AKTS - İklimsel Konfor ve Tesisat
İklimsel Konfor ve Tesisat (ICM232) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İklimsel Konfor ve Tesisat | ICM232 | 4. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İçmimarlıkta sürdürülebilirlik kavramı içinde mekânı tasarlarken karbon ayak izi etkilerinin azaltılması, atıkların geri kazanılması, doğal malzeme seçimi, enerji ve su kaynaklarının verimli kullanımı, yaşam döngüsü tasarımı, mekân kullanıcılarının fiziksel ve ruhsal sağlıkları ile konforlarının korunması konularında bilgi sahibi olmaları dersin önemli hedeflerindendir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Öğrencilerin;çevre bilinci ile sürdürülebilirlik, ekolojik tasarım, ekolojik çevre, yeşil yapı, çevre dostu,sıfır emisyon gibi kavramlar bilincinde tasarım ve proje yapmaları dersin içeriğini oluşturur. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders bilgilendirmesi, dersin işleyişi ve süreci hakkında | İstenilen araştırmanın yapılması |
2 | Yapılarda elektrik tesisatı, iç mimarlıkta elektrik tesisatı proje çizimi | Verilen projenin çizilmesi |
3 | Yapılarda elektrik tesisatı, iç mimarlıkta elektrik tesisatı proje çizimi | Verilen projenin çizilmesi |
4 | Yapılarda su tesisatı, iç mimarlıkta su tesisatı proje çizimi | Verilen projenin çizilmesi |
5 | Sürdürülebilirlik kavramının iç mimarlık açısından değerlendirmesi, sürdürülebilir iç mekân ölçütleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
6 | İçmimarlıkta sürdürülebilir tasarım yöntemleri ve amaçları | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık |
8 | İç mekân tasarımında sürdürülebilir enerji (güneş enerjisi) ile pasif ısıtma ve soğutulma | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
9 | İç mekân tasarımında sürdürülebilir enerji (güneş enerjisi) ile pasif ısıtma ve soğutulma | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
10 | İç mekân tasarımında sürdürülebilir enerji (güneş enerjisi) ile pasif ısıtma ve soğutulma | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
11 | İç mekân tasarımında yapay konfor sistemleri olarak enerji verimi yüksek ısıtma, serinletme ve klima sistemlerini (aktif-pasif havalandırma, soğutma, ısıtma - HVAC sistemleri) seçmek | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
12 | İç mekân tasarımında yapay konfor sistemleri olarak enerji verimi yüksek ısıtma, serinletme klima sistemlerini (aktif-pasif havalandırma, soğutma, ısıtma - HVAC sistemleri) seçmek | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
13 | İç mekân tasarımında doğal aydınlatma sistemleri | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
14 | İç mekân tasarımında doğal ve yapay aydınlatma sistemleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
15 | İç mekân tasarımında yapay aydınlatma sistemleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı için hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lechner, N. (1990). Heating, cooling, lighting: Design methods for architects. Wiley. |
---|---|
2. Thomas, R. (1996). Environmental design: An introduction for architects and engineers. Spon Press. | |
3. Yeang, K. (2012). Ekotasarım: Ekolojik tasarım rehberi. YEM Kitabevi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 75 |