AKTS - İç Mekan Tasarımı VI
İç Mekan Tasarımı VI (ICM402) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mekan Tasarımı VI | ICM402 | 8. Dönem | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM401 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere mekânsal fonksiyonları kurgulama, dolaşım alanlarını planlama, karmaşık tasarım problemlerini çözme, alternatif çözümleri formüle etme, teknolojiyi etkili kullanma, çalışma disiplini ve zaman yönetimi kazandırma, özgün detayları çözme ve iç-dış mekân ilişkisi kurma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dersin ilk yarısında öğrencilere zaman yönetimi becerileriyle mekânsal fonksiyonları planlama,dolaşım alanlarını kurgulama,karmaşık tasarım problemlerini etkili bir şekilde çözme ve alternatif çözümleri formüle etme yeteneklerini kazandırmayı hedefler.İkinci yarıda ise öğrencilerin mekânın uygulamaya yönelik detay çizimlerini gerçekleştirme ve gerçek zamanlı görüntüleme teknikleri kullanarak etkili bir sunum yapma becerilerini geliştirmeyi içerir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun tanıtımı, tartışma, kritik, teknik gezi | Dersin içeriği hakkında ön bilgi |
2 | Aşama 1: Analiz ve temel kararlar; örnek tasarım görselleri, yapı analizi, tasarım dili kararları | Araştırma ve sunum |
3 | Aşama 2: Projeye giriş, 1/100 kat planları, kesitler, perspektifler, 1/500 vaziyet planı | Proje çizimleri |
4 | Aşama 2: Projeye giriş, 1/100 kat planları, kesitler, perspektifler | Proje çizimleri |
5 | Aşama 2: Projeye giriş, 1/100 kat planları, kesitler, perspektifler | Proje çizimleri |
6 | Aşama 2: Projeye giriş, 1/100 kat planları, kesitler, perspektifler | Proje çizimleri |
7 | Aşama 2: Projeye giriş, 1/100 kat planları, kesitler, perspektifler | Proje çizimleri |
8 | Ara Jüri | Ara Jüri için proje çizimleri |
9 | Aşama 3: 1/50 İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesitler, perspektifler ve “Gerçek Zamanlı Görüntüleme”) | Proje çizimleri |
10 | Aşama 3: 1/50 İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesitler, perspektifler ve “Gerçek Zamanlı Görüntüleme”) | Proje çizimleri |
11 | Aşama 3: 1/50 İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesitler, perspektifler ve “Gerçek Zamanlı Görüntüleme”) | Proje çizimleri |
12 | Aşama 4: 1/20 İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesitler, perspektifler ve “Gerçek Zamanlı Görüntüleme”) | Proje çizimleri |
13 | Aşama 4: 1/20, 1/10 İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesitler, perspektifler ve “Gerçek Zamanlı Görüntüleme”) | Proje çizimleri |
14 | Aşama 4: 1/20, 1/10 İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesitler, perspektifler ve “Gerçek Zamanlı Görüntüleme”) | Proje çizimleri |
15 | Aşama 5: Mizanpaj | Pafta tasarımı |
16 | Final jüri | Final Jüri için proje çizimleri |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Binggeli, C. (2016). Building systems for interior designers (3rd ed.). Wiley. |
---|---|
2. Ching, F. D. K. (2015). Architecture: Form, space, & order (4th ed.). John Wiley & Sons. | |
3. Dechiara, J., Panero, J., & Zelnik, M. (2001). Time-saver standards for interior design and space planning. McGraw-Hill Education. | |
4. Higgins, I. (2015). Spatial strategies for interior design. Laurence King Publishing. | |
5. Jormakka, K. (2016). Adım adım tasarım yöntemleri. YEM Yayınları. | |
6. Kilmer, R., & Kilmer, W. O. (2021). Construction drawings and details for interiors (4th ed.). Wiley. | |
7. Marks, E. A. (2008). Service-oriented architecture governance for the services driven enterprise. John Wiley & Sons. | |
8. Moxon, S. (2012). Sustainability in interior design. Laurence King Publishing. | |
9. Piotrowski, C. M. (2020). Professional practice for interior designers (6th ed.). John Wiley & Sons. | |
10. Ramstedt, F. (2020). The interior design handbook: Furnish, decorate, and style your space. Clarkson Potter. | |
11. Winchip, S. (2011). Sustainable design for interior environments (2nd ed.). Fairchild Books. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 40 |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 6 | 96 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 300 |