AKTS - Bilgisayar Destekli Çizim II
Bilgisayar Destekli Çizim II (ICM214) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Çizim II | ICM214 | 4. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM213 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı 2 boyutlu mimari çizimlerin 3 boyutlu modellenmesi ve sunum görsellerinin hazırlanmasında bilgisayar desteğinin sunuma ve tasarımın gelişmesine katkı sağlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu ders 3 boyutlu modellemeyi esas alır. Basit ve karmaşık formların modellenme teknikleri, malzeme ataması ve render yardımı ile görsel sunumun güçlendirilmesine hedefler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi | Tanıtılan programlar hakkında ön bilgi edinilmesi |
2 | Tasarımda eskiz ve serbest el çizim aşamalarının önemi ve örneklerin, görsellerin sunulması bilgisayara geçiş | İstenilen çalışmaların yapılması ve ödevin tamamlanması |
3 | SketchUp çizim alanının tanımı, menüler, arayüz ve birim kavramları; Komutların giriş yöntemleri, “cursor” hareketleri, özellikleri ve 3 boyutlu modelleme yöntemleri, klavye kısa yolları | Sınıf çalışmasının yapılması |
4 | Basit geometrik şekillerin modellenmesi yardımı ile mimari mekân modelleme prensipleri | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
5 | Karmaşık geometrik şekillerin oluşturulması | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
6 | Kapsamlı modelleme ve düzenleme komutları | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
7 | Genel tekrar ve çizimlerde renk ve malzeme uygulamaları | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar yapılması |
9 | Mimari mekân ve donatıların modellenmesi ve malzeme atamaları | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
10 | Kamera yerleştirme, sahne hazırlama ve render temelleri | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
11 | Tanıtılan tüm çizim ve düzenleme komutlarının ileri düzey uygulamaları ve ilgili alt başlıklarının tanıtımı | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
12 | Tanıtılan tüm çizim ve düzenleme komutlarının ileri düzey uygulamaları ve ilgili alt başlıklarının tanıtımı | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
13 | Hazırlanan sahnelerin renderlanması ve tasarım sunum paftası hazırlama için gerekli temel bilgiler | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
14 | SketchUp ara yüzünün ve kısa yolların kişiselleştirilmesi | Sınıf çalışmasının yapılması |
15 | Genel Tekrar | Sınıf çalışmasının yapılması |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı için hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. SketchUp programı |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 25 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 9 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 24 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 9 | 2 | 18 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 75 |