AKTS - Tarihi Yapılarda Röleve
Tarihi Yapılarda Röleve (ICM471) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi Yapılarda Röleve | ICM471 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tarihi yapılarda araştırma, belgeleme, ölçme tekniklerinin; analiz yöntemlerinin; çağdaş restorasyon ilkeleri doğrultusunda metodolojinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tarihi yapıların o?lc?u?lmesi ile ilgili geleneksel ve optik o?lc?me teknikleri; sec?ilen tarihi bir yapının ro?lo?ve projesinin hazırlanması kapsamında o?n aras?tırma ve belgeleme c?alıs?maları; çizim tekniklerinin ac?ıklanması, hazırlanan 1/50, 1/20, 1/10 o?lc?ekli ro?lo?veler u?zerine hasarların, farklı do?nem izlerinin belirtilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kuramsal Ders: Ölçme ve belgelemeye giriş; rölöve teknikleri | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Tarihi yapılarda malzeme türlerinin tanıtılması | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
3 | Tarihi yapılarda hasar türlerinin ve analizlerinin tanıtılması ve çalışma konusu olan yapının seçimi | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
4 | Uygulama: seçilen yapının plan, cephe,kesit ve detay krokilerini çizme, çizilen eskizler üzerinde malzeme ve bozulma analizlerinin yapılması | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
5 | Uygulama: seçilen yapının plan, cephe,kesit ve detay krokilerini çizme, çizilen eskizler üzerinde malzeme ve bozulma analizlerinin yapılması | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
6 | Alınan ölçüleri ölçekli çizimlere dönüştürme | Rölöve çizimi ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
7 | Alınan ölçüleri ölçekli çizimlere dönüştürme | Rölöve çizimlerinin tamamlanması |
8 | Alınan ölçüleri ölçekli çizimlere dönüştürme | Rölöve çizimlerinin tamamlanması |
9 | Tarihi araştırmalar ve rölöve kritiği | Seçilen yapı ve benzer yapı örnekleri ile ilgili tarihi araştırmanın yapılması |
10 | Tarihi araştırmalar ve rölöve kritiği | Seçilen yapı ve benzer yapı örnekleri ile ilgili tarihi araştırmanın yapılması |
11 | Ara Teslim ve Juri | Rölövelerin tamamlanması |
12 | Malzeme ve bozulma türlerinin tespiti ve lejant oluşturulması | Malzeme ve bozulma analizlerinin araştırılması |
13 | Malzeme ve bozulma analizlerinin ölçekli çizimlerin üzerinde gösterimi. | Malzeme ve bozulma analizlerinin araştırılması |
14 | Yapının strüktürel bozulma analizlerinin yapılması ve lejant oluşturulması, bozulmaların ölçekli çizimlerin üzerinde gösterimi. | Rölöve Projesinin ve analizlerin eksiklerinin tamamlanması |
15 | Rölöve projesi ve analizlerin kritiği | Rölöve Projesinin ve analizlerin eksiklerinin tamamlanması |
16 | Final Jüri | Final jüriye hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Anon, Preserving and Restoring Monuments and Historic Buildings, UNESCO, Paris, 1972. |
---|---|
2. Burns, J.A.(ed), Recording Historic Structures, Washington, 1989. | |
3. Carbonnell,M., Photogrametry Applied to Surveys of Monuments and Historic Centers, ICCROM, Roma, 1989. | |
4. Chitham, R., Measured Drawing for Architects, London 1980. | |
5. Feiffer, C., II Pregetto di Conservazione, Milano, 1989. | |
6. Grossmann, G.U., Einführung in die historische Bauforschung, Darmstadt, 1993. | |
7. Watt, D. Ve Swallow, P., Surveying Historic Buildings, Donhead Publishing, Trowbridge 1996. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 2 | 6 | 12 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |