AKTS - Bilgisayar Destekli Çizim II

Bilgisayar Destekli Çizim II (ICM214) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bilgisayar Destekli Çizim II ICM214 4. Dönem 1 2 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ICM213
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı 2 boyutlu mimari çizimlerin 3 boyutlu modellenmesi ve sunum görsellerinin hazırlanmasında bilgisayar desteğinin sunuma ve tasarımın gelişmesine katkı sağlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 2 boyutlu mimari çizimleri SketchUp kullanarak modelleme yapar.
  • Modellemede malzeme, doku ve renk uygular.
  • Tasarımın anlatım gücünü arttırmak üzere modellemede render yapar.
  • Görsel sunumu güçlendirmek için yardımcı programlardan faydalanır.
Dersin İçeriği Bu ders 3 boyutlu modellemeyi esas alır. Basit ve karmaşık formların modellenme teknikleri, malzeme ataması ve render yardımı ile görsel sunumun güçlendirilmesine hedefler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi Tanıtılan programlar hakkında ön bilgi edinilmesi
2 Tasarımda eskiz ve serbest el çizim aşamalarının önemi ve örneklerin, görsellerin sunulması bilgisayara geçiş İstenilen çalışmaların yapılması ve ödevin tamamlanması
3 SketchUp çizim alanının tanımı, menüler, arayüz ve birim kavramları; Komutların giriş yöntemleri, “cursor” hareketleri, özellikleri ve 3 boyutlu modelleme yöntemleri, klavye kısa yolları Sınıf çalışmasının yapılması
4 Basit geometrik şekillerin modellenmesi yardımı ile mimari mekân modelleme prensipleri Sınıf çalışması ve ödevin yapılması
5 Karmaşık geometrik şekillerin oluşturulması Sınıf çalışması ve ödevin yapılması
6 Kapsamlı modelleme ve düzenleme komutları Sınıf çalışması ve ödevin yapılması
7 Genel tekrar ve çizimlerde renk ve malzeme uygulamaları Sınıf çalışması ve ödevin yapılması
8 Ara Sınav Genel tekrar yapılması
9 Mimari mekân ve donatıların modellenmesi ve malzeme atamaları Sınıf çalışması ve ödevin yapılması
10 Kamera yerleştirme, sahne hazırlama ve render temelleri Sınıf çalışması ve ödevin yapılması
11 Tanıtılan tüm çizim ve düzenleme komutlarının ileri düzey uygulamaları ve ilgili alt başlıklarının tanıtımı Sınıf çalışması ve ödevin yapılması
12 Tanıtılan tüm çizim ve düzenleme komutlarının ileri düzey uygulamaları ve ilgili alt başlıklarının tanıtımı Sınıf çalışması ve ödevin yapılması
13 Hazırlanan sahnelerin renderlanması ve tasarım sunum paftası hazırlama için gerekli temel bilgiler Sınıf çalışması ve ödevin yapılması
14 SketchUp ara yüzünün ve kısa yolların kişiselleştirilmesi Sınıf çalışmasının yapılması
15 Genel Tekrar Sınıf çalışmasının yapılması
16 Final Sınavı Final Sınavı için hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. SketchUp programı

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama 12 25
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 9 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 24 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 9 2 18
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 75