AKTS - Fotoğraf
Fotoğraf (ICM492) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf | ICM492 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mimarlıkla ilgili düşünmenin, mimarlığı yeniden ifade etmenin ve mimarlıkla ilgili bir söz söylemenin fotografik araçlarını ve yöntemlerini aramaktır. Mekânların alışılagelmemiş biçimde fotografik olarak yeniden üretilmesi sürecini kapsamaktadır. Mimari yapıları farklı bakış açıları ile 2 boyutta yeniden kurgulayarak imge inşası kavramı geliştirilmektedir. Böylece yalnızca fotoğraf makinesi ve kamera gibi temel görsel üretim araçlarının kullanımını değil, estetiği ve anlatım gücünü arttıracak donanımsal bilgilere de sahip olunması amaçlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Görsel kültür, güzel sanatlar ve görsel iletişim konularına özgü kuramsal bilgilerin yanında etkili durağan görüntüler oluşturma konularında yeterliğini arttıracak uygulamalı bilgiler, hazırlanmış farklı içeriklere sahip ders başlıkları altında verilmektedir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, ders ve sınavlar hakkında bilgilendirme ve tanışma | Dersin içeriği hakkında genel bilgi araştırılması |
2 | Görsel kültür tarihi ve fotoğraf sanatında imge | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
3 | Perspektif kuramı ve tarihi | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
4 | Fotoğrafta mekân algısı ve temsil | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
5 | Fenomenoloji | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
6 | Ara Sınav | Ara Sınava hazırlık |
7 | Dijitalleşme çağında fotoğraf ve 20. yy görsel teknolojiler | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
8 | Fotoğrafın sanat olarak kabul edilme süreci ve fotoğrafın kullanım alanları | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
9 | Deneysel fotoğraf ve fotoğrafta alternatif yaklaşımlar | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
10 | Fotoğrafın günümüzdeki paylaşımı | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
11 | Fotoğrafın günümüzdeki paylaşımı | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
12 | Final Projesi Geliştirme | Final projesi için hazırlık çalışmaları |
13 | Final Projesi Geliştirme | Final projesi için hazırlık çalışmaları |
14 | Final Projesi Geliştirme | Final projesi için hazırlık çalışmaları |
15 | Final Projesi Geliştirme | Final projesi için hazırlık çalışmaları |
16 | Final Sınavı | Final teslimine hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Busch, A. (1987). The photography of architecture: Twelve views. Van Nostrand Company |
---|---|
2. Freeman, M. (2012). Fotoğrafçının gözü. Remzi Kitabevi. | |
3. Freund, G. (2016). Fotoğraf ve toplum. Sel Yayıncılık. | |
4. Grimm, T. (1998). The basebook of photography. Penguin. | |
5. Kopelew, G. (1998). How to photograph buildings and interiors. Princeton Arch. Press. | |
6. London, B., Stone J., & Upton, J. (2001). Photography. Prentice Hall. | |
7. Özendes, E. (2016). Türkiye’de fotoğrafa modern ve çağdaş yaklaşımlar. Yem Kitabevi. | |
8. Sontag, S. (2008). Fotoğraf üzerine. Agora Kitaplığı. | |
9. Veltri, J. (1974). Architectural photography. American Photographic Book Publishing Co. Inc. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 13 | 40 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 16 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 13 | 2 | 26 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 |