AKTS - Kent Mobilyaları Tasarımı
Kent Mobilyaları Tasarımı (ICM352) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kent Mobilyaları Tasarımı | ICM352 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, öğrencilere kent mobilyası ile kent mekânı ilişkisinin kurulması, kent mobilyası tasarımı, mobilya endüstrisi odaklı düşünme ve yönetme yetenekleri kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, kent mobilyası ile ilgili standartlar hakkında bilgi vermeyi hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kent mobilyalarının,kullanıcıların konfor,ulaşım,dinlenme,eğlenme ve dış etkilerden korunma gibi fonksiyonları karşılamak üzere tasarlanan elemanlar olduğu temel prensibini ele alınır.Kentsel açık/kapalı mekanlarda önemli rol oynayan kent mobilyaları, kent kimliği bütününde estetik ve işlevsel açıdan ele alınarak incelenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve proje hakkında ön bilgi edinilmesi, grupların oluşturulması ve araştırma konusu seçimi | Dersin içeriği hakkında ön bilgi |
2 | Aşama 1: Analiz ve temel kararlar; kent kimliği ve kent imajı, tasarım elemanları, malzemeleri ve örnek tasarım görsellerinin incelenmesi | Araştırma ve Sunum |
3 | Aşama 1: Analiz ve temel kararlar; kent kimliği ve kent imajı, tasarım elemanları, malzemeleri ve örnek tasarım görsellerinin incelenmesi | Araştırma ve Sunum |
4 | Aşama 2: Projeye giriş 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
5 | Aşama 2: Projeye giriş 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
6 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
7 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
8 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
9 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
10 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
11 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
12 | Aşama 3: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10-1/5; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
13 | Aşama 3: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10-1/5; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
14 | Aşama 4: Mizanpaj | Pafta tasarımı |
15 | Aşama 4: Mizanpaj | Pafta tasarımı |
16 | Final Teslimi | Final jüri proje çizimleri |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ching, F. D. K. (1979). Architecture: Form, space and order. Van Nostrand Reinhold. |
---|---|
2. Gehl, J. (1987). Life between buildings: Using public space. Van Nostrand Reinhold Company. | |
3. Işık, Z., & Yıldırım, K. (2001). Dekorasyonda ince yapı-temel ders kitabı. Zirve Ofset Matbaası. | |
4. Margolin, V., & Buchanan, R. (1998). The idea of design: A design issues reader. The MIT Press | |
5. Neufert, E. (2003). Yapı tasarım bilgisi. Beta Yayıncılık | |
6. Papanek, V. (1992). Design for the real world. Human ecology and social change (2nd ed.). Butler and Tanner Ltd. | |
7. Pearson, D. (1989). The natural house book, creating a healthy, harmonious and ecologically sound home. Conran Octopus. | |
8. Steiner, F., Butler, C., Al-Kodmany, K., & Li, H. (2003). Time-saver standards for urban design. McGraw-Hill Education. | |
9. Turner, J. (1998). Design with light. Watson-Guptill. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 9 | 50 |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 100 |