AKTS - Ekolojik Tasarım

Ekolojik Tasarım (ICM381) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Ekolojik Tasarım ICM381 Alan Seçmeli 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Bulhaz
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı iç mekan tasarımında yapılı (yapay) çevreyi doğal çevreyle bütünleştirmeyi amaçlayan yaklaşımlara farkındalık kazandırmaktır. Bu tasarım anlayışı, doğal kaynakların sürdürülebilir ve etkin kullanımını hedefler, kullanılan malzemeden tasarımın diline kadar yenilenebilir kaynakların doğru kullanılmasını hedefler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yapıların enerji tüketimini minimize etmek için enerji verimliliği ön planda tutma konusunda bilgi sahibi olur.
  • Çevre dostu malzemeleri tanır, sürdürülebilir tasarım ve ekolojik mimari anlayışında, yeniden kullanıma imkan sağlayan ve uzun vadeli olan malzemeleri öğrenir.
  • Ekolojik kentler ve bölgesel planlamanın ekolojik yaşam ve tasarım anlayışında kritik bir rol oynadığı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ekolojik ulaşım alternatifleri (toplu taşıma, bisiklet yolları ve yürüyüş alanları v.b.) ve çevre dostu ulaşım seçenekleri hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği Ekolojik tasarım, dünyadaki hava döngüsünden su döngüsüne, hayvan ve bitki topluluklarının doğasını korumaktan insan sağlığına kadar olumlu bir döngü yaratmayı hedefler. Bu sayede hem doğal kaynakların korunması hem de insanların sağlıklı bir çevrede yaşaması bu dersin içeriğini oluşturur.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımının ve amacının açıklanarak, gerekli kaynakların verilmesi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
2 İçmimarlıkta sürdürülebilirlik kavramı Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
3 İçmimarlıkta sürdürülebilirlik kavramı Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
4 İçmimarlıkta sürdürülebilirlik kavramı Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
5 “Yeşil tasarım” ve “ekolojik tasarım”; enerji etkin tasarım Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
6 “Yeşil tasarım” ve “ekolojik tasarım”; enerji etkin tasarım Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
7 Ara Sınav I Ara Sınava hazırlık
8 LEED ve BREEAM sertifikalama sistemleri Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
9 Ekolojik Malzemeler Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
10 Ekolojik Malzemeler Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
11 Ekolojik Malzemeler Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
12 Ara Sınav II Ara Sınava hazırlık
13 Sunum ve Tartışması Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık
14 Sunum ve Tartışması Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık
15 Sunum ve Tartışması Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık
16 Genel Sınav Genel Sınava hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Stitt, F. A. (1999). Ecological design handbook. McGraw Hill
2. Yeang, K. (1999). The green skyscraper: The basis for designing sustainable intensive building. Prestel.
3. Yeang, K. (1995). Designing with nature: The ecological basis for architectural design. McGraw-Hill.
4. Yeang, K. (2012). Ekotasarım: Ekolojik tasarım rehberi. YEM.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. X
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. X
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. X
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. X
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 2 10
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 9 18
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 16 16
Toplam İş Yükü 100