Fotoğraf (ICM492) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fotoğraf ICM492 Alan Seçmeli 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı mimarlıkla ilgili düşünmenin, mimarlığı yeniden ifade etmenin ve mimarlıkla ilgili bir söz söylemenin fotografik araçlarını ve yöntemlerini aramaktır. Mekânların alışılagelmemiş biçimde fotografik olarak yeniden üretilmesi sürecini kapsamaktadır. Mimari yapıları farklı bakış açıları ile 2 boyutta yeniden kurgulayarak imge inşası kavramı geliştirilmektedir. Böylece yalnızca fotoğraf makinesi ve kamera gibi temel görsel üretim araçlarının kullanımını değil, estetiği ve anlatım gücünü arttıracak donanımsal bilgilere de sahip olunması amaçlanmıştır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fotoğraf tarihi hakkında genel kültüre sahip olur.
  • Fotoğrafın diğer disiplinlerle ilişkisini bilir.
  • Mimari fotoğraf çekimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Fotoğraf okuma, yorumlama ve çözümleme bilgisine sahip olur.
  • Teorik bilgiyi yaratıcı süreçte kullanabilme bilgisine sahip olur.
Dersin İçeriği Görsel kültür, güzel sanatlar ve görsel iletişim konularına özgü kuramsal bilgilerin yanında etkili durağan görüntüler oluşturma konularında yeterliğini arttıracak uygulamalı bilgiler, hazırlanmış farklı içeriklere sahip ders başlıkları altında verilmektedir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, ders ve sınavlar hakkında bilgilendirme ve tanışma Dersin içeriği hakkında genel bilgi araştırılması
2 Görsel kültür tarihi ve fotoğraf sanatında imge İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması
3 Perspektif kuramı ve tarihi İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması
4 Fotoğrafta mekân algısı ve temsil İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması
5 Fenomenoloji İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması
6 Ara Sınav Ara Sınava hazırlık
7 Dijitalleşme çağında fotoğraf ve 20. yy görsel teknolojiler İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması
8 Fotoğrafın sanat olarak kabul edilme süreci ve fotoğrafın kullanım alanları İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması
9 Deneysel fotoğraf ve fotoğrafta alternatif yaklaşımlar İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması
10 Fotoğrafın günümüzdeki paylaşımı İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması
11 Fotoğrafın günümüzdeki paylaşımı İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması
12 Final Projesi Geliştirme Final projesi için hazırlık çalışmaları
13 Final Projesi Geliştirme Final projesi için hazırlık çalışmaları
14 Final Projesi Geliştirme Final projesi için hazırlık çalışmaları
15 Final Projesi Geliştirme Final projesi için hazırlık çalışmaları
16 Final Sınavı Final teslimine hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Busch, A. (1987). The photography of architecture: Twelve views. Van Nostrand Company
2. Freeman, M. (2012). Fotoğrafçının gözü. Remzi Kitabevi.
3. Freund, G. (2016). Fotoğraf ve toplum. Sel Yayıncılık.
4. Grimm, T. (1998). The basebook of photography. Penguin.
5. Kopelew, G. (1998). How to photograph buildings and interiors. Princeton Arch. Press.
6. London, B., Stone J., & Upton, J. (2001). Photography. Prentice Hall.
7. Özendes, E. (2016). Türkiye’de fotoğrafa modern ve çağdaş yaklaşımlar. Yem Kitabevi.
8. Sontag, S. (2008). Fotoğraf üzerine. Agora Kitaplığı.
9. Veltri, J. (1974). Architectural photography. American Photographic Book Publishing Co. Inc.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 13 40
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 16 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. X
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 13 2 26
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 16 16
Toplam İş Yükü 100