AKTS - Maket Yapımı

Maket Yapımı (ICM494) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Maket Yapımı ICM494 Alan Seçmeli 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere maket-model yapım teknikleri ve malzemeleri konusunda gerekli temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Maket-model yapım teknikleri ile öğrencilere iki ve üç boyutlu düşünme yetisi kazandırılırken, tasarım süreçlerini ve ortaya çıkardıkları işlerini daha iyi aktarabilmeleri için bu araçları doğru kullanabilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Uygulamalı örnekler yaparak üç boyut algısını geliştirir.
  • Üç boyutlu maket-model yapımını öğrenir ve sunum aracı olarak kullanır.
  • Basit ve temiz kesme, yapıştırma, geçme ve yüzey işlemleri gibi becerilerini çeşitli malzemelerden yapılan fiziksel modeller üzerinde uygular.
  • Malzemeler hakkında bilgi sahibi olurken malzemelerin estetik ve dokunma duyusuyla hissedilebilen özelliklerini öğrenir.
  • Tasarım çözümlerini üç boyutlu olarak analiz ettikten sonra tasarım kavramlarını geliştirir.
Dersin İçeriği Tasarım ve sunum aşamaları süreçlerinde maket yapımına ilişkin uygulamalara yönelik bilgi aktarımları ve çalışmalar yapılır. Aktarılan bilgilerin hem ödev çalışmaları hem de sınıf içi çalışmalar ile pekiştirilmesi ve uygulanmasını içerir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı, malzeme tanıtımı ve işleyiş sürecinin aktarılması İstenilen malzemelerin temini
2 Sınıf içi uygulamalar: Maket yapma becerisinin kazandırılması için değişik şekiller kesilmesi ve malzeme tanıtımı, ödev konusunun belirlenmesi İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
3 Sınıf içi uygulamalar: Kütle kavramı hakkında genel bilgi ve değişik kütle maketleri yapımı İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
4 Sınıf içi uygulamalar: Bina katlarının oluşturulması, kat yükseltme çalışması yapılması İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
5 Sınıf içi uygulamalar: Küçük ve orta ölçekte açık kat planı maketi yapımı İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
6 Sınıf içi uygulamalar: Maket üzerinde kapı pencere boşluklarının işlenmesi İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
7 Öğrenci maketlerinin sunumları İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
8 Sınıf içi uygulamalar: Makette döşeme çalışması yapılması, ödev konusunun belirlenmesi İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
9 Sınıf içi uygulamalar: Makette duvar, tavan kaplama çalışması İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
10 Sınıf içi uygulamalar: Makette katlar arası ilişki kurulması merdiven yapımı, ödev konusunun belirlenmesi. İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
11 Sınıf içi uygulamalar: Makette ıslak hacim düzenlenmesi İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
12 Sınıf içi uygulamalar: Makette zemin duvar kaplaması yapılması İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
13 Sınıf içi uygulamalar: Makette tefriş elemanların tanıtımı ve maketlerinin yapımı İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
14 Sınıf içi uygulamalar: Maket çalışması için basit kalıp alma yöntemlerinin hazırlanması İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması.
15 Final Projesi: Aşama 1 Dönem sonu çalışmasının belirtilen aşamasının tamamlanması
16 Final Projesi: Aşama 2 Dönem sonu çalışmasının belirtilen aşamasının tamamlanması

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Akgün, M. (2003). Mimari maketler. Birsen Yayınevi
2. Dunn, N. (2014). Architectural model making. Laurence King Publishing

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama 12 35
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 12 25
Sunum 1 5
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 27 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. X
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. X
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. X
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 1 12
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Projeler
Raporlar
Ödevler 12 2 24
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 100