AKTS - Detay Tasarımı
Detay Tasarımı (ICM361) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Detay Tasarımı | ICM361 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Güncel malzeme, teknoloji ve uygulama teknikleri değerlendirilerek farklı ölçeklerde (1/20, 1/10, 1/5, 1/1 gibi) uygulanabilir, özgün ve yenilikçi detay tasarımları geliştirilmesi ve içmimari uygulama projesinin ortaya çıkartılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İç mimari tasarım süre-cinde detay tasarımı ile ilgili bilgiler güncel yaklaşımlar, standartlar,malzeme ve uygulama teknikleri üzerinden örneklendirilerek anlatılır. Uygulanmış iç mekân tasarımlarının detay çözümleri analiz edilir ve sunumlar yapılır. Dönem sonunda, verilen bir alanın farklı ölçeklerde (1/20, 1/10, 1/5, 1/1 gibi) özgün ve yenilikçi yaklaşımla detaylı bir uygulama projesi çizdirilir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgilendirme | Dersin içeriği hakkında araştırmalar yapılması |
2 | Temel yapı ve yapısal sistemlerde detaylandırmanın önemi ve kuralları | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
3 | Farklı ölçeklerdeki uygulama çizimleri için tekniklerin incelenmesi, detay örneklerinin sunulması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
4 | Zemin bitiş sistemlerinin detayları üzerine çalışılması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
5 | Duvar bitiş sistemlerinin detayları üzerine çalışılması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
6 | Tavan bitiş, havalandırma ve aydınlatma sistemlerinin detayları üzerine çalışılması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
7 | Sabit mobilya sistemlerinin detayları üzerine çalışılması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
8 | Ara sınav için konu tekrarı yapılması. Sunumlar için konu dağılımı ve grupların belirlenmesi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
9 | Ara Sınav | Ara Sınav için hazırlık |
10 | Öğrenci sunumları. Dönem projesinin tanıtılması | Öğrenci sunumlarının hazırlanması |
11 | Dönem Projesine yönelik sınıf çalışması ve kritikler | Dönem Projesi çizimlerinin hazırlanması |
12 | Dönem Projesine yönelik sınıf çalışması ve kritikler | Dönem Projesi çizimlerinin hazırlanması |
13 | Dönem Projesine yönelik sınıf çalışması ve kritikler | Dönem Projesi çizimlerinin hazırlanması |
14 | Dönem Projesine yönelik sınıf çalışması ve kritikler | Dönem Projesi çizimlerinin hazırlanması |
15 | Dönem Projesine yönelik sınıf çalışması ve kritikler | Dönem Projesi çizimlerinin hazırlanması |
16 | Dönem Projesinin finali | Dönem Projesi çizimlerinin tamamlanması |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Berkin, G. (2023). İç mimarlıkta malzeme ve detay. YEM Yayın. |
---|---|
2. Gagg, R. (2013). İç mimarlıkta doku ve malzeme. Literatür Yayıncılık. | |
3. Grimley, C., & Love, M. (2018). The interior design reference & specification book updated & revised: Everything interior designers need to know every day. Rockport Publishers. | |
4. McLeod, V. (2010). Encyclopedia of detail in contemporary residential architecture. Laurence King Publishing. | |
5. Neufert, E. (2021). Yapı tasarımı. Beta Basım Yayın. ISBN: 9786052427163 | |
6. Plunkett, D. (2015). Construction and detailing for interior design. Lawrence King Publishing. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 5 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |