AKTS - Temel İngilizce Konuşma Becerileri

Temel İngilizce Konuşma Becerileri (ENG393) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Temel İngilizce Konuşma Becerileri ENG393 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • MDB Öğretim Görevlileri / DML Instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı ENG393, özellikle dinleme ve konuşma alanlarında İngilizce dil yeterliklerini geliştirmek isteyen temel ve orta düzey kullanıcı seviyesindeki öğrenciler için tasarlanmış seçmeli bir derstir. Bu ders, öğrencileri seviyelerine uygun hem akademik hem de profesyonel ortamlarda kendilerini özgüvenli ifade için gerekli temel becerilerle donatmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma • okuma parçalarındaki ana fikirleri ve destekleyici ayrıntıları belirleyebilir, • okuma parçalarında ele alınan konular hakkında tartışabilir,
  • Dinleme • dinledikleri sesli metinlerdeki ana fikirleri ve detayları bulabilir, • iletişim tarzlarındaki kültürel farklılıkları ayırt edebilir, • gerçek hayatta karşılaşılan sesli metinleri ve zorlukları deneyimlemek için podcast'ler, röportajlar, TED konuşmaları veya akademik dersler gibi özgün dinleme materyallerinden faydalanabilir,
  • Konuşma - Gündelik konuşma becerileri: • sözlü iletişim tekniklerini kullanarak gündelik konuşmalara katılabilir, • uygun sözlü ve beden dilini kullanarak gündelik ve profesyonel ortamlarda kısa konuşmalar başlatıp sürdürebilir, • kişilerarası ilişkiler kurmak için kişisel hikayeleri, anekdotları veya deneyimleri paylaşabilir, - Resmi konuşma becerileri: • resmi sunumlar sırasında görsel etkiyi ve izleyici katılımını artırmak için sunum araçlarını kullanarak etkili sunumlar planlayabilir, organize edebilir ve sunabilir, • dinleyicileri belirli bir konu hakkında bilgilendirebilir ve ana fikirleri veya sorunları net bir şekilde anlamalarını sağlamak için kısa sunumlar yapabilir, • hedef kitleye uygun dil, ton ve kelime dağarcığı gibi profesyonel telefon görgü kurallarını kullanarak fikirleri, bilgileri ve istekleri telefonda açık ve net bir şekilde iletebilir, • kişisel, akademik ve profesyonel ortamlarda bağlantılar kurmak için kişisel geçmişi, ilgi alanlarını, başarılarını ve hedeflerini etkili bir şekilde ileterek kendini tanıtan konuşmalar yapabilir, • iş toplantıları, müzakereler ve röportajlar gibi resmi senaryoları rol oynama yoluyla pratik edebilir,
  • Yazma • dersler, tartışmalar ve sunumlar sırasında sözlü verilen bilgilerin anlaşılması ve değerlendirilmesine yardımcı olmak için etkili not alma stratejileri uygulayabilir, • yazılı veya sözlü verilerden toplanan bilgileri aktif olarak sentezleyerek, özetleyerek ve yansıtarak notlar alabilir.
Dersin İçeriği Bu ders, öğrencilere çeşitli iletişimsel bağlamlarda etkili bir şekilde yer almak için var olan bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlayan etkinlikler sunar. Ders öğrencilere akademik ve profesyonel ortamlarda güvenle iletişim kurup başarılı olmaları hakkında çalışmalar sağlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Course Orientation Course Memo
2 Konuşmalarda ana fikir ve detayları bulmak için dinleme yapma Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things Ders Kitabı sayfa: 2-9
3 Eleştirel düşünme, metin içinde kelimelerin hangi bağlamda kullanıldığını bulma Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things Ders Kitabı sayfa: 10-17
4 Notlardan konuşma yapma, bilgileri hatırlama çalışması Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things Ders Kitabı sayfa: 18-21
5 "Can" ve "can't" farklılığını ayırt etmek için hikaye dinleme Ünite 2: Come Rain or Shine Ders Kitabı sayfa: 22-32
6 Hava durumu ile ilgili dinleme yapma, hava ve mevsimler hakkında konuşma yapma Ünite 2: Come Rain or Shine Ders Kitabı sayfa: 33-41
7 Detayları bulmak için dinleme yapma, yemek alışverişi hakkında konuşma yapma Ünite 3: Diet? A Piece of Cake! Ders Kitabı sayfa: 42-52
8 Yönergeleri dinleme ve takip etme, restoranda sipariş verme ve alma Ünite 3: Diet? A Piece of Cake! Ders Kitabı sayfa: 53-61
9 Konuşmada ana fikir ve detayları bulmak için dinleme yapma, bir fikir haritası kullanarak not tutma Ünite 4: A Connected World Ders Kitabı sayfa: 62-72
10 Yön sormak ve yön tarifi vermek için dinleme yapma Ünite 4: A Connected World Ders Kitabı sayfa: 73-81
11 Sofra adabı ile ilgili konuşma, özür dileme, özre karşılık verme, kültürel normlar hakkında konuşma, kültürleri karşılaştırma Ünite 6: Multicultural Communities Ders Kitabı sayfa: 102-121
12 Ana fikir ve detaylar için dinleme yapma, WH grafik düzenleyici kullanma Ünite 8: Infotainment Ders Kitabı sayfa: 142-152
13 Görüş belirtme, bir hikaye veya olay örgüsü özetleme ve anlatma, bir film veya TV dizisi hakkında sunum yapma Ünite 8: Infotainment Ders Kitabı sayfa: 153-161
14 Sunumlar Sunumlar
15 Genel Tekrar Genel Tekrar
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. New Interactions Level 2, Mc Graw Hill,2020
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller/Supplementary Materials prepared by DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 3 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 15
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme.
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 3 1 3
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 2 2
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100