AKTS - Mobilya Tasarımı
Mobilya Tasarımı (ICM303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilya Tasarımı | ICM303 | 5. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Mobilya tasarımı ve üretimi konusunda bilgilendirilerek, ürün ve kullanıcı ilişkisi irdelenir. Tasarımın fiziksel ürüne dönüşme sürecini, mobilyanın farklı bileşenlerini göz önünde bulundurarak deneyimlenmesi amaçlanır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ders,mobilya tasarım ilkelerini kapsar.Mobilya temel bileşenleri(malzeme,renk ve dokuvb.) ile üretim teknikleri hakkında bilgiler aktarılır.Tasarım sürecinde fiziksel, estetik,ergonomik ve ekonomik parametreler dâhilinde tasarlanan ürünlerin üretimi özgün detaylar çözülerek deneyimlenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders işleyiş sürecinin açıklanması, proje konusunun aktarılması, çalışma gruplarının oluşturulması | Ders hakkında araştırmalar yapılması |
2 | Teknik gezi ve ödev açıklanması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
3 | Ödev teslimi ve değerlendirilmesi | Ödevin tamamlanması |
4 | Mobilyada ahşap, metal, plastik ve alternatif malzemeler hakkında bilgi verilmesi; Kısa sınav; Dönem projesinin tanıtımı | Ders hakkında araştırmalar yapılması |
5 | Eleştiri süreci: Tasarım dili ve önerileri | Ödevin tamamlanması |
6 | Eleştiri süreci: Araştırma, kavram, fikir ve analizler, 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, maket | Ödevin tamamlanması |
7 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket | Ödevin tamamlanması |
8 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket | Ödevin tamamlanması |
9 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket | Ödevin tamamlanması |
10 | Ara Jüri | Ara Jüri için hazırlık |
11 | Eleştiri süreci: 1/5 ölçekte ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket | Ödevin tamamlanması |
12 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket | Ödevin tamamlanması |
13 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket, pafta düzenlemesi | Ödevin tamamlanması |
14 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket, pafta düzenlemesi | Ödevin tamamlanması |
15 | Eleştiri süreci: 1/5 ölçekte ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket, pafta düzenlemesi | Ödevin tamamlanması |
16 | Final Jüri | Final Jüri için hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Aronson, J. (1965). The encyclopedia of furniture. Clarkson Potter Publishers. |
---|---|
2. Chiara, J., & Zelnik, M. (2001). Timesaver standards for interior design and space planning. McGrawHill. | |
3. Jackson, A., Day, D., & Jennings, S. (2008). The complete manual of woodworking. Knopf Doubleday Publishing Group | |
4. Neufert, E. (2021). Yapı tasarımı. Beta Basım Yayın. ISBN: 9786052427163 | |
5. Savage, D. (2011). Furniture with soul: Master woodworkers and their craft. Kodansha International Ltd. | |
6. Saville, L. (2006). Design secrets: Furniture: 50 real-life projects uncovered. Rockport publishers Inc. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödevler | 9 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 15 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 9 | 3 | 27 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 100 |