AKTS - Fuar Tasarımı
Fuar Tasarımı (ICM351) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fuar Tasarımı | ICM351 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Endüstrileşmeyle ortaya çıkan fuar ve fuarcılık kavramının tarihsel gelişimi ile fuar türleri ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak, tematik kararlara yönelik fuar ve stant tasarlama becerilerini geliştirmek ve teknik detay ve malzeme bilgilerine sahip olmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Belirlenen tematik bir konuya bağlı olarak bir fuar standı tasarımı yapmak. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | - |
2 | Sergi, Fuar kavramlarının tanımı, tarihsel gelişimleri | Araştırma 1 |
3 | Stand tasarım süreci ve sergileme araçları, fuar standlarına genel bakış, beklenen yararlar, stand tasarım ve yapım ilkeleri | Araştırma 2 |
4 | Fuar standlarına genel bakış, beklenen yararlar, stand tasarım ve yapım ilkeleri, proje gruplarının belirlenmesi | Araştırma 3 |
5 | Konu Sunumları | Sunum hazırlığı ve ilgili araştırmalar |
6 | Kavram ve ön proje kritikleri | Proje çalışma ve geliştirme |
7 | 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model | Proje çalışma ve geliştirme |
8 | 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model | Proje çalışma ve geliştirme |
9 | 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model | Proje çalışma ve geliştirme |
10 | Ara Jüri | Ara Jüriye hazırlık |
11 | 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model, 1/20-1/10 detaylar | Proje çalışma ve geliştirme |
12 | 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model, 1/20-1/10 detaylar | Proje çalışma ve geliştirme |
13 | 1/50 planlar, 2 kesit ve cephe görünüşler, 3D model, 1/20-1/10 detaylar | Proje çalışma ve geliştirme |
14 | Sunum teknikleri ile ilgili kritikler | Proje çalışma ve geliştirme |
15 | Tamamlama ve yorumlar | Final Jüriye hazırlık |
16 | Final Jüri | Final Jüriye hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Akçura, G. (2009). Türkiye sergicilik ve fuarcılık tarihi. Tarih Vakfı Yurt Yayınları. |
---|---|
2. Findling, J.E., & Kimberly, D. P. (2008). Encyclopedia of world's fairs and expositions. McFarland. | |
3. Fuar ftand tasarımı - fair stand design. (2007). YEM Yayın. | |
4. Fuar standı ve sergileme tasarımları. (2012). YEM Yayın. | |
5. Greenhalgh, P. (2011). Fair world: A history of world's fairs and expositions, from London to Shangai, 1851-2010. Papadakis. | |
6. Işıklı, A., Durak, B., Arca, H. (2008). Osmanlı ve Avrupalı yazarların gözüyle 19. yüzyıl fuarlarında Osmanlı İmparatorluğu. İstanbul Fuar Merkezi Yayınları. | |
7. Jackson, A. (2008). EXPO: International exposition 1851-2010. V&A Publications. | |
8. Kramer, S. (2009). Fair design, architecture for exhibition. BRAUN. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Projeler | 1 | 16 | 16 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 |