AKTS - Portfolyo Tasarımı

Portfolyo Tasarımı (ICM442) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Portfolyo Tasarımı ICM442 Alan Seçmeli 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Portfolyo tasarım sürecini kavrar. Portfolyonun hedef kitlesinin ve sunulacak çalışmaların saptanmasına, sunum biçim ve tekniklerinin belirlenmesine yönelik bilgi verir. Basılı ve dijital olarak öğrenciler tarafından tasarlanır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Özgeçmiş (CV) ve portfolyo hazırlama becerisi kazanır.
  • Basılı ve dijital formlarını ve web sitesi tasarlama konusunda bilgi sahibi olur.
  • Tasarımla ilgili görsel, yazılı ve sözel iletişim tekniklerini teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade etme becerisini kazanır.
Dersin İçeriği İş yaşamında gerekli olan kişisel tanıtım yöntemleri,işveren-tasarımcı müşteri ilişkileri üzerinden aktarılır.Öğrenciler tasarladıkları ürünleri dijital platformlarda yayınlayarak kişisel tanıtım ağlarını kurar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı -
2 Özgeçmiş (CV), kişisel tanıtım için yöntemler (konu anlatımı) Portfolyo tasarımı için kişisel arşivlerin taranması
3 Özgeçmiş (CV), kişisel tanıtım için yöntemlerine ait öğrenci sunumları Gelecek derse hazırlık
4 Öğrencilerin özgeçmiş (CV), kişisel tanıtım için yöntemleri üzerine kritik verilmesi Gelecek derse hazırlık
5 Portfolyo tasarımı & sunum paftaları hazırlanması (konu anlatımı) Öğrencilerin özgeçmiş (CV), kişisel tanıtım için yöntemlerin üzerine kritik verilmesi Gelecek derse hazırlık
6 Portfolyo tasarımı örneklerine ait öğrenci sunumları Portfolyo tasarımı örneklerine ait öğrenci sunumları
7 Öğrencilerin portfolyo tasarımlarının üzerine kritik verilmesi Gelecek derse hazırlık
8 Öğrencilerin portfolyo tasarımlarının üzerine kritik verilmesi Gelecek derse hazırlık
9 Basılı CV & portfolyoların ön baskı teslimi (Ara Sınav) Ara Sınava hazırlık
10 Dijital portfolyo tasarımı üzerine kritik verilmesi Gelecek derse hazırlık
11 Dijital portfolyo tasarımı üzerine kritik verilmesi Gelecek derse hazırlık
12 Dijital portfolyo tasarımı üzerine kritik verilmesi Gelecek derse hazırlık
13 Final Teslimine yönelik genel kritikler Gelecek derse hazırlık
14 Final Teslimine yönelik genel kritikler Gelecek derse hazırlık
15 Final Teslimine yönelik genel kritikler Gelecek derse hazırlık
16 Final Değerlendirmesi Final Değerlendirmesi hazırlık

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum 1 15
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. X
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 100