AKTS - Sahne Tasarımı
Sahne Tasarımı (ICM354) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sahne Tasarımı | ICM354 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Televizyonda yer alan programlar için programın amacına uygun, iç mekân ya da dış mekân fark etmeksizin sahne tasarım türleri ve tasarım prensipleri hakkında bilgi sahibi olarak tasarım geliştirebilen öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarım sürecinde iç ve dış hacimlerde salon, sahne ve sahne mekânı bilgisi ve düzeninin,sahne dekoru ve salon çevre düzenini de kapsayacak biçimde,tüm gösterim mekânının biçimsel ve görsel düzeni ile yapılandırılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin tanıtımı | Ders hakkında bilgi edinilmesi |
2 | Amaca uygun sahne düzeni oluşumu ve prodüksiyonu (yapımı) oluşturan birimler. (Kamera - Dekor ilişkisi; Ses - Dekor ilişkisi; Işık-Dekor ilişkisi; Efekt-Dekor ilişkisi; Kostüm - Aksesuar ve Makyaj - Dekor ilişkisi) | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
3 | İşler nasıl yürür? Araştırma ödevi/maket ve proje verilmesi; Çizim, sunum teknikleri; Malzeme kullanımı; Atölye imalatı | İlgili konular hakkında ön araştırmanın yapılması |
4 | Araştırma ödevlerinin incelenmesi/kamera açılarını maket üzerinde öğrenme/proje çalışması (konsept oluşturma, plan yerleşimi) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
5 | Proje çalışması (kamera açılarına uygun plan yerleşimi) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
6 | Proje çalışması (kamera açılarına uygun plan yerleşimi) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
7 | Proje çalışması (1/50 ölçeğinde kamera açılarına uygun plan yerleşimi) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
8 | Ara Değerlendirme/Jüri | Ara Değerlendirmeye hazırlık |
9 | Proje çalışması (1/50 ölçeğinde kamera açılarına uygun plan yerleşimi) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
10 | Proje çalışması (1/50 ölçeğinde renk, malzeme ve doku seçimlerinin plan ve 3. boyuta uygulanarak projenin geliştirilmesi) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
11 | Proje çalışması (1/50 ölçeğinde renk, malzeme ve doku seçimlerinin plan ve 3. boyuta uygulanarak projenin geliştirilmesi) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
12 | Proje çalışması (1/50 ölçeğinde plan yerleşimi, 3. boyut dekor ünitelerinin yerleştirilmesi, yakın plan kamera açısına uygun 1 perspektif) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
13 | Proje çalışması (1/50 ölçeğinde plan yerleşimi, 3. boyut dekor ünitelerinin yerleştirilmesi, yakın plan kamera açısına uygun 2 perspektif) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
14 | Proje çalışması (1/50 ölçeğinde plan yerleşimi, renk, malzeme ve doku örneklerinin işlendiği kamera açılarına uygun 3 perspektif, 1 yakın plan perspektif) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
15 | Proje çalışması (1/50 ölçeğinde plan yerleşimi, renk, malzeme ve doku örneklerinin işlendiği kamera açılarına uygun 3 perspektif, 1 yakın plan perspektif) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
16 | Final Değerlendirme/Jüri | Final Değerlendirmeye hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Çakır, T. M. A. (2015). Tiyatroda dekor ve sahne tasarımı. Mitos Boyut Yayınları. |
---|---|
2. Di Benedetto, S. (2014). Tiyatro tasarımı. Deki Yayınevi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 35 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 13 | 70 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 100 |