AKTS - İç Mekan Tasarımı I
İç Mekan Tasarımı I (ICM201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mekan Tasarımı I | ICM201 | 3. Dönem | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM112 ve ICM102 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Temel tasarım derslerinde kazanılan yeterliliklerin içmimari tasarım sürecine; doğru araştırma yöntemleri kullanılarak elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirip, fiziksel çevre koşulları kontrolünü sağlayarak estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap veren, kullanıcı odaklı, iç mekân yapı sistemlerinin yasa ve yönetmelikler kapsamında şekillendiği projeler ile dönüştürülmesi, projenin etkin sunum teknikleri ile ifade edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İç mimari tasarım sürecinde araştırma yöntemleri ile çözüm önerileri geliştirme, fiziksel çevre koşulları ile estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap veren kullanıcı odaklı tasarım, iç mekân yapı sistemleri, yasa ve yönetmelikler, etkin sunum teknikleri, ders kapsamında verilen proje konusu çerçevesinde işlenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders işleyiş sürecinin açıklanması, proje konusunun aktarılması, çalışma gruplarının oluşturulması, araştırma konularının verilmesi; Araştırma sunumlarının yapılması | Çalışma konusu hakkında araştırmalar yapılması ve ödevin tamamlanması |
2 | Kavram odaklı çalışmaların oluşturulması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
3 | Kavram odaklı çalışmaların oluşturulması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
4 | Analiz ve temel kararlar: Problem analizi, senaryo oluşturulması, ihtiyaç programının tanımlanması, yerleşim şema çalışmalarının oluşturulması; Stüdyo Çalışması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
5 | Projeye Giriş: Kavram paftası, kavram maketi, vaziyet planı (1/100), yerleşim planı/planları (1/50), kesit ve görünüşler (1/50), çalışma maketi (1/100) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
6 | Kavram paftası, kavram maketi, vaziyet planı (1/100), yerleşim planı/planları (1/50), kesit ve görünüşler (1/50), çalışma maketi (1/100); Eskiz Değerlendirme I | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
7 | Ara Jüri I | Ara Jüri kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
8 | Vaziyet planı (1/100), yerleşim planı (1/50), kesitler (1/50), cephe görünüşleri (1/50), perspektifler, maket (1/50), tavan planı (1/50), malzeme ve mobilya paftası; Stüdyo Çalışması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
9 | Vaziyet planı (1/100), yerleşim planı (1/50), kesitler (1/50), cephe görünüşleri (1/50), perspektifler, maket (1/50), tavan planı (1/50), malzeme ve mobilya paftası | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
10 | Vaziyet planı (1/100), yerleşim planı (1/50), kesitler (1/50), cephe görünüşleri (1/50), perspektifler, maket (1/50), tavan planı (1/50), malzeme ve mobilya paftası | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
11 | Vaziyet planı (1/100), yerleşim planı (1/50), kesitler (1/50), cephe görünüşleri (1/50), perspektifler, maket (1/50), tavan planı (1/50), malzeme ve mobilya paftası; Eskiz Değerlendirme II | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
12 | Ara Jüri II | Ara Jüri kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
13 | Vaziyet planı (1/100), yerleşim planı (1/50), kesitler (1/50), cephe görünüşleri (1/50), perspektifler, maket (1/50), tavan planı (1/50), malzeme ve mobilya paftası, detay çizimleri (1/20); Stüdyo Çalışması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
14 | Vaziyet planı (1/100), yerleşim planı (1/50), kesitler (1/50), cephe görünüşleri (1/50), perspektifler, maket (1/50), tavan planı (1/50), malzeme ve mobilya paftası, detay çizimleri (1/20) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
15 | Vaziyet planı (1/100), yerleşim planı (1/50), kesitler (1/50), cephe görünüşleri (1/50), perspektifler, maket (1/50), tavan planı (1/50), malzeme ve mobilya paftası, detay çizimleri (1/20) | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
16 | Final Jüri | Final Jürisine hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abercrombie, S. (1990). Philosophy of interior design. Westview. |
---|---|
2. Berkin, G. (2023). İç Mimarlıkta malzeme ve detay. YEM Kitabevi | |
3. Chiara, J., & Zelnik, M. (2001). Timesaver standards for interior design and space planning. McGrawHill. | |
4. Ching, F. D. K. (2005). Interior design illustrated. John Wiley & Sons. | |
5. De Vido, A. (1996). House design: Art and practice. John Wiley & Sons | |
6. Gagg, R. (2013). İç mimarlıkta doku ve malzeme. Literatür Yayıncılık | |
7. Grimley, C., & Love, M. (2018). The interior design reference & specification book updated & revised: Everything interior designers need to know every day. Rockport Publishers. | |
8. Neufert, E. (2021). Yapı tasarımı. Beta Basım Yayın. ISBN: 9786052427163 | |
9. Pile, J. F. (2003). Interior design. Prentice Hall | |
10. Presiser, W.F.E., & Ostroff, E. (1976). Universal design handbook. McGraw-Hill. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödevler | 13 | 10 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 19 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 6 | 96 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 13 | 5 | 65 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 300 |