AKTS - Fuar Tasarımı

Fuar Tasarımı (ICM351) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fuar Tasarımı ICM351 Alan Seçmeli 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Bölüm Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Endüstrileşmeyle ortaya çıkan fuar ve fuarcılık kavramının tarihsel gelişimi ile fuar türleri ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak, tematik kararlara yönelik fuar ve stant tasarlama becerilerini geliştirmek ve teknik detay ve malzeme bilgilerine sahip olmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fuar tasarımına yönelik kararların ve problemlerin ortaya konmasını ve bu problemlere çözüm geliştirmesini öğrenir.
  • Sonuçta ortaya çıkan ürün ile kullanıcı rolünün sentezler ve analiz eder.
  • Fuar tasarımı konusunda kavram ve terimleri kullanabilme becerisi kazanır.
  • Konu bağlamında, iç mimarlık ve grafik tasarım gibi farklı disiplinlerin mekan tasarımı, malzeme kullanımı ile ikon ve tipografi tasarımı gibi sorunları birlikte çözümler.
  • Kurumsal kimliğin tasarıma olan etki ve katkılarını öğrenir.
Dersin İçeriği Belirlenen tematik bir konuya bağlı olarak bir fuar standı tasarımı yapmak.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş -
2 Sergi, Fuar kavramlarının tanımı, tarihsel gelişimleri Araştırma 1
3 Stand tasarım süreci ve Sergileme araçları, Fuar standlarına genel bakış, beklenen yararlar, stand tasarım ve yapım ilkeleri Araştırma 2
4 Fuar standlarına genel bakış, beklenen yararlar, stand tasarım ve yapım ilkeleri, proje gruplarının belirlenmesi Araştırma 3
5 Konu Sunumları Sunum hazırlığı ve ilgili araştırmalar
6 Kavram ve ön proje kritikleri Proje çalışma ve geliştirme
7 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model Proje çalışma ve geliştirme
8 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model Proje çalışma ve geliştirme
9 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model Proje çalışma ve geliştirme
10 Ara Jüri Ara Jüriye hazırlık
11 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model, 1/20-1/10 detaylar Proje çalışma ve geliştirme
12 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model, 1/20-1/10 detaylar Proje çalışma ve geliştirme
13 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model, 1/20-1/10 detaylar Proje çalışma ve geliştirme
14 Sunum Teknikleri ile ilgili Kritikler Proje çalışma ve geliştirme
15 Tamamlama ve yorumlar Final Jüriye hazırlık
16 Final Jüri Final Jüriye hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Akçura, G. (2009). Türkiye sergicilik ve fuarcılık tarihi. Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
2. Findling, J.E., & Kimberly, D. P. (2008). Encyclopedia of world's fairs and expositions. McFarland.
3. Fuar Stand Tasarımı - Fair Stand Design. (2007). YEM Yayın.
4. Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları. (2012). YEM Yayın.
5. Greenhalgh, P. (2011). Fair world: A history of world's fairs and expositions, from London to Shangai, 1851-2010. Papadakis.
6. Işıklı, A., Durak, B., Arca, H. (2008). Osmanlı ve Avrupalı yazarların gözüyle 19. yüzyıl fuarlarında Osmanlı İmparatorluğu. İstanbul Fuar Merkezi Yayınları.
7. Jackson, A. (2008). EXPO: International exposition 1851-2010. V&A Publications.
8. Kramer, S. (2009). Fair design, architecture for exhibition. BRAUN.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler 1 20
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. X
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. X
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. X
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. X
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. X
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. X
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler 1 16 16
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 16 16
Toplam İş Yükü 100