AKTS - Fransız Devriminden Günümüze Dünya Tarihi

Fransız Devriminden Günümüze Dünya Tarihi (HUM102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fransız Devriminden Günümüze Dünya Tarihi HUM102 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilere, 19. ve 20. Yüzyılda dünyada yaşanan önemli olayları tarihsel bir perspektif içinde öğretmek. Günümüzün olaylarını, bu perspektif çerçevesinde anlayacak yetenek kazandırmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • -1. ve 2. Dünya Savaşının nedenlerini ve sonuçlarını bilir, -Soğuk Savaş Döneminin önemli olaylarını bilir, -Soğuk Savaş Döneminin iki kutuplu dünya düzenini bilir, -Soğuk Savaş Döneminde NATO ile Balkanlarda ve Orta Doğu’da oluşturulan Paktları bilir, -Soğuk Savaş Dönemi sonrasındaki yeni dünya düzenini anlar, -Soğuk Savaş Dönemi sonrasında Balkanlar, Orta Doğu ve Orta Asya’daki gelişmeleri bilir.
Dersin İçeriği 19. ve 20. Yüzyılda, başta 1. ve 2. Dünya Savaşı ile Soğuk Savaş olmak üzere, dünyada yaşanan önemli olaylar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 -Fransız Devrimi. -1815 Viyana Kongresi. -1830 ve 1948 Devrimleri. Siyasi Tarih Cilt-1, s. 161-194. Siyasal Tarih, s. 95-160,211-240.
2 -1. Dünya Savaşı Dönemi. (Almanya ve İtalya’nın milli birliğini kurması, 1. Dünya Savaşının nedenleri, başlaması, gelişimi ve sonuçları, Osmanlı Devletinin savaşa girişi, Paris Konferansı ve Barış Anlaşmaları.) Siyasi Tarih Cilt-1, s. 242-268, 343-406. 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 99-150. Siyasi Tarih, s.115-142. Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, s. 299-323.
3 -Geçici Barış Dönemi (1919-1929). (Locarno Anlaşmaları, Sovyetlerin saldırmazlık ve tarafsızlık politikası, İtalya’da Faşizmin iktidara gelişi, ABD’nin inzivaya çekilmesi, silahsızlanma girişimleri.) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 151-228. Siyasi Tarih Cilt-2, s. 4-27.
4 -Buhranlar Dönemi (1929-1939). (Japonya’nın Mançurya’ya ve Çin’e saldırısı, Almanya’da Nasyonal Sosyalistlerin iktidara gelişi, İtalya’nın Habeşistan’a ve Arnavutluk’a saldırısı, İspanya iç savaşı, Almanya’nın Avusturya’yı ilhakı ve Çekoslovakya‘yı işgali.) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 229-306. Siyasi Tarih Cilt-2, s. 28-44.
5 -İkinci Dünya Savaşı Dönemi. (Savaşın nedenleri, Avrupa’da Alman üstünlüğü, savaşta dengenin sağlanması, Müttefiklerin zaferi, Yalta ve Postdam Konferansları, İkinci Dünya Savaşında Türkiye.) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 361-418. Siyasi Tarih Cilt-2, s. 90-143. Siyasi Tarih, s.175-192.
6 -Soğuk Savaş Dönemi (1945-1960): Avrupa’da Sovyet Üstünlüğü. (Türkiye ve İran üzerinde Sovyet tehdidi, Yunanistan iç savaşı, Kominform’un kuruluşu.) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 419-440. Siyasi Tarih Cilt-2, s. 187-216.
7 Ara sınav. Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular
8 -Soğuk Savaş Dönemi (1945-1960): Batı Avrupa’nın denge kurma çabaları. (Truman Doktrini, Marshall Yardımı, NATO’nun kuruluşu.) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 441-452. Siyasi Tarih Cilt-2, s. 187-216.
9 -Soğuk Savaş Dönemi (1945-1960): 1955-1960 Döneminde Ortadoğu’daki gelişmeler. (İsrail’in kuruluşu ve 1948-1949 Arap-İsrail Savaşı, Süveyş Buhranı, 1957 Suriye Buhranı, 1958 Irak İhtilali.) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 483-516. Siyasi Tarih Cilt-2, s. 217-247.
10 Soğuk Savaş Dönemi (1945-1960): -1950-1954 Dönemde Uzak Doğu’daki gelişmeler. (Kore ve Hindiçini Savaşları, SEATO’nun kuruluşu.) -Doğu Bloğundaki gelişmeler. (Çekoslovakya, Doğu Berlin, Polonya ve Macaristan ayaklanmaları.) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 453-482. Siyasi Tarih Cilt-2, s. 217-234, 248-256.
11 -Doğu Bloğundaki değişiklikler. (Sovyet–Çin mücadelesi, Çekoslovakya’nın işgali, Çin İhtilali.) -Batı Bloğundaki değişiklikler. (1958 Berlin Bunalımı, Küba Buhranı, Fransa’nın NATO’dan ayrılması.) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 537-622. Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, s. 464-486.
12 Bloklar arası yumuşama. (Bağlantısızlar Örgütü, silahsızlanma anlaşmaları, Avrupa’da güvenlik ve işbirliği, Helsinki Deklerasyonu.) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 623-656. Siyasi Tarih Cilt-2, s. 284-288, 311-334, 340-364.
13 -2. Dünya Savaşı sonrası Asya’daki gelişmeler. -1960-1980 Döneminde Ortadoğu’daki gelişmeler. (1967 ve 1973 Arap-İsrail Savaşları, 1973 petrol krizi, İsrail-Mısır barışı, İran Devrimi.) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 657-760. Siyasi Tarih Cilt-2, s. 369-370, 399-416.
14 -Afganistan’ın işgali. -1980-1990 Dönemi Ortadoğu’daki Gelişmeler. (İran-Irak Savaşı, Arap-İsrail ilişkileri, Körfez Krizi.) -Çin’in Batıya açılma politikası. 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1, s. 761-782. 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-2, s. 5-110. Siyasi Tarih Cilt-2, s. 417-419.
15 -Doğu Bloğunun Yıkılması. (Gorbaçov Dönemi, Sovyet Cumhuriyetlerinde milliyetçilik hareketleri, Avrupa’daki 1989 Devrimleri, Almanya’nın birleşmesi, Orta Asya Cumhuriyetlerinin kurulması.) -Yeni dünya düzeni. 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-2, s. 110-236. Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, s. 554-606.
16 Genel Sınav. Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-1 (1914-1980), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1992.
2. 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Cilt-2 (1980-1990), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1994.
3. Siyasi Tarih Cilt-1, Oral Sander, İmge Kitapevi, Ankara, 2011.
4. Siyasi Tarih Cilt-2, Oral Sander, İmge Kitapevi, Ankara, 1989.
5. Siyasi Tarih, Rıfat Üçok, Der Yayınları, İstanbul, 2015.
6. Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1994.
7. Siyasal Tarih, Toktamış Ateş, Der Yayınları, İstanbul, 2001.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme.
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. X
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 100