AKTS - Ekolojik Tasarım
Ekolojik Tasarım (ICM381) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekolojik Tasarım | ICM381 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iç mekan tasarımında yapılı (yapay) çevreyi doğal çevreyle bütünleştirmeyi amaçlayan yaklaşımlara farkındalık kazandırmaktır. Bu tasarım anlayışı, doğal kaynakların sürdürülebilir ve etkin kullanımını hedefler, kullanılan malzemeden tasarımın diline kadar yenilenebilir kaynakların doğru kullanılmasını hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ekolojik tasarım, dünyadaki hava döngüsünden su döngüsüne, hayvan ve bitki topluluklarının doğasını korumaktan insan sağlığına kadar olumlu bir döngü yaratmayı hedefler. Bu sayede hem doğal kaynakların korunması hem de insanların sağlıklı bir çevrede yaşaması bu dersin içeriğini oluşturur. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımının ve amacının açıklanarak, gerekli kaynakların verilmesi | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
2 | İçmimarlıkta sürdürülebilirlik kavramı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
3 | İçmimarlıkta sürdürülebilirlik kavramı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
4 | İçmimarlıkta sürdürülebilirlik kavramı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
5 | “Yeşil tasarım” ve “ekolojik tasarım”; enerji etkin tasarım | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
6 | “Yeşil tasarım” ve “ekolojik tasarım”; enerji etkin tasarım | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Ara Sınav I | Ara Sınava hazırlık |
8 | LEED ve BREEAM sertifikalama sistemleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
9 | Ekolojik Malzemeler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
10 | Ekolojik Malzemeler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
11 | Ekolojik Malzemeler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
12 | Ara Sınav II | Ara Sınava hazırlık |
13 | Sunum ve Tartışması | Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık |
14 | Sunum ve Tartışması | Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık |
15 | Sunum ve Tartışması | Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık |
16 | Genel Sınav | Genel Sınava hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Stitt, F. A. (1999). Ecological design handbook. McGraw Hill |
---|---|
2. Yeang, K. (1999). The green skyscraper: The basis for designing sustainable intensive building. Prestel. | |
3. Yeang, K. (1995). Designing with nature: The ecological basis for architectural design. McGraw-Hill. | |
4. Yeang, K. (2012). Ekotasarım: Ekolojik tasarım rehberi. YEM. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 9 | 18 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 |