AKTS - Maket Yapımı
Maket Yapımı (ICM494) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maket Yapımı | ICM494 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere maket-model yapım teknikleri ve malzemeleri konusunda gerekli temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Maket-model yapım teknikleri ile öğrencilere iki ve üç boyutlu düşünme yetisi kazandırılırken, tasarım süreçlerini ve ortaya çıkardıkları işlerini daha iyi aktarabilmeleri için bu araçları doğru kullanabilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarım ve sunum aşamaları süreçlerinde maket yapımına ilişkin uygulamalara yönelik bilgi aktarımları ve çalışmalar yapılır. Aktarılan bilgilerin hem ödev çalışmaları hem de sınıf içi çalışmalar ile pekiştirilmesi ve uygulanmasını içerir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, malzeme tanıtımı ve işleyiş sürecinin aktarılması | İstenilen malzemelerin temini |
2 | Sınıf içi uygulamalar: Maket yapma becerisinin kazandırılması için değişik şekiller kesilmesi ve malzeme tanıtımı, ödev konusunun belirlenmesi | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
3 | Sınıf içi uygulamalar: Kütle kavramı hakkında genel bilgi ve değişik kütle maketleri yapımı | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
4 | Sınıf içi uygulamalar: Bina katlarının oluşturulması, kat yükseltme çalışması yapılması | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
5 | Sınıf içi uygulamalar: Küçük ve orta ölçekte açık kat planı maketi yapımı | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
6 | Sınıf içi uygulamalar: Maket üzerinde kapı pencere boşluklarının işlenmesi | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
7 | Öğrenci maketlerinin sunumları | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
8 | Sınıf içi uygulamalar: Makette döşeme çalışması yapılması, ödev konusunun belirlenmesi | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
9 | Sınıf içi uygulamalar: Makette duvar, tavan kaplama çalışması | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
10 | Sınıf içi uygulamalar: Makette katlar arası ilişki kurulması merdiven yapımı, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
11 | Sınıf içi uygulamalar: Makette ıslak hacim düzenlenmesi | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
12 | Sınıf içi uygulamalar: Makette zemin duvar kaplaması yapılması | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
13 | Sınıf içi uygulamalar: Makette tefriş elemanların tanıtımı ve maketlerinin yapımı | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
14 | Sınıf içi uygulamalar: Maket çalışması için basit kalıp alma yöntemlerinin hazırlanması | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
15 | Final Projesi: Aşama 1 | Dönem sonu çalışmasının belirtilen aşamasının tamamlanması |
16 | Final Projesi: Aşama 2 | Dönem sonu çalışmasının belirtilen aşamasının tamamlanması |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Akgün, M. (2003). Mimari maketler. Birsen Yayınevi |
---|---|
2. Dunn, N. (2014). Architectural model making. Laurence King Publishing |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 35 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 12 | 25 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 27 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 1 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 12 | 2 | 24 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 |