AKTS - Vaziyet Planı İlkeleri

Vaziyet Planı İlkeleri (ICM451) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Vaziyet Planı İlkeleri ICM451 Alan Seçmeli 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Çılga Resuloğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ders, vaziyet planı oluşturmanın temel prensipleri ve diğer mesleki tasarım disiplinleri ile etkileşimini öğretmeyi hedefler. Ayrıca, ders, uygulanabilir projeler ürettirmeyi amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Vaziyet planı çizmenin temel ilkelerini kavrar.
  • Vaziyet planıyla ilgili eleştirel bakış açısı geliştirir.
  • Vaziyet planı tasarlarken diğer meslek disiplinleri ile etkileşim içinde olduğunu öğrenir.
  • Vaziyet planı tasarımında farklı yaklaşımlar olduğunu öğrenir.
  • İç ve dış mekân ilişkisini önemini anlar.
Dersin İçeriği Vaziyet planı ilkeleri,teknikleri ve yaklaşımları farklı fonksiyonlara sahip mekanlar üzerinden anlatılır.İç mekân tasarımı ve yakın çevre tasarımı ilişkisinin önemi vurgulanarak vaziyet planı,farklı ölçekler aracılığı ile ele alınır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanımı, dersin işleyiş süreci anlatımı Derse hazırlık
2 Peyzaj mimarlığı tarihçesinin özeti Derse hazırlık
3 Peyzaj mimarlığında alan ve bağlam Derse hazırlık
4 Vaziyet planı tasarım elemanları Derse hazırlık
5 Bitkisel peyzaj ve yapısal peyzaj Derse hazırlık
6 Dış mekân sirkülasyonu ve erişimi (yayalar için) Derse hazırlık
7 Dış mekân sirkülasyonu ve erişimi (araçlar için) Derse hazırlık
8 Ara Sınav Ara Sınava hazırlık
9 Konsept, analiz, sentez ve uygulama Derse hazırlık
10 Vaziyet planı uygulamaları Derse hazırlık
11 Vaziyet planı örnekleri Derse hazırlık
12 Vaziyet planı örnekleri Derse hazırlık
13 Sunumlar Sunuma hazırlık
14 Sunumlar Sunuma hazırlık
15 Sunumlar Sunuma hazırlık
16 Final teslimi Final teslime hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Iam, G. (Ed.) (2007). Peyzaj tasarımı. Yem Yayınları.
2. Pocket Books (2007). Landscape architecture. Tasarım Publishing Group.
3. Waterman, T. (2012). Peyzaj mimarlığının temelleri. (Çev. S. Kabukçuoğlu). Literatür Yayıncılık.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor 1 25
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. X
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. X
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. X
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. X
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. X
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 2 8 16
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 6 2 12
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler
Raporlar 1 8 8
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 100