AKTS - Islak Mekan Tasarımı
Islak Mekan Tasarımı (ICM304) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Islak Mekan Tasarımı | ICM304 | 6. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders ıslak mekânların tüm teknik bileşenlerini tasarım ilkeleriyle buluşturarak proje üretme yetisi kazandırmayı amaçlar. Projelerin grup çalışmaları şeklinde yürütülmesiyle öğrencilerin ekip çalışmasına alışması hedeflenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yapıların ıslak mekânlarının tasarım ve uygulamasına yönelik ilke, standartlar ve mekanik sınırlayıcılar gözetilerek en az iki farklı proje çalışılır. Projeler, çeşitli işlev ve kullanıcılara hizmet edecek şekilde verilir. Islak mekanlara ait atmosfer kararlarının verilmesi ile tesisat, aydınlatma ve iklimlendirme gibi kararlar çözümlenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders işleyiş sürecinin açıklanması, proje konusunun aktarılması, çalışma gruplarının oluşturulması | Çalışma konusu hakkında araştırmalar yapılması ve ödevin tamamlanması |
2 | Ders anlatımı | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
3 | Eleştiri süreci (1. Proje) Örnek analizleri, tasarım yaklaşımı ve senaryo, 1/20 plan şeması, yakın çevre şeması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
4 | Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
5 | Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması; Tesisat yerleşim maketi ödevinin verilmesi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
6 | Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
7 | Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
8 | Eleştiri süreci (1. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi, proje video görselleştirmesi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
9 | Ara Jüri I (1. Proje) | Ara Jüri kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
10 | Eleştiri süreci (2. Proje) Örnek analizleri, tasarım yaklaşımı ve senaryo, 1/20 plan şeması, yakın çevre şeması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
11 | Eleştiri süreci (2. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
12 | Eleştiri süreci (2. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
13 | Eleştiri süreci (2. Proje) Proje çizimleri: 1/20 plan, 1/20 kesit, 1/20 görünüşler, perspektifler, tavan planı, tesisat planları, malzeme paftası, metraj-maliyet hesaplaması, tesisat yerleşim maketi, proje video görselleştirmesi | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
14 | Ara Jüri II (2. Proje) | Ara Jüri kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
15 | Genel kritik | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
16 | Final Jüri | Final Jüri için hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Germer, J. (2006). Kitchen and bath systems: Mechanical, electrical, plumbing. National Kitchen & Bath Association. |
---|---|
2. Newton, D. (2006). Kitchen and bathroom drawing: Documents, drafting, presentation. National Kitchen & Bath Association. | |
3. Yazıcıoğlu, D. A. (2010). Mutfak tasarım süreci. Literatür Yayıncılık Dağıtım. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 5 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödevler | 9 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 9 | 2 | 18 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 |