AKTS - İç Mekan Tasarımı IV
İç Mekan Tasarımı IV (ICM302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mekan Tasarımı IV | ICM302 | 6. Dönem | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM301 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Karmaşık yerleşme ve dolaşım bağlantılarının çözüleceği ve detaylandırılacağı iç mekân tasarım çözümlerinin getirilmesi beklenmektedir. Kullanıcı özellikleri ve mekân işlevlerine uygun tasarımların mekânsal dile aktarılmasını; çoklu fonksiyon içeren mekân tasarımındaki ilişkilerin mekân algısı ve estetik değerler de düşünülerek ele alınmasını amaçlar. İç mekân tasarımını tüm gereklilikleri ve nitelikleri ile ele alarak mekân tasarımında esas olan uygulama detaylarını, kullanıcı ihtiyaçlarını, mekân organizasyonlarını ve teknik gereksinimleri analiz ederek planlamayı hedefler. İç ve dış mekân ilişkilerini, ergonomik ölçütleri ve mekânsal konfor için gerekenleri değerlendirmeyi, düşünmeyi, tasarım ile eşleştirerek çözümler sunmayı amaçlar. Tasarım kararları doğrultusunda, uygulamaya yönelik detaylarla mekânı tasarlayarak proje tasarım ve yönetimini sağlamayı hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarım problemi kapsamında araştırma yapılarak ihtiyaç programı ve iç mekân organizasyonu oluşturulur. Tasarım dili geliştirilir. Farklı ölçeklerin gerekliliklerine bağlı olarak tasarıma, yakın çevresine ve detay çözümlerine karar verilir. Aydınlatma, iklimsel konfor, akustik, ergonomi, malzeme seçimi gibi konularda proje çözümleri önerilir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin ve projenin tanıtılması, araştırma konularının verilmesi, grup araştırmaları ve sunumlar | Ödevin tamamlanması |
2 | Sunumlar: Bireysel araştırmalar, kavram çalışmaları, eskizler, tasarım dilinin oluşturulması, senaryo, fonksiyon şeması, iç mekânların leke çalışması ve ilham panoları | Ödevin tamamlanması |
3 | İç mekânların leke çalışması, kavram, ilham panoları, eskizler, vaziyet planı, vaziyet kesitleri, planlar ve kesitler (1/100, 1/50 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
4 | Kat planları, kesitler, eskizler (1/100, 1/50 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
5 | Kat planları, kesitler, iç mekân görünüşleri, perspektifler (1/50 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
6 | Kat planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler (1/50 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
7 | Kat planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler, tavan planları (1/50 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
8 | Kat planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler, tavan planları, malzeme paftası (1/50 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
9 | Ara Jüri | Ara jüri için hazırlık |
10 | Seçilmiş alan planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler (1/20 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
11 | Seçilmiş alan planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler (1/20 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
12 | Seçilmiş alan planları, kesitler, iç mekân görünüşler, perspektifler (1/20 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
13 | Serbest Kritikler | Ödevin tamamlanması |
14 | Seçilmiş alan mobilyası/ donatısı üst görünüş, kesitler/görünüşler, detaylar ve perspektifler (Sistem detayları ve nokta detaylar) (1/10, 1/5, 1/2 ve 1/1 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
15 | Seçilmiş alan mobilyası/ donatısı üst görünüş, kesitler/görünüşler, detaylar ve perspektifler (Sistem detayları ve nokta detaylar) (1/10, 1/5, 1/2 ve 1/1 ölçek) | Ödevin tamamlanması |
16 | Final Jüri | Final Jüri için hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ashcroft, R. (1992). Construction for interior designers. Taylor & Francis Ltd. |
---|---|
2. Ching, F.D.K., & Adams, C. (2006). Çizimlerle bina yapım rehberi. YEM Yayın. | |
3. Erten, E. (2018). Mimarlıkta yapı-yapım. Birsen Yayınevi. | |
4. Neufert, E. (2018). Neufert-Yapı tasarımı. Beta Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 45 |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 6 | 96 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 300 |