AKTS - Islak Mekan Tasarımı
Islak Mekan Tasarımı (ICM304) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Islak Mekan Tasarımı | ICM304 | 6. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders ıslak mekânların tüm teknik bileşenlerini tasarım ilkeleriyle buluşturarak proje üretme yetisi kazandırmayı amaçlar. Projelerin grup çalışmaları şeklinde yürütülmesiyle öğrencilerin ekip çalışmasına alışması hedeflenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yapıların ıslak mekânlarının tasarım ve uygulamasına yönelik ilke ve standartlar, mekanik sınırlayıcılar gibi unsurlar gözetilerek dönem boyunca en az iki farklı ıslak hacim proje konusu olarak çalışılır.Projeye konu ıslak hacimler;çeşitli konumlarda çeşitli işlev ve kullanıcılara hizmet edecek şekilde verilebilir.Çalışma süreci tüm tasarım problemlerinde olduğu gibi araştırma ile başlar ve tasarım süreci ile devam eder. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders işleyiş sürecinin açıklanması, proje konusunun aktarılması, çalışma gruplarının oluşturulması | Çalışma konusu hakkında araştırmalar yapılması ve ödevin tamamlanması |
2 | Ders anlatımı | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
3 | Eleştiri süreci (1. Proje) Örnek analizleri, tasarım yaklaşımı ve senaryo, 1/20 plan şeması, yakın çevre şeması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
4 | Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
5 | Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması Tesisat yerleşim maketi ödevinin verilmesi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
6 | Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
7 | Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
8 | Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi, proje video görselleştirmesi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
9 | Ara Jüri I (1. Proje) | Ara Jüri kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
10 | Eleştiri süreci (2. Proje) Örnek analizleri, tasarım yaklaşımı ve senaryo, 1/20 plan şeması, yakın çevre şeması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
11 | Eleştiri süreci (2. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
12 | Eleştiri süreci (2. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
13 | Eleştiri süreci (2. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi, proje video görselleştirmesi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
14 | Ara Jüri II (2. Proje) | Ara Jüri kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
15 | Genel kritik | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
16 | Final Jüri | Final Jüri için hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Germer, J. (2006). Kitchen and Bath Systems: Mechanical, Electrical, Plumbing. National Kitchen & Bath Association. |
---|---|
2. Newton, D. (2006). Kitchen and Bathroom Drawing: Documents, Drafting, Presentation. National Kitchen & Bath Association. | |
3. Yazıcıoğlu, D. A. (2010). Mutfak Tasarım Süreci. İstanbul: Literatür Yayıncılık Dağıtım. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |