AKTS - Islak Mekan Tasarımı

Islak Mekan Tasarımı (ICM304) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Islak Mekan Tasarımı ICM304 6. Dönem 2 2 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Gökçe Aykaç
  • Öğr. Gör. Dr. Özlem Aslantamer
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ders ıslak mekânların tüm teknik bileşenlerini tasarım ilkeleriyle buluşturarak proje üretme yetisi kazandırmayı amaçlar. Projelerin grup çalışmaları şeklinde yürütülmesiyle öğrencilerin ekip çalışmasına alışması hedeflenir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Islak mekânlar kapsamında, öğrenci grupları halinde yaptıkları araştırmalar sonucunda elde edilen verilerin analiz ve sentezleriyle tasarımlar geliştirir; grup çalışmasının önemini kavrar.
  • Tasarım sürecinde geliştirilen fikirleri sözel ve/veya dijital olarak oluşturulmuş görsel iletişim teknikleri ile doğru ve etkin biçimde ifade eder.
  • İnsan-mekân ilişkisini özümseyerek, ıslak mekânların tasarımında ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirmenin önemini kavrar.
  • Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme, tesisat, sürdürülebilirlik vb. fiziksel çevre koşulları bileşenleri kapsamında mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarımlar yapar.
  • Proje kapsamı içerisinde bulunan tasarım, uygulama, teknik ve mekanik vb. gelişmeleri takip eder ve uygular.
Dersin İçeriği Yapıların ıslak mekânlarının tasarım ve uygulamasına yönelik ilke ve standartlar, mekanik sınırlayıcılar gibi unsurlar gözetilerek dönem boyunca en az iki farklı ıslak hacim proje konusu olarak çalışılır.Projeye konu ıslak hacimler;çeşitli konumlarda çeşitli işlev ve kullanıcılara hizmet edecek şekilde verilebilir.Çalışma süreci tüm tasarım problemlerinde olduğu gibi araştırma ile başlar ve tasarım süreci ile devam eder.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders işleyiş sürecinin açıklanması, proje konusunun aktarılması, çalışma gruplarının oluşturulması Çalışma konusu hakkında araştırmalar yapılması ve ödevin tamamlanması
2 Ders anlatımı Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
3 Eleştiri süreci (1. Proje) Örnek analizleri, tasarım yaklaşımı ve senaryo, 1/20 plan şeması, yakın çevre şeması Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
4 Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
5 Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması Tesisat yerleşim maketi ödevinin verilmesi Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
6 Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
7 Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
8 Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi, proje video görselleştirmesi Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
9 Ara Jüri I (1. Proje) Ara Jüri kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
10 Eleştiri süreci (2. Proje) Örnek analizleri, tasarım yaklaşımı ve senaryo, 1/20 plan şeması, yakın çevre şeması Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
11 Eleştiri süreci (2. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
12 Eleştiri süreci (2. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
13 Eleştiri süreci (2. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi, proje video görselleştirmesi Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
14 Ara Jüri II (2. Proje) Ara Jüri kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
15 Genel kritik Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
16 Final Jüri Final Jüri için hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Germer, J. (2006). Kitchen and Bath Systems: Mechanical, Electrical, Plumbing. National Kitchen & Bath Association.
2. Newton, D. (2006). Kitchen and Bathroom Drawing: Documents, Drafting, Presentation. National Kitchen & Bath Association.
3. Yazıcıoğlu, D. A. (2010). Mutfak Tasarım Süreci. İstanbul: Literatür Yayıncılık Dağıtım.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 10 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 15 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. X
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. X
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. X
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. X
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. X
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. X
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama 1 2 2
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 4 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 100