AKTS - Mobilya Tasarımı

Mobilya Tasarımı (ICM303) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mobilya Tasarımı ICM303 5. Dönem 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Gökçe Aykaç
  • Dr. Öğr. Üyesi Gizem Yakupoğlu
  • Öğr. Gör. Dr. Özlem Aslantamer
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Mobilya tasarımı ve üretimi konusunda bilgilendirilerek, ürün ve kullanıcı ilişkisi irdelenir. Tasarımın fiziksel ürüne dönüşme sürecini, mobilyanın farklı bileşenlerini göz önünde bulundurarak deneyimlenmesi amaçlanır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Araştırma, yöntem ve teknikleriyle yaptıkları analizler ve sentezler dâhilinde mobilya tasarımları geliştirir.
  • Sözel ve/veya dijital olarak oluşturulmuş görsel iletişim teknikleri ile doğru ve etkin biçimde tasarımını ifade eder.
  • Ergonomik ve antropometrik veriler ile evrensel tasarım ilkelerinin mobilya tasarımında kullanımının önemini kavrar.
  • Mobilya tasarımına yönelik malzeme ve üretim teknikleri, strüktür ve özgün detay çözümleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mobilya tasarımının fiziksel ürüne dönüşmesi sürecini deneyimler.
Dersin İçeriği Ders,mobilya tasarım ilkelerini kapsar.Mobilya temel bileşenleri(malzeme,renk ve dokuvb.) ile üretim teknikleri hakkında bilgiler aktarılır.Tasarım sürecinde fiziksel, estetik,ergonomik ve ekonomik parametreler dâhilinde tasarlanan ürünlerin üretimi özgün detaylar çözülerek deneyimlenir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders işleyiş sürecinin açıklanması, proje konusunun aktarılması, çalışma gruplarının oluşturulması Ders hakkında araştırmalar yapılması
2 Teknik gezi ve ödev açıklanması Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması
3 Ödev teslimi ve değerlendirilmesi Ödevin tamamlanması
4 Mobilyada ahşap, metal, plastik ve alternatif malzemeler hakkında bilgi verilmesi Kısa sınav Dönem projesinin tanıtımı Ders hakkında araştırmalar yapılması
5 Eleştiri süreci: Tasarım dili ve önerileri Ödevin tamamlanması
6 Eleştiri süreci: Araştırma, kavram, fikir ve analizler, 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, maket Ödevin tamamlanması
7 Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket Ödevin tamamlanması
8 Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket Ödevin tamamlanması
9 Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket Ödevin tamamlanması
10 Ara Jüri Ara Jüri için hazırlık
11 Eleştiri süreci: 1/5 ölçekte ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket Ödevin tamamlanması
12 Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket Ödevin tamamlanması
13 Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket, pafta düzenlemesi Ödevin tamamlanması
14 Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket, pafta düzenlemesi Ödevin tamamlanması
15 Eleştiri süreci: 1/5 ölçekte ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket, pafta düzenlemesi Ödevin tamamlanması
16 Final Jüri Final Jüri için hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Aronson, J. (1965). The Encyclopedia of Furniture. New York: Clarkson Potter Publishers.
2. Savage, D. (2011). Furniture with Soul: Master Woodworkers and their Craft. Tokyo: Kodansha International Ltd.
3. Saville, L. (2006). Design Secrets: Furniture: 50 Real-Life Projects Uncovered. Beverly,Massachusetts: Rockport publishers inc.
4. Chiara, J., & Zelnik, M. (2001). Timesaver standards for interior design and space planning. McGrawHill.
5. Neufert, E. (2021). Yapı tasarımı. Beta Basım Yayın. ISBN: 9786052427163
6. Jackson, A., Day, D., & Jennings, S. (2008). The complete manual of woodworking. Knopf Doubleday Publishing Group

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10
Ödevler 9 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 14 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. X
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. X
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. X
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. X
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. X
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 1 3 3
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 9 3 27
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 3 3
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 7 7
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 100