AKTS - Mimarlık ve Sanat Tarihi III

Mimarlık ve Sanat Tarihi III (ICM321) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mimarlık ve Sanat Tarihi III ICM321 5. Dönem 2 0 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ICM 222 Mimarlık ve Sanat Tarihi II
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Bölüm Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Tarihsel süreç (19. yüzyıl ve 20. yüzyıl) içinde mimarlık ve sanatın gelişimini, kültürlerarası etkileşim ve farklılıkları yapılar üzerinden tanımak ve anlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İncelenen dönemlerde mimarlığın, içmimarlığın ve sanatın üzerinden gelişimini kavrar.
  • İncelenen dönemlerin sosyal ve kültürel verileriyle birlikte tarihsel önemi olan yapılarla ilgili yorum üretir.
  • İncelenen dönemlerdeki yapıları, mimarlık ve iç mekân kurgusu bağlamında dönemin sanat yapıtları ile karşılaştırır.
Dersin İçeriği 19. ve 20.yüzyılda,döneme damgasını vuran mimarların,tasarımcıların ve sanatçıların temel aldığı felsefe ve akımların ve mimarlık,içmimarlık ve sanat tarihinin gelişiminin üç boyutlu görseller,fotoğraflar,planlar,kesitler ve görünüşler ile karşılaştırmalı olarak irdelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve işleyiş süreci ile ilgili bilgilendirme. Mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili genel tartışma. Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
2 Avrupa’da 19. yüzyılda mimarlık içmimarlık ve sanat (1800-1850) Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
3 Avrupa’da 19. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat (1850-1900) Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
4 Avrupa’da ve Amerika’da erken 20. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
5 Avrupa’da ve Amerika’da 20. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat (Dışavurumculuğun birinci dönemi) Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
6 Avrupa’da ve Amerika’da 20. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat (Dışavurumculuğun ikinci dönemi) Ara Sınava hazırlık
7 Ara Sınav Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
8 Türkiye’de 20. yüzyılda mimarlık ve içmimarlık, Birinci Ulusal Mimarlık Dönemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
9 Türkiye’de 20. yüzyılda mimarlık ve içmimarlık, İkinci Ulusal Mimarlık Dönemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve sunum için hazırlık
10 Türk Mimarlığında çoğulculuk ve uluslararası üslup Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
11 Avrupa’da ve Amerika’da mimarlık içmimarlık ve sanat bağlamında Post-modernizm Sunuma hazırlık
12 Öğrenci sunumları Sunuma hazırlık
13 Öğrenci sunumları Sunuma hazırlık
14 Öğrenci sunumları Sunuma hazırlık
15 Öğrenci sunumları Final Sınavına hazırlık
16 Final Sınavı Final Sınavına hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Benevolo, L. (1981) Modern Mimarlığın Tarihi. Tokatlı, A. (çev.). Istanbul: Çevre Yayınları.
2. Doğan, H. (1995) Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü.(6. Basım). İstanbul:Yem Yayınları.
3. Kuban, D. (1973). Mimarlık kavramları. İTÜ Yayınevi.
4. Gombrich, E.H. (1980) Sanatın Öyküsü. Cömert, B. (çev.). Istanbul: Remzi Kitabevi.
5. Özkan, S., Holod, R. And Evin, A. (Ed.). (2005). Modern Türk Mimarlığı. Ankara: Mimarlar Odası Yayını
6. Roth, L. M. (2000, 2002) Mimarlığın Öyküsü. Akça, E. (çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
7. Sözen, M. (1984) Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı, 1923-1983. Ankara:Türkiye İş Bankası.
8. Vanlı, Ş. (2006) 20. Yüzyıl Türk Mimarlığı. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 15
Projeler - -
Rapor 1 15
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. X
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. X
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. X
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 9 1 9
Sunum/Seminer Hazırlama 1 7 7
Projeler
Raporlar 1 5 5
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 75