AKTS - Mimarlık ve Sanat Tarihi III
Mimarlık ve Sanat Tarihi III (ICM321) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlık ve Sanat Tarihi III | ICM321 | 5. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM222 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tarihsel süreç (19. yüzyıl ve 20. yüzyıl) içinde mimarlık ve sanatın gelişimini, kültürlerarası etkileşim ve farklılıkları yapılar üzerinden tanımak ve anlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 19. ve 20. yüzyılda, döneme damgasını vuran mimarların, tasarımcıların ve sanatçıların temel aldığı felsefe ve akımların ve mimarlık, içmimarlık ve sanat tarihinin gelişiminin üç boyutlu görseller, fotoğraflar, planlar, kesitler ve görünüşler ile karşılaştırmalı olarak irdelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş süreci ile ilgili bilgilendirme. Mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili genel tartışma. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
2 | Avrupa’da 19. yüzyılda mimarlık içmimarlık ve sanat (1800-1850) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
3 | Avrupa’da 19. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat (1850-1900) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
4 | Avrupa’da ve Amerika’da erken 20. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
5 | Avrupa’da ve Amerika’da 20. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat (Dışavurumculuğun birinci dönemi) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
6 | Avrupa’da ve Amerika’da 20. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat (Dışavurumculuğun ikinci dönemi) | Ara Sınava hazırlık |
7 | Ara Sınav | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
8 | Türkiye’de 20. yüzyılda mimarlık ve içmimarlık, Birinci Ulusal Mimarlık Dönemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | Türkiye’de 20. yüzyılda mimarlık ve içmimarlık, İkinci Ulusal Mimarlık Dönemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve sunum için hazırlık |
10 | Türk Mimarlığında çoğulculuk ve uluslararası üslup | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | Avrupa’da ve Amerika’da mimarlık içmimarlık ve sanat bağlamında Post-modernizm | Sunuma hazırlık |
12 | Öğrenci sunumları | Sunuma hazırlık |
13 | Öğrenci sunumları | Sunuma hazırlık |
14 | Öğrenci sunumları | Sunuma hazırlık |
15 | Öğrenci sunumları | Final Sınavına hazırlık |
16 | Final Sınavı | Final Sınavına hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Benevolo, L. (1981). Modern mimarlığın tarihi. (Çev. A. Tokatlı). Çevre Yayınları. |
---|---|
2. Doğan, H. (1995). Ansiklopedik mimarlık sözlüğü. YEM Yayınları. | |
3. Gombrich, E.H. (1980). Sanatın öyküsü. (Çev. B. Cömert). Remzi Kitabevi. | |
4. Mutlu, B. (1996). Mimarlık tarihi ders notları. Mengitan Matbaacılık. | |
5. Özkan, S., Holod, R., & Evin, A. (Ed.). (2005). Modern Türk mimarlığ. Mimarlar Odası Yayını. | |
6. Roth, L. M. (2002). Mimarlığın öyküsü. (Çev. E. Akça). Kabalcı Yayınevi. | |
7. Sözen, M. (1984). Cumhuriyet dönemi Türk mimarlığı, 1923-1983. Türkiye İş Bankası. | |
8. Vanlı, Ş. (2006). 20. yüzyıl Türk mimarlığı. Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | 1 | 15 |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 1 | 9 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Projeler | |||
Raporlar | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 75 |