AKTS - Kent Mobilyaları Tasarımı

Kent Mobilyaları Tasarımı (ICM352) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kent Mobilyaları Tasarımı ICM352 Alan Seçmeli 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Özlem Nur Aslantamer
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Kentsel açık alanların en önemli elemanlarından birisi olan kent mobilyalarının, kent kimliği bütününde ele alınarak, estetik ve işlevsel açıdan kent mobilyası – mekân ilişkisinin kurulması, kent mobilyası tasarımı ve mobilya endüstrisine yönelik olarak düşünme ve yönetme yeteneği kazandırılması, kent mobilyası tasarım disiplini ve normları hakkında bilgiler ve terminolojiler verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kent mekânı ve kent mobilyası arasındaki ilişkiyi öğrenir.
  • Kent mobilyası tasarlamanın ayrıntılarını kavrar.
  • Seçtikleri bir kent parçasında uygun mekân ve donatı ilişkileri kurgulayarak tasarım yaklaşımı geliştirme becerisi kazanır.
Dersin İçeriği Kent mobilyalarının,kullanıcıların konfor,ulaşım,dinlenme,eğlenme ve dış etkilerden korunma gibi fonksiyonları karşılamak üzere tasarlanan elemanlar olduğu temel prensibini ele alınır.Kentsel açık/kapalı mekanlarda önemli rol oynayan kent mobilyaları, kent kimliği bütününde estetik ve işlevsel açıdan ele alınarak incelenir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin amacının anlatılması, kent mekânının tanımı, kent mobilyaları ve sınıflandırılmasının yapılması Verilen kaynaklardan ders ile ilgili bilgi edinilmesi
2 Aşama 1: Analiz ve temel kararlar; kent kimliği ve kent imajı, tasarım elemanları, malzemeleri ve örnek tasarım görsellerinin incelenmesiAraştırma Değerlendirme ödevinin verilmesi Araştırma ve Sunum
3 Aşama 1: Analiz ve temel kararlar; kent kimliği ve kent imajı, tasarım elemanları, malzemeleri ve örnek tasarım görsellerinin incelenmesi Araştırma ve Sunum
4 Aşama 2: Projeye giriş 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler Proje çizimleri
5 Aşama 2: Projeye giriş 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler Proje çizimleri
6 Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler Proje çizimleri
7 Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler Proje çizimleri
8 Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler Proje çizimleri
9 Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler Proje çizimleri
10 Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler Proje çizimleri
11 Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler Proje çizimleri
12 Aşama 3: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10-1/5; görünüşler, kesitler ve perspektifler Proje çizimleri
13 Aşama 3: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10-1/5; görünüşler, kesitler ve perspektifler Proje çizimleri
14 Aşama 4: Mizanpaj Pafta Tasarımı
15 Aşama 4: Mizanpaj Pafta Tasarımı
16 Final Teslimi Final jüri proje çizimleri

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Ching, F. D. K. (1979). Architecture: Form, space and order. Van Nostrand Reinhold.
2. Gehl, J. (1987). Life between buildings: Using public space. Van Nostrand Reinhold Company.
3. Işık, Z., & Yıldırım, K. (2001). Dekorasyonda ince yapı-temel ders kitabı. Zirve Ofset Matbaası.
4. Margolin, V., & Buchanan, R. (1998). The idea of design: A design issues reader. The MIT Press
5. Neufert, E. (2003). Yapı tasarım bilgisi. Beta Yayıncılık
6. Papanek, V. (1992). Design for the real world. Human ecology and social change (2nd ed.). Butler and Tanner Ltd.
7. Pearson, D. (1989). The natural house book, creating a healthy, harmonious and ecologically sound home. Conran Octopus.
8. Steiner, F., Butler, C., Al-Kodmany, K., & Li, H. (2003). Time-saver standards for urban design. McGraw-Hill Education.
9. Turner, J. (1998). Design with light. Watson-Guptill.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 9 50
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 12 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. X
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. X
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. X
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. X
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. X
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 3 3
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 9 2 18
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Toplam İş Yükü 100