AKTS - İç Mekan Tasarımı IV

İç Mekan Tasarımı IV (ICM302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İç Mekan Tasarımı IV ICM302 6. Dönem 4 6 0 7 12
Ön Koşul Ders(ler)i
ICM301 İç Mekân Tasarımı III
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi M. Selcan Cihangiroğluv
  • Dr. Öğr. Üyesi Gizem Yakupoğlu
  • Araş. Gör. İpek Şengül
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Karmaşık yerleşme ve dolaşım bağlantılarının çözüleceği ve detaylandırılacağı iç mekân tasarım çözümlerinin getirilmesi beklenmektedir. Kullanıcı özellikleri ve mekân işlevlerine uygun tasarımların mekânsal dile aktarılmasını; çoklu fonksiyon içeren mekân tasarımındaki ilişkilerin mekân algısı ve estetik değerler de düşünülerek ele alınmasını amaçlar. İç mekân tasarımını tüm gereklilikleri ve nitelikleri ile ele alarak mekân tasarımında esas olan uygulama detaylarını, kullanıcı ihtiyaçlarını, mekân organizasyonlarını ve teknik gereksinimleri analiz ederek planlamayı hedefler. İç ve dış mekân ilişkilerini, ergonomik ölçütleri ve mekânsal konfor için gerekenleri değerlendirmeyi, düşünmeyi, tasarım ile eşleştirerek çözümler sunmayı amaçlar. Tasarım kararları doğrultusunda, uygulamaya yönelik detaylarla mekânı tasarlayarak proje tasarım ve yönetimini sağlamayı hedefler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tasarım dili kararlarını proje çözümüne yansıtarak, farklı işlevlere ve ihtiyaçlara yönelik mekânlar arasındaki karmaşık ilişkileri çözer.
  • Fonksiyonel, ergonomik, psikolojik ve fiziksel ihtiyaçları gözeterek iç mekânları ve yakın çevreyi tasarlar.
  • Farklı mimari ölçekleri kullanarak projenin gerektirdiği uygulama detaylarını çözer.
  • Malzeme, renk, doku gibi atmosfer kararları ile fiziksel konforu sağlayan tüm etmenleri birleştirerek projesini geliştirir.
  • Detaylı teknik çizimler ve etkili sunum yöntemleri kullanarak alınan tasarım kararlarını gösterir.
Dersin İçeriği Tasarım problemi kapsamında ön araştırma ve analizler yapılır.Elde edilen veriler doğrultusunda tasarım dili oluşturularak ihtiyaç programı ve mekân organizasyonuna yönelik çalışmalar yapılır.İç mekân ve yakın çevresine dair tasarım kararları oluşturulur. Mekân tasarımının farklı ölçekleri içeren gerekliliklerine bağlı olarak tasarımlara ve detay çözümlerine karar verilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin ve projenin tanıtılması, araştırma konularının verilmesi, grup araştırmaları ve sunumlar Ödevin tamamlanması
2 Sunumlar: Bireysel araştırmalar, kavram çalışmaları, eskizler, tasarım dilinin oluşturulması, senaryo, fonksiyon şeması, iç mekânların leke çalışması ve ilham panoları Ödevin tamamlanması
3 İç mekânların leke çalışması, kavram, ilham panoları, eskizler, vaziyet planı, vaziyet kesitleri, planlar ve kesitler (1/100, 1/50 ölçek) Ödevin tamamlanması
4 Kat planları, kesitler, eskizler (1/100, 1/50 ölçek) Ödevin tamamlanması
5 Kat planları, kesitler, iç mekân görünüşleri, perspektifler (1/50 ölçek) Ödevin tamamlanması
6 Kat planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler (1/50 ölçek) Ödevin tamamlanması
7 Kat planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler, tavan planları (1/50 ölçek) Ödevin tamamlanması
8 Kat planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler, tavan planları, malzeme paftası (1/50 ölçek) Ödevin tamamlanması
9 Ara Jüri Ara jüri için hazırlık
10 Seçilmiş alan planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler (1/20 ölçek) Ödevin tamamlanması
11 Seçilmiş alan planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler (1/20 ölçek) Ödevin tamamlanması
12 Seçilmiş alan planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler (1/20 ölçek) Ödevin tamamlanması
13 Serbest Kritikler Ödevin tamamlanması
14 Seçilmiş alan mobilyası/ donatısı üst görünüş, kesitler/görünüşler, detaylar ve perspektifler (Sistem detayları ve nokta detaylar) (1/10, 1/5, 1/2 ve 1/1 ölçek) Ödevin tamamlanması
15 Seçilmiş alan mobilyası/ donatısı üst görünüş, kesitler/görünüşler, detaylar ve perspektifler (Sistem detayları ve nokta detaylar) (1/10, 1/5, 1/2 ve 1/1 ölçek) Ödevin tamamlanması
16 Final Jüri Final Jüri için hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Ashcroft, R. (1992). Construction for interior designers. Taylor & Francis Ltd.
2. Ching, F.D. K., & Adams, C. (2006). Çizimlerle bina yapım rehberi. YEM Yayın.
3. Erten, E. (2018). Mimarlıkta yapı-yapım. Birsen Yayınevi.
4. Neufert, E. (2018). Neufert-Yapı tasarımı. Beta Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 10 45
Ödevler - -
Sunum 2 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 20
Toplam 15 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 20
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. X
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. X
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. X
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. X
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. X
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. X
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. X
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 10 160
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 5 80
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 10 1 10
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 300