ile oluşturma ve değiştirme panellerinin kullanımı Hazır objelerin incelenmesi
5 Taşıma, döndürme, ölçekleme araçları ve kopya objeler ile bağımsız-bağımlı kopya üretimi Hazır obje parametrelerinin deneyimlenmesi
6 Kullanıcı koordinat sistemleri ile transformların ilişkisi, transform gizmo kullanımı ve gruplama araçları Hazır obje üretme, düzenleme ve konumlandırma denemeleri
7 Sekmeler ve sayısal değer girişleri ile ölçülü nesnelerin kesin konum, açı ve ölçek ile üretilmesi Parçalardan bütüne, hazır obje ile modelleme deneyimlenmesi
8 Değiştirici kavramı, fiziksel değiştiriciler, obje topolojisi ve segment kavramının temel uygulamalar ile tanıtılması Hazır objelerin yeteneklerinin incelenmesi ve ihtiyaç analizi
9 Değiştirici kullanımları ile gerçeğe yakınlaştırmış modelleme uygulamaları Fiziksel değiştiricilerin parametrelerinin incelenmesi
10 Bileşik obje araçlarının basit kullanımlarla tanıtılması Bileşik obje unsurlarının üretimi, konularının tekrar edilmesi
11 Bileşik obje tekniğini sekmeler ve ölçü girişleri ile kullanarak bir mekânın yapısal modellemesi Bileşik obje araçlarının incelenmesi
12 Ara Sınav Genel tekrar ve bileşik obje araçlarının deneyimlenmesi
13 Parametrik çizgiler, parametreleri ve değiştirçilerin kullanımı ile çizgilerden üç boyutlu objeler üretmek Proje incelemeleri ile çizgilere ihtiyacın araştırılması
14 Düzenlenebilir çizgilerden detaylı model üretimi ve alt obje seviyelerindeki düzenleme parametrelerinin anlatımı Parametrik çizgilerin parametreleri ile incelemesi
15 Projenin içe aktarılması. Çizgi araçları ile üç boyuta taşınması, temel poligonal modelleme araçları ile yapısal ayrıntılarının oluşturulması Projelerin içe aktarmaya uygun hale getirilmesi
16 Final Sınavı Tüm konu ve örneklerin incelenmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Autodesk. (2023, Aralık 9). 3ds Max learning center. https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2024/ENU/

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 25
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. X
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. X
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100